چاپ      کد خبر: 73750
14 بهمن 1400

هشدار هواشناسی در مورد بارش برف و باران در استان فارس و سایر استانهای کشور

هواشناسی استان فارس به صدور هشدار زرد رنگ نسبت به بارش برف و باران در برخی مناطق استان فارس هشدار داد.

به گزارش اول فارس در اطلاعیه صادره مورخه ۱۴۰۰/۱۱/۱۳ هواشناسی استان فارس در خصوص  مخاطره با موضوع بارش باران و در نواحی کوهستانی و سردسیر شمالی بارش برف همراه با وزش باد شدید، کاهش دما و گاهی رعد و برق  چنین آمده است

بارندگی ها در استان فارس از بعد ظهر روز جمعه ۱۴۰۰/۱۱/۱۵ در نواحی شمالی استان فارس شروع شده  و در روز شنبه ۱۴۰۰/۱۱/۱۶ بارش باران در مناطق شمالی ومرکزی استان فارس و  وزش باد شدید بویژه در شمال و شرق استان همراه با بارش برف در مناطق کوهستانی و بارش باران بصورت ضعیف و پراکنده دربخش های از نیمه جنوبی استان فارس پیش بین شده است.

براساس این هشدار زرد هواشناسی برای مناطق شمالی  پدیده مه گرفتگی و کاهش دما بعد از عبور این سامانه جوی پیش بین شده است.

فعالیت این سامانه  در استان فارس در بعد از ظهر شنبه ۱۴۰۰/۱۱/۱۶ می باشد.

هواشناسی پیش بینی کرده است در اثر ورود و فعالیت این سامانه جوی در مناطق مختلف روان آب جاری و رودخانه های سیلابی شده وپدیده لغزندگی وکاهش دید در جاده ها روی دهد.

هواشناسی استان فارس بر ضرورت پرهیز از سفرهای غیر ضروری و احتیاط در ترددهای جاده ای بویژه در مناطق شمالی استان  تاکید کره است.

هواشناسی ایران  بارش برف و باران از آخر هفته در ۲۳ استان

سازمان هواشناسی کشور یک هشدار سطح زرد منتشر کرد و درباره کولاک برف و لغزندگی جاده‌ها اطلاع داد.

به گزارش سازمان هواشناسی در مورد آخرین وضعیت جوی کشور، یک هشدار سطح زرد منتشر کرد که بر اساس آن بارش برف، باران، وزش باد و کاهش نسبی دما رادر پایان هفته جاری خواهیم داشت.

بنا بر اعلام سازمان هواشناسی کشور سامانه بارشی از روز جمعه پانزدهم بهمن ماه تا روز یکشنبه هفدهم بهمن‌ماه وارد کشور شده و منطقه اثر آن در روز جمعه شامل استان‌های کردستان، زنجان، آذربایجان شرقی، نوار غربی آذربایجان غربی، ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز و تهران، همدان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شمال شرق خوزستان و نیمه جنوبی اردبیل خواهد بود.

روز شنبه نیز این سامانه بارشی استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، زنجان، همدان، مرکزی، تهران، البرز، قزوین، لرستان، شمال ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال غرب فارس، شمال شرق خوزستان، گیلان، گلستان، مازندران، خراسان شمالی، خراسان رضوی و ارتفاعات سمنان را در بر می‌گیرد.

استان‌های گلستان، مازندران، گیلان، خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی و ارتفاعات استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان نیز روز یکشنبه درگیر این سامانه بارشی خواهند بود.

اثر مخاطره اختلال در تردد، پدیده مه، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، کولاک برف در جاده‌های کوهستانی، احتمال سقوط بهمن، احتمال مسدود شدن راه‌های روستایی در اثر بارش برف، تاخیر و احتمال لغو پرواز، احتمال آب گرفتگی معابر شهری و احتمال آسیب به ماشین‌آلات کشاورزی اعلام شده است.

اجتناب از سفر‌های غیر ضروری، تجهیز خودرو‌ها به لوازم زمستانی از جمله زنجیر چرخ، مه شکن و سوخت کافی، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، امتناع از جابجایی عشایر کوچ‌رو و آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی برای عملیات برف روبی از توصیه‌های سازمان هواشناسی برای این روزهاست.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

اسماعیل احمدی پنجشنبه , ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۲

فلم .. افغان ی در توییتر جدید وزند

اسماعیل احمدی پنجشنبه , ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۹

فلم سکس افغانی در توییتر جدید وزند

ناشناس یکشنبه , ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۹

بوس ?…

رضا شنبه , ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵

بوس رو گونه هات

معصدمه شنبه , ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸

سلام‌ خدا قوت من یک دختره ۱۱ ساله از استان‌فارس بخاتر این خبر خوبتون منون ازتون واقعن ممنون

حسین جمعه , ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۲:۰۹

پس کرمان چی اینجا باران نمیاد

محمدجوادزاهدی پنجشنبه , ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۷

سلام هواشناسی خانم احمدی هرچه شما باران رحمت الهی آفتاب رحمت الهی خیلی خوب باران آب و هوا

هواشنسای پنجشنبه , ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۰

هواشناسی میزاری اینقدر بینش تبلیق نزارید

آخرین اخبار