چاپ کد خبر: 1712
22 آبان 1397

هشدار هواشناسی فارس به کشاورزان، باغداران و دامداران

هشدار هواشناسی فارس به کشاورزان، باغداران و دامداران

هواشناسی فارس با توجه به بارش های پراکنده و وزش باد به باغداران و دامداران استان هشدار داد.به گزارش اول فارس از شیراز؛ ضیغمی رییس کمیته اصلاح و توسعه باغات جهاد کشاورزی فارس گفت: با توجه به پیش بینی بارش باران و وزش باد در آخر هفته به باغداران استان توصیه می‌شود از انجام عملیات محلول‌پاشی و سم‌پاشی خودداری کرده و مصرف کود‌های ازته را با توجه به روند کاهش دما و احتمال بروز سرما زدگی به روز‌های بعد موکول کنند.

وی با بیان اینکه در این روز‌ها باغداران با توجه به روند کلی کاهش دما باید به تامین سوخت و تنظیم دما و تهویه گلخانه‌ها و سالن‌های پرورش قارچ توجه داشته باشند، افزود: مصرف کود‌های پتاسه به روش کود آبیاری در باغ‌های میوه برای افزایش مقاومت بافت و جلوگیری از ترکیدگی میوه به دلیل تغییرات دمای شب و روز و تغییر فصل موثر است.

ضیغمی، از باغداران و کشاورزان خواست نسبت به برداشت سریع‌تر مزارع گوجه فرنگی و باغ‌های انار اقدام کنند .

وی افزود: با توجه به کاهش دمای هوا، باغداران و کشاورزان برای کاهش سرمازدگی و ترکیدگی محصولات، باغ‌ها را به صورت سبک و با دور منظم آبیاری کنند.

دبیری مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی فارس هم از باغداران خواست نسبت به برداشت مرکبات اقدام و محصولاتشان را به انبار‌ها و سردخانه‌ها منتقل کنند.

سید حبیب الله ساجدی مدیر امور دام جهاد کشاورزی فارس از دامداران خواست از روز چهارشنبه تا جمعه از چرای دام در ارتفاعات و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها به علت رگبار و رعد و برق خودداری کنند.

وی گفت: با توجه به پیش بینی شدت بارندگی در این چند روز، دامداران نهاده‌های مورد نیاز دام هایشان را تا قبل از بارندگی تامین کنند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار