چاپ کد خبر: 37914
23 آبان 1399

هنر پیشه مشهور وسترن ایرانی در شیراز در گذشت

نگهدار جمالی

نگهدار جمالی هنرپیشه و بازیگر وسترن ایرانی در شیراز درگذشت.

محمد ناصری راد فیلمساز جوان شیرازی در گفتگو با اول فارس ضمن تایید خبر درگذشت نگهداری جمالی گفت :وی درحالی  بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت که امروز قرار بود با جمعی از هنرمندان و بازیگران دیدار کاری داشته باشند که متاسفانه خبر درگذشت وی داده شد.

شادروان نگهدار جمالی بعنوان پدر وسترن ایرانی مشهور بود.

به گزارش اول فارس ،او نخستین اثرش را با عنوان بلوره سرخ در زادگاهش بوانات ساخته است.
نگهدار جمالی متولد ۱۳۴۲ در بوانات است و بیش از ۴۰ سال است در شیراز سکونت دارد، او به گفته خودش مدتی را نیز در خانه سینما در تهران کار کرده است.

در کارنامه کاری این هنرمند ساخت آثاری چون: تارزان، زورو و دهها اثر وسترن دیده میشود که اکثر آنها را با حضور هنرمندان مطرح تلویزیون و تئاتر شیرازی ساخته است.
شغل اصلی وی نقاشی ساختمان است و به عنوان خادم مسجد نیز فعالیت میکند؛ او می گوید: کار هنری را برای دل خودم انجام میدهم و درآمدی از این طریق درآمدی کسب نمی کنم.
جمالی همچنین فیلم های بالهای شکسته و فداکار را در ژانر دفاع مقدس ساخته است و در چندین جشنواره نیز آنها را نمایش داده است.

او که خود را شاگرد شیرمراد گودرزی تصویربردار، نورپرداز و تدوین گر مطرح کشور میدانست در اینخصوص به اهالی هنر گفت: تا حدود زیاد با نماها و زوایای تصویربرداری آشنا هستم و به قول معروف، امروز به حدی  رسیده ام که بتوانم از عهده کار خودم بر بیایم.

جمالی به گفته خودش در چندین برنامه تلویزیونی نیز به عنوان مهمان حضور داشته است و با لباس زورو در برنامه صبحگاهی ویتامین ۳ نقش آفرینی کرده است.
 این هنرمند فیلمساز معتقد بود: اگر سرمایه گذاری پیدا  شود و بروی آثارم سرمایه گذاری کند ایده های مناسبی در ذهن دارم و می توانم آثاری مناسب بسازم.
 وسترن

عضوکانال اول فارس در واتساپ شوید

واتساپ

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار