چاپ کد خبر: 89250
18 تیر 1401

واکنش مدیر اینماد و فرمانده انتظامی فارس به توقیف یک فروشگاه اینترنتی/ جرم دیجی ماه دقیقا چیست؟

مدیر اجرایی سامانه اینماد مرکز توسعه تجارت الکترونیکی گفت: از سایت” دیجی ماه” تاکنون ۱۹۲ شکایت ثبت شده که ۱۰۵ مورد منجر به رضایت شاکی شده، اما پرونده ۸۷ مورد شکایت همچنان باز است.

به گزارش اول فارس ، فردوس حاتمی صدا و سیما  افزود: ۵۰ مورد از این شکایات موجب شد تا اقدامات مرتبط با تعلیق اینماد کسب‌وکار در دستور کار قرار گیرد که به صورت موازی همکاران پلیس فتا و براساس دستور مقام قضایی، اقدام به توقیف سایت دیجی ماه و دستگیری مالک کسب‌وکار آن شود.
سایت دیجی ماه
وی ادامه داد: بیشترین شکایات این فروشگاه اینترنتی، ناراضی خریداران و پاسخگو نبودن سایت مذکور است که برای رسیدگی، به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید کنندگان ارجاع داده شد تا اقدامات لازم برای تشکیل نهایی پرونده و ارجاع به سازمان تعزیرات انجام شود.
حاتمی گفت: اینماد شرط لازم برای یک فروشگاه اینترنتی است، اما کافی نیست، زیرا مشتریان علاوه بر احراز اصالت فروشگاه، اطلاعات کسب‌وکار از جمله سابقه فعالیت، وضعیت احراز اطلاعات تماس و نشانی سایت، وضعیت رعایت قوانین و مقررات سایت، وضعیت پاسخگویی به شکایات، نوع فعالیت مجاز و اعلان‌محور یا تأییدمحور بودن سایت را بررسی و پرداخت در محل را انتخاب کنند.
مدیر اجرایی سامانه اینماد افزود: ما در مرکز توسعه تجارت الکترونیکی مثل همیشه در تعامل با پلیس فتا و مرجع قضایی پیگیر تسریع در رسیدگی و بازگشت اموال مالباختگان خواهیم بود، اما مالباختگان نیز از طریق پلیس فتا پیگیری لازم را داشته باشند.

مدیر اجرایی سامانه اینماد به مردم توصیه کرد که قبل از خرید حتما به رتبه اعتماد که در قالب ستاره‌های پایین لوگوی اینماد نشان داده می‌شود، توجه کنند تا مشکلات بعدی به حداقل برسد.


توضیحات فرمانده انتظامی فارس درباره کلاهبرداری سراسری سایت دیجی ماه از ۶۰۰ شاکی

 فرمانده انتظامی استان از شناسایی و دستگیری فردی که از ۶۰۰ شاکی در سراسر کشور حدود ۲۷۹ میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

%DA%A9%D9%84%D8%A7%D9%87%D8%A8%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C %D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA %D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C %D9%85%D8%A7%D9%87

به گزارش اول فارس ، سردار “رهام بخش حبیبی” در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: مأموران پلیس فتا استان فارس در پی دریافت چندین شکواییه پیرامون کلاهبرداری از طریق فضای مجازی، موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: در بررسی های لازم مشخص شد که متهم یا متهمان ضمن ایجاد و راه اندازی یک سایت به نام “دیجی ماه” و چندین درگاه بانکی و تبلیغ انواع گوشی های تلفن همراه کالاهای دیگر در این سایت، پس از مدتی اعتماد سازی از شهروندان و به ویژه عمده فروشان تلفن همراه، از آنان سفارش گرفته ولی به آن ها کالایی تحویل نمی داده و از این طریق اقدام به کلاهبرداری کرده اند.

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: با انجام اقدامات اطلاعاتی و فنی توسط مأموران پلیس فتا، در این خصوص متهم این پرونده شناسایی و کمتر از ۴۸ ساعت پس از دریافت اولین شکواییه طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

سردار حبیبی با بیان اینکه متهم در تحقیقات به جرم ارتکابی اقرار کرد، افزود: در این خصوص تا کنون ۶۰۰ شاکی در سراسر کشور شناسایی شده و برآورد اولیه کلاهبرداری این متهم از شهروندان، حدود ۲۷۹ میلیارد تومان می باشد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

سید مسعود طبسی شنبه , ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۸:۴۹

سلام یکسال شد معینی کی میخواد پول مردم بده ارزش پولمون نصفه شد

علی شنبه , ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶

شکایت ک میکنی تو دفتر قضایی برات ابلاغیه میاد که ۵٠٠هزار تومنان هزینه کارشناسی دادگاه پرداخت بکنی برا خودشان دکان دستگاه دارن
بخدا ۲۴ ساعت معینی رو بمن بدن عین پول ۷۰۰نفرو وصول میکنم

سید مسعود طبسی جمعه , ۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷

سلام خیلی قشنگ با نماد اعتماد ووزارت ارشاد کلاه ۷۰۰نفر ورداشته ۵ماه ۳۰۰میلیارد پولو کشیده بالا هیچ کس پاسخگو نیست یکی به داد مالباخته ها برسه سرمایه مردم رفته معینی باید اعدام بشه

سید مسعود طبسی چهارشنبه , ۲۹ تیر ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۳

خدایی مردم چه گناهی کردن که سایتی دیجی ماه با مدیریت … دزد ۵۵م پول رهن خونم گوشی خریدم ۵ماه به خاک سیاه نشونده لطفا پیگیری کنین۵۰ روزه شکایت کردم هیچی هنوز۰۹۳۵۴۶۳///// طبسی

آخرین اخبار