چاپ کد خبر: 3105
5 دی 1397
مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس خبر داد:

وجود بیش از ۳ هزار بخاری نفتی در مدارس فارس/ بخاری نفتی های مدارس فارس ایمن هستند

«علی عسکر نجفی» امروز (سه شنبه ۴ دی) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه معیشت معلمین یکی از مهمترین دغدغه های ماست و همواره به گوش مسئولین کشوری می رسانیم و نگاه خوبی نبست به حل این موضوع وجود دارد، گفت: آموزش و پرورش باید در صدر اولویت های کشور قرار گیرد.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه دولت با تعیین بودجه باعث شد تا طرح سلامت در کشور به خوبی پیشرفت کند، یادآور شد: امیدواریم با تعیین بودجه مناسب قدم خوبی برای توسعه آموزش و پرورش و همچنین ارتقا معیشت فرهنگیان شکل گیرد.

وی با اشاره به اینکه طرح رتبه بندی معلمین در کمسیون اجتماعی دولت مصوب شده و در صورتی که در مجلس هم مصوب شود میزان ۲۰ هزار میلیارد ریال برای این طرح در بودجه ۹۸ در نظر گرفته می شود، افزود: برای رفاه معلمین و افزایش انگیزه معلمین برنامه های خوبی در آموزش و پرورش در نظر گرفته شده و کارت های رفاه برای معلمین صادر می شود و در حوزه درمانی هم بیمه تکمیلی برای فرهنگیان دیده شده است.

IMG10290994

نجفی با تاکید بر اینکه اعتراض یک موضوع طبیعی است و هر کسی می تواند نسبت به وضع خود اعتراض داشته باشد، اضافه کرد: شکل اعتراض مهم است، معلمین ما اعتراض خودشان را در تشکل های صنفی به گوش مسئولین می رسانند.

وی در خصوص واقعه زاهدان در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز، گفت: حادثه زاهدان حادثه تاسف باری بود و همه ما داغدار این حادثه هستیم و تمامی خانواده آموزش و پرورش از این مسئله متاسف است.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس با تاکید بر اینکه تمام ۱۴۰ مرکز خوابگاهی آموزش و پرورش در فارس با شوفاژ کار می کنند و هیچ گونه بخاری نفتی و گازی در آن مرکزهای شبانه وجود ندارد، یادآور شد: مدرسه های ساخت جدید هم از پکیج و موتورخانه استفاده می شود.

وی با اشاره به اینکه سه هزار و یکصد مدرسه در فارس با بخاری های نفتی اداره می شود اما غیر استاندار نیستند که این بخاری ها به شکل نیمه هوشمند عمل می کنند و با کوچکترین ضربه خاموش می شود، تاکید کرد: در صدد هستیم ظرف چند ماه آینده این موضوع در فارس جمع شود.

نجفی در پاسخ به سئوالی در خصوص تکلیف ها و حذف تکلیف در مدارس، یادآور شد: مشق شب وازدگی و اکراه ایجاد می کرد و اساس تربیت را بهم می ریزد، حداکثر مشق شب باید ۱۰ دقیقه با مسائل متنوع باشد اگر ریاضی می خواهند به دانش آموز یاد بدهند باید برای او در زندگی، کاربرد داشته باشد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار