چاپ کد خبر: 44060
11 بهمن 1399

ورود دادستان به پرونده های مرگ و شکنجه بیماران اعتیاد در شیراز

 به دنبال انتشار اخباری مربوط به تخلفات کمپ‌های ترک اعتیاد در شهرستان شیراز، روابط عمومی دادگستری استان فارس، توضیح داد که اخبار منتشر شده مربوط به یک مرکز نبوده و ارتباطی با یکدیگر ندارد.

به گزارش اول فارس ،در توضیح روابط عمومی دادگستری استان فارس آمده است: در پی انتشار کلیپ هایی در فضای مجازی مبنی بر تخلف چند کمپ ترک اعتیاد در شیراز، دادستان عمومی و انقلاب شیراز با ورود به موضوع دستورات اکیدی در راستای پیگیری و برخورد با متخلفین صادر کرد.

بر اساس این گزارش ،در ادامه این توضیه آمده است: هفته گذشته بر اثر قصورات حادث شده یک نفر از معتادان بستری در یکی ازکمپ ها در شیراز جان خود را از دست داد که در این خصوص پرونده قضایی تشکیل و با دستور قضایی ۵ نفر بازداشت شدند.

روابط عمومی دادگستری در توضیحات خود افزوده است: اخیرا تصاویر جدیدی منتسب به یکی از کمپ های شیراز منتشر شد که در این خصوص نیز با ورود دادستان شیراز ٣ نفر از عوامل متخلف در تصاویر که در معرض اتهام ضرب و جرح معتادین هستند؛ بازداشت شدند.

این گزارش حاکی است که دادستان عمومی و انقلاب شیراز در خصوص تصاویر جدید منتشر شده ضمن تاکید براینکه این مورد با حادثه منجر به فوت هفته گذشته متفاوت است، گفت: در مورد اخیر هیچ فردی فوت نشده اما به لحاظ بزه های ارتکابی، پرونده قضایی تشکیل و عوامل دخیل که سه نفر بودند با دستور قضایی بازداشت شدند.

بحرینی با تأکید بر اینکه در پی اطلاع و شکایات واصله، بلافاصله نسبت به تخلیه کامل مکان مورد نظر اقدام و دستور پلمپ و لغو مجوز این مرکز نیز صادر شده است، گفت: دادستانی با قصور احتمالی(؟!) عوامل و مسئولین نظارتی نیز درچارچوب قانونی برخورد خواهد کرد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

نعمت سالاری یکشنبه , ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۵

ازدادستان محترم شیراز صمیمانه تشکر میکنم وازخداوندمنان سلامتی این دادستان بزذگوارذاخاستارم وبه عرض عالی میرسانم که اکثر کمپهای ترک اعتیاد…..هستند مال مردم خورهستند وهیچ کارمثبتی نیزبرای معتادان انجام نمیدند وباکتک کاری وپرخاشگری وفحاشی ازمعتادان استقبال میکنند وازهمه بدترازخوانواده معتادان رضایت کتبی میگیرندکه اگردرهین درمان بمیرد جرمی برگردن آنها نباشدوهمین امرباعث شده که به هرصورتی که دلشان خواست باشخص معتادبرخوردکنند ازشماعاجزانه تقاضا دارم که دراین مورددستورات لازم رامبذول بفرماییدحداقل قانونی نصب کنید که مسئولین کمپها دستشان برای این گونه جنایت هاوسواستفاده ازمردم ومعتادین بازنباشد ممنونم

آخرین اخبار