چاپ کد خبر: 28756
7 خرداد 1399

پاسخ شهرداری منطقه ۳ به “رکن آباد شیراز را دریابید”

در پی یادداشت منتشره در اول فارس با عنوان “رکن آباد شیراز را دریابید”  ،مسعود طهماسبی شهردار منطقه ۳ شیراز با ارسال جوابیه ای  جهت تنویر افکار عمومی و شهروندان و مخاطبان اقدام نمود

به گزارش اول فارس ،جوابیه شهرداری منطقه سه به شرح ذیل می باشد.
۱‏-برگزاری برنامه های فرهنگی: طی ۶ ماهه دوم سال ۹۸ با مشارکت سازمان فرهنگی شهرداری شیراز چندین برنامه فرهنگی شامل جشنواره غذای سالم، پیاده روی و جشن شهریاران شیراز در مدارس برگزار و برای عید نوروز و سال ۹۹ نیز برنامه ای جامع طراحی و تدوین شد که بخش اول آن که مربوط به نوروز سال جاری بود به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو و سایر برنامه ها تا بازگشت شرایط عادی و اجرا در دستور کار قرار دارد.
۲‏- ساماندهی راه های ورودی و خروجی شهرک به دروازه قرآن و اصلاح هندسی تقاطع تلاش –پارسیان : طرح تقاطع تلاش – پارسیان (میدان و جزیره های ترافیکی اطراف ) توسط شورای ترافیک تائید و برای اجرا در ۶ ماهه نخست سال جاری به عمران منطقه ابلاغ شده است در خصوص ساماندهی ورودی ها و خروجی های شهرک و ایمن سازی دوربرگردان های ناایمن با حوزه حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز مکاتبه شده و هم اکنون مشاور حوزه مذکور در حال مطالعه ،بررسی و ارائه طرح به شورای ترافیک استان می باشد که پیش بینی می شود در ۶ ماهه دوم سال جاری عملیات اجرایی آن آغاز شود.
۳‏-سیستم آب و فاضلاب شهری و لوله گذاری دفع آبهای سطحی :در نیمه دوم سال ۹۸ پروژه لوله گذاری این شهرک با اعتبار۱۲ میلیارد ریال به طول ۲۲۰۰ متر متر در بولوار تلاش شرقی انجام و درسال جاری نیز ادامه این طرح در ورودی بوتان گاز و کمربندی اکبرآباد با اعتبار ۸ میلیارد ریال در حال انجام است. ضمنا در سنوات گذشته لوله گذاری سه محور بولوار پارسیان شمالی و جنوبی و تلاش غربی لوله گذاری انجام شده است‏/ اجرای سیستم فاضلاب شهری نیز در حوزه وظایف و اختیارات اداره آبفا می باشد.البته شهرداری در راستای پیگیری مشکلات شهروندان در این خصوص با اداره مذکور مکاتبه نموده است.
۴‏-تابلو ورودی شهرک رکن آباد : تابلو ورودی این شهرک در سال گذشته یکبار سرویس و راه اندازی گردید اما به دلیل بارندگی متاسفانه دچار مشکل گردید که با پیگیری های انجام شده نوسازی تاسیسات و مرمت تابلو در دست اجراست.
۵‏-فضای سبز بلوار سنگی و جایگزینی درخت نارنج با گل خرزره : جایگزینی درخت نارنج از سوی شهرداری انجام و به طور مستمر آبیاری و رسیدگی به فضای سبز این بلوار و سایر معابر شهرک در دستور کار قرار دارد. ضمن اینکه در سال جاری و براساس برنامه مدون شهرداری منطقه سه گلکاری های متنوعی در معابر این منطقه اجرا خواهد شد.
۶‏-پارک محله ای و وسایل بازی پارک کودک : برای دسترسی مناسب افراد سالمند و کم توان در کنار پلکان پارک محله ای رمپ احداث و امکان تردد برای این افراد فراهم شده است ‏/ استانداردسازی و نوسازی وسایل بازی پارک کودک نیز در دستور کار سال جاری قراردارد.
۷‏-نهضت آسفالت در شهرک رکن آباد: در سال گذشته بیش از ۱۲ هزار متر مربع آسفالت با اعتبار ۸ میلیارد ریال اجرا شده است ‏/ در سال جاری نیز برخی از معابر شهرک آسفالت خواهد شد.همزمان با اجرای آسفالت معابر در این منطقه عملیات جدول و کانیوا گذاری نیز به طول ۱۵۰۰ متر در کوچه ها و معابر شهرک با اعتبار ۵ میلیارد ریال اجرا خواهد شد.
۸‏-سالن ورزشی: زمین سالن ورزشی ، قدرالسهم شهرداری ناشی از تفکیک بوده که شهرداری اقدام به احداث سالن ورزشی در آن نموده است .در حال حاضر و به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا فعالیت سالن ها و اماکن ورزشی ممنوع واین مراکز تعطیل می باشند . پس از بازگشت شرایط عادی و طبق روال و براساس پروتکل های بهداشتی این سالن زیر نظر سازمان فرهنگی شهرداری شیراز بازگشایی و فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.
شایان ذکر است رنگ آمیزی جداول شهرک رکن آباد که بنا به تعبیر شهروند محترم سرپوشی جهت مخفی کردن مشکلات اصلی این شهر می باشد نه تنها بی انصافی و اظهار نظر غیر کارشناسی است بلکه این پروژه در کنار سایر فعالیت هایی که در گذشته اجرا و هم اکنون در دست انجام است تلاش شهرداری برای توسعه این شهرک به صورت متوازن با سایر بخش های منطقه می باشد.
به طور مثال و برای آگاهی مخاطبان این جوابیه و شهروندان محترم ساکن این شهرک به استحضار می رساند در سال گذشته برای اقدامات مرتبط با حوزه امور شهر شامل جمع آوری ضایعات اراضی باز ، تعمیر تک لبه ها و جداول ، زشتی زدایی ولایروبی، ۲۴ میلیارد ریال و برای توسعه و نگهداری فضای سبز شهرک ۵ میلیارد ریال از سوی شهرداری هزینه شده است که با احتساب هزینه های مرتبط با پروژه های نهضت آسفالت ، کانیوا و جدول گذاری و پروژه دفع آبهای سطحی بیش از ۶۰ میلیارد ریال اعتبار در این حوزه به شهرک رکن آباد اختصاص یافته است.

پروژه های اجرا شده از سوی شهرداری طی سالهای اخیر :
۱- احداث فرهنگسرای شهرک رکن آباد در چهارطبقه و زیرزمین به مساحت حدود ۱۲۰۰ مترمربع همراه با محوطه سازی اطراف آن (حدود ۱۰۰۰ مترمربع )
۲- لوله گذاری آبهای سطحی در بلوار پارسیان شمالی با لوله ۲ هزار بتنی به طول ۴۰۰ متر
۳- لوله گذاری آبهای سطحی پراکنده درسطح شهرک رکن آباد به طول حدود ۵۰۰ متر
۴- لوله گذاری بلوار تلاش غربی با لوله ۱۲۰۰ بتنی به طول ۲ کیلومتر
۵- احداث ۳۰ متری تلاش غربی
۶- اجرای زیر سازی و جدول گذاری و آسفالت خیابان ۱۶ متری بستنی تک
۷- اجرای زیر سازی و آسفالت خیابان سالمندان
۸- احداث بلوار میدان شامل زیرسازی و آسفالت و رفوژ وسط

پروژه های در دست اقدام :
۱- لوله گذاری عرضی بلوار پارسیان جنوبی
۲- لوله گذاری بلوار تلاش شرقی
۳- لوله گذاری کوچه ۶ پارسیان جنوبی
۴- اجرای طرح هندسی تقاطع آتش نشانی
۵- احداث بلوار ۴۵ متری منتهی به اراضی روغن نباتی

عضوکانال واتساپ اول فارس شوید

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

اهالی بوتان گاز سه شنبه , ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۴

خدمت شهردار محترم سلام وعرض ادب آقای دکتر آن مااهالی پشت بوتان گاز دست کمک ب سوی جناب عالی بلند کردیم واز شما یاری میطلبیم خواهش داریم کوچه را آسفالت کنید چون اهالی محل طاب زمستان دیگر در آب گل وشل ندارن خودتان باید از نزدیک مشاهده فرماید بخدا سخته امکان زاه رفتن نیست ما از شما خواهش میکنیم این منطقه خیلی زیاد نیست آسفالت دستور دهید بکند زمستان در پیش است ممنون از لطف شما

ناشناس سه شنبه , ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۱

خدمت آقای شهردار منطقه سلام
آقای شهردار جوان وتوانا خواهش دازیم مااهالی پشت بوتان گاز امسال چندمین زمستان است که درسیلاب وشل گیرمیکنیم شما بگوید گناه ما چیست

داریوش سه شنبه , ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۹

جناب شهردار منطقه ۳ خواهش داریم فکری برای اهالی پشت بوتان گاز نماید خواهش دارم تا زمستان نیامده و چار آب گرفتگی وسیلاب شویم کوچ آسفالت کنید آیا تقاضای زیادی هست لطف کنید دستور دهید پیکر باشند

کشاورز یاوران شوراها پنجشنبه , ۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱

سلام
درود بر شما بزرگوار شهرار منطقه سه
عنایت فرماید پس از اجرایی شدن کامل بعض از پروژ ها و قبل از شروع کار وضعیت فعلی و آینده را به اطلاع مردم برسانید با توجه به حجم بالای کار برای مردم نامشخص است که چقدر کار شده

موفق باشید

ناشناس چهارشنبه , ۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۹:۴۵

سلام و درود.
خداقوت شهردار جوان و پرتلاش جناب آقای دکتر طهماسبی

آخرین اخبار