چاپ کد خبر: 9412
8 تیر 1398
امام‌جمعه فیروزآباد گفت:

پتروشیمی فیروزآباد را برگردانید

امام‌جمعه فیروزآباد گفت: تقاضایی که مردم منطقه فیروزآباد از مسوولان استانی، استاندار و نماینده دارند این است که هر نوع تصمیم در مورد پتروشیمی باید با موافقت مردم این شهرستان و مسوولان محلی صورت گیرد.

پتروشیمی فیروزآباد را برگردانید

 به گزارش اول فارس از فیروزآباد، حجت‌الاسلام سید عزیزالله هاشمی‌زاده ظهر امروز در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه فیروزآباد با اشاره به دوازدهم تیرماه سالروز حمله به هواپیمای ایران توسط ناو هواپیمابر آمریکا در خلیج‌فارس اظهار داشت: به همین مناسبت در ایران اسلامی این روز را به نام افشای حقوق بشر آمریکایی نام‌گذاری شده که در این حادثه ۲۹۰ شهید برجای گذاشت و هرگز از اذهان ما ایرانی‌ها حذف نشد.

هاشمی زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بازتاب اقتدار پدافند هوایی ایران در آب‌های خلیج‌فارس ابراز داشت: در هفته‌ای که گذشت نیروی هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک فروند پهپاد پیشرفته آمریکایی را که به آب‌های جمهوری اسلامی تجاوز کرده بود سرنگون کرد.

وی خاطرنشان کرد: هزینه تحقیق و توسعه این پهپاد بالغ‌بر ۱۰ میلیارد دلار بوده که نوع پهباد پیشرفته ۲۲۲ میلیون دلار هزینه و تاکنون دو فروند از این نوع پهبادها ساخته‌شده است. امام‌جمعه فیروزآباد تصریح کرد: هزینه ساخت یک فروند از این پهپادها معادل هزینه ۱۲ فروند جنگنده اف ۱۶ است.

هاشمی زاده افزود: به گفته یکی از کارشناسان سازمان نظامی آمریکا، با سقوط این پهپاد توسط ایران، آمریکا وجهه جهانی خود را از دست داد و کارشناس دیگری می‌گوید ایران با زدن این پهباد ابهت آمریکایی‌ها را در هم شکست.وی ادامه داد: فاصله بین بال‌های این پهباد حدود ۴۰ متر است که به نام جاروی برقی اطلاعات شناخته می‌شود.

 وی در بخش پایانی سخنان خود به مسئله پتروشیمی معضل پیچیده شهرستان فیروزآباد اشاره کرد و ابراز داشت: این کارخانه که با مبلغ حدود ۵۰۰ میلیون دلار به بنا بود ساخته شود، هم‌اکنون تعطیل و به استان بوشهر منتقل شده است.

 امام‌جمعه فیروزآباد خاطرنشان کرد: تقاضایی که مردم منطقه فیروزآباد از مسوولان استانی، استاندار و نماینده دارند این است که هر نوع تصمیم در مورد پتروشیمی باید با موافقت مردم این شهرستان و مسوولان محلی صورت گیرد.

هاشمی زاده گفت: البته در این خصوص تنها شهرستان فیروزآباد متضرر نشده، بلکه شهرهای جهرم، فسا و داراب با این مشکل روبه‌رو بوده است.

وی خواستار صرف هزینه مبلغ مصوب پتروشیمی در فیروزآباد شد و تصریح کرد: مردم شهرستان فیروزآباد خواستار اختصاص اعتبار مصوب شده پتروشیمی در شهرستان فیروزآباد هستند که با افتتاح این کارخانه هم از محصول این کارخانه و هم از ایجاد اشتغال برای جوانان شهرستان که از پرتو راه‌اندازی این صنعت به وجود می‌آید استفاده شود.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار