چاپ کد خبر: 144287
6 خرداد 1403

پرداخت رشوه ۴۰۰ سکه طلا توسط مدیران پیشین باشگاه مس رفسنجان

مدیران پیشین باشگاه مس رفسنجان تنها در یکی از پرونده‌هایی که برای آن‌ها باز شده است به پرداخت ۴۰۰ عدد سکه طلا به عنوان رشوه متهم شده‌اند.

ایسنا نوشت:  در هفته‌های اخیر موضوعی تحت عنوان فساد در فوتبال مطرح شده که هر روز ابعاد جدیدتری از آن افشا می‌شود. چند روز قبل هم مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به این موضوع گفت: “اطلاعات ما در حدی هست که اعلام شده است. موضوع پرداخت رشوه از سوی دادگستری کرمان درحال پیگیری است و اگر ثابت شود، کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال هم برخورد می‌کند”.

حالا در این زمینه ایسنا به اطلاعات جدیدی دست یافته که از نحوه کشف این فساد و تعداد سکه‌های پرداخت شده پرده برمی‌دارد. بر اساس اطلاعاتی که از سوی یک مقام آگاه در اختیار ایسنا قرار گرفته است، وقتی تیم مدیریتی باشگاه مس رفسنجان تغییر کرد، مدیران جدید متوجه بدهی ۲۲۰ میلیاردی می‌شوند و در ادامه بعد از بررسی اسناد مالی باشگاه مشخص می‌شود که برای بخش زیادی از هزینه‌هایی که انجام شده هیچ سند مالی وجود ندارد.

مدیران باشگاه مس اطلاعات کسب شده خود را با مدیران بالا دستی در شرکت ملی مس در میان می‌گذارند و این شرکت هم نسبت به احقاق حق خود اقدام حقوقی می‌کند. در ادامه با ورود نهادهای اطلاعاتی و بررسی تراکنش‌های مالی حساب باشگاه مس رفسنجان، مشخص می‌شود ارقام سنگینی از حساب این باشگاه به حساب سه صراف واریز شده است. در ادامه بعد از احضار این صراف‌ها، مشخص می‌شود که آن‌ها این ارقام را در قبال فروش ۴۰۰ سکه طلا و مقادیری دلار و یورو دریافت کرده‌اند.

نکته جالب در این میان است که مدیران جدید باشگاه هیچ سندی درباره نحوه هزینه کرد سکه‌ها و دلارها در باشگاه پیدا نمی‌کند. این یعنی هیچ سندی در باشگاه مس رفسنجان وجود نداشته که نشان دهد این سکه‌ها و ارزهای خریده شده به چه اشخاصی داده شده است.

در ادامه و با احضار مدیران پیشین باشگاه مس رفسجان، آنان مدعی می‌شوند که سکه‌ها و دلارها به در خواست سرمربی وقت تیم‌شان به افرادی که او تعیین کرده پرداخت شده اما سندی در این‌باره در باشگاه ثبت نشده است. در ادامه هم افرادی که نامشان از سوی مدیران سابق مس رفسجان مطرح شده، احضار می‌شوند تا توضیحات خود را مطرح کنند.

این پرونده همچنان مفتوح است و مراجع قضایی پیگیر ماجرا هستند و تا رای نهایی دادگاه، همچنان باید منتظر ماند تا مشخص شود آیا ارقام پرداخت شده در قالب رشوه بوده یا موضوع دیگری مطرح بوده است؟

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس سه شنبه , ۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۶:۲۴

زمانی که دولت دست صنایع پتروشیمی و فولادی و فلزی (مس،سرب،روی،نیکل و ….) را برای فروش محصولات شان با دلار آزاد باز گذاشته در حالی که مواد اولیه آنان ، برق ، گاز ، آب ، مزد کارگر و…. به ریال می باشد نتیجه اش می شود ثروت عجیب و غریب این صنایع و فساد های این شکلی

آخرین اخبار