چاپ کد خبر: 132883
8 بهمن 1402

پرداخت سهمیه مهمات عامل افزایش شکار وحوش/دستگیری گروه سابقه‌دار مخرب محیط زیست در فارس

رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست شهرستان بوانات از دستگیری یک گروه سابقه دار خارج استانی که در این شهرستان اقدام به شکار حیوانات وحشی کرده بودند خبر داد.

شکار

به گزارش اول فارس از بوانات، علی آسا ضمن تشکر از حمایت های همه جانبه دادستان و دادیار شهرستان بوانات برای برخور قاطع با متخلفان افزود: در عملیاتی که با همکاری ماموران نیروی انتظامی پاسگاه سروستانِ بوانات انجام گرفت این گروه سابقه دار که در حوزه خرید و فروش اسلحه و شکار حیوانات وحشی تحت حفاظت نیز فعالیت داشتند که به همراه مقدار قابل توجهی مهمات و تعدادی کبک به دام افتادند و جهت اقدامات قضایی برای آنان پرونده تخلف تشکیل شد و روانه زندان شدند.

این مقام مسئول ضمن ابراز خرسندی از برخورد بی اغماض دستگاه قضایی شهرستان بوانات، با متخلفین حوزه شکار و صید جانوران وحشی افزود: امیدوارم روزی برسد که عموم‌ مردم برای حفاظت وحوش مناطق تلاش کنند و فرهنگ محیط زیستی چنان رشد کند که نیازی به تلاش برای حفظ گونه های مورد حفاظت و حمایت توسط محیط بان نباشد و خود مردم در این امر نقش بسزا داشته باشند.

آسا همچنین اضافه کرد: در پی بازرسی از منزل فردی متخلف, تعدادی کبک و تعداد بسیاری زیادی مهمات شکاری کشف و ضبط شد.

به گفته رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوانات، بخش عمده و مهمی از صدمات وارده به محیط زیست حاصل شکار غیرمجاز است. تولید و توزیع سلاح به مردم تحت عناوین مختلف و پرداخت سهمیه مهمات به دارندگان اسلحه‌ها در افزایش شکار غیرمجاز تأثیر دارد که بخش عمده‌ای از این اسلحه و مهمات برای شکار وحوش استفاده می‌شود.

وی اظهار می‌کند: همین شکار بی‌رویه غیرمجاز باعث کوچک‌تر شدن جمعیت جانوری و زیستگاه‌ها و کاهش ذخایر ژنتیکی وحوش شده است و در نتیجه زیستگاه‌ها تهی از وحوش و بقای حیوانات با مشکل مواجه می‌شود.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

باهر یکشنبه , ۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۰

خود دولت مقصر اصلی هست که تیر و تفنگ را در اختیار هر فرد بی مسولیتی قرار می دهد تا آنها براحتی و با داشتن مجوز و غیرقانونی نبودن به کشتار حیات وحش بی رحمانه بپردازند و اگر هم‌دستگیر شدند بادادن جریمه های ناچیز آزاد گردند و با جری تر شدن بیشتر حیات وحش را نابود کنند.
راه حل آن هم ساده است وانهم جمع آوری تیرو تفنگ های توزیع شده و برخورد با افراد دارای اسلحه و مهمات غیر مجاز می باشد و تا این امر اتفاق نیفتد در واقع همکاری و مساعدت و معاضدت در نابودی حیات وحش مملکت می باشد.

آخرین اخبار