چاپ      کد خبر: 120427
17 شهریور 1402

وعده جدید پرداخت مابه‌التفاوت پول گندم کشاورزان به همان قیمت قبلی

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: مبالغی که بابت خرید تضمینی گندم پرداخت شده به صورت علی‌الحساب با قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان است و مابه التفاوت آن تا ۱۵ هزار تومان به زودی پرداخت می شود.

وعده جدید پرداخت مابه‌التفاوت پول گندم کشاورزان به همان قیمت قبلی

به گزارش سرویس اقتصادی اول فارس، سعید راد در حاشیه نماشگاه غلات، آرد و نان گفت:‌ مبالغی که بابت خرید تضمینی گندم پرداخت شده به صورت علی‌الحساب با قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان است و مابه التفاوت آن به زودی پرداخت می شود، در این زمینه سازمان برنامه و بودجه در حال تدارک تامین بقیه پول‌ها است.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران افزود: ۸۰ درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شده و برای بقیه مطالبات هم چاره اندیشی شده و هر چه زودتر پرداخت خواهد شد.

پیش از این وزیر جهاد کشاورزی قول داده بود که تا پایان شهریور تمام مطالبات گندمکاران تسویه می شود، با احتساب ۱۰.۵ میلیون تن خرید گندم و با کیلویی ۱۵ هزار تومان، دولت باید ۱۵۷ هزار میلیارد تومان به گندمکاران پرداخت کند.

به گفته مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران تاکنون ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده اما خرید ادامه دارد، پیش تر وزارت جهاد پیش بینی کرده بود که تا پایان فصل، خرید تضمینی به ۱۰.۵ میلیون تن می رسد.

*نان گران نمی‌شود

معاون وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد که خبری از گرانی نان بخش صنعت و نان سنتی نیست گفت: دولت همچنان به این بخش ها یارانه می‌دهد و تغییری در نرخ گندم آنها ایجاد نشده که نان گران شود.
وی تاکید کرد: که فعلا برنامه ای برای تغییر قیمت گندم صنف و صنعت وجود ندارد و کماکان به نرخ ۱۲ هزار توان به آنها داده می شود و تصمیم گیری ها در ستاد تنظیم بازار انجام می شود.
پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت غلات، آرد و نان از ۱۶ تا ۱۹ شهریور به مدت ۴ روز در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.

اعلام قیمت « ناچیز » خرید تضمینی گندم برای سال زراعی پیش رو / تولید چه می شود؟

آنچه درباره بیماری قارچی گیاهان آپارتمانی ، پیشگیری و درمان آنها باید بدانید

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس شنبه , ۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸

فروردین گندم دادم تحویل پول که بکن داده شده به گدا می‌دادی قهر میکرد

محمد چهارشنبه , ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۷

… به دولت و مجلس دزد انگار مردم رو … حساب کردن.
بی …

کشاورز بدبخت جمعه , ۲۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۰:۵۲

بلاخره ۱۱۵۰۰ شد یا ۱۵ هزار والا هر روز یه چیز میگن نمیدونیم به چی باور کنیم هر چند با ۱۵ هزار هم سرکشاورز بدبخت کلاه میره
من از استان کرمانشاه شهرستان سنقر هستم مگه ما چه گناهی کردیم من وام گرفتیم که امسال بعد برداشت پرداخت کنم یه بلای سرمون آوردن ار یه طرف دیر دادن اونم نصف پولو از یه طرف یه قیمتی گذاشتن که ما کشاورزان و با خاک یکسان کرد
چرا رسیدگی نمی‌کنید چراااااااااااااا

حمید پنجشنبه , ۲۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰

باعرض.سلام.مال.خودراطلبیدن.کمترازگدایی.نیست

عکس قدیمی یک زن و شوهر روستایی در فارس ۷۰ سال پیش

ناشناس سه شنبه , ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۹

اگرخدایی باشه بایدخدای کنه

ناشناس سه شنبه , ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱:۵۷

سلام خدمت کشاورزان عزیز و زحمتکش ،،،بخدا دیگه نمیشه بادروغهای اینها بیشتر از این سر کرد،بایدخودمون بلند شیم و بریم درب جهاد کشاورزی شهرستانمون تجمع کنیم شاید قضیه رسانه ای بشه یه فکری به حالمون بکنند.

نرجس دوشنبه , ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۷

خدا براتون نسازه قرار بود ده روز پولها رو بدید

ناشناس دوشنبه , ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۴

… شما ما کشاورزان رو بدبخت کردید .شما .. هستید نه انقلابی خدا ب زمین گرم ……

H.M دوشنبه , ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱:۳۰

سلام
اینشالله خدا آبروی شما را ببرد هرچند ندارید که آبروی ما را جلوی زن وبچه و قرض دار و ….بردید وقتی رئیس‌جمهور که سید اولاد پیغمبر استد… و فکر زندگی کشاورز بدبخت نیست چه انتظاری از ما مردم عادی و جامعه دارید

محمد دوشنبه , ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۰:۵۰

همش دروغ دروغ دروغ…….

محمد دوشنبه , ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۰:۴۸

نابودمون کردید ،خیلی درده که آدم حق خودش وگدایی کنه.

محسن یکشنبه , ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۵

خدا .. کنه

هومن یکشنبه , ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۵

فقط میتونم بگم خدا.. کنه..تو همه چی ریدید اینم روش .کشاورزان مرد باشند دیگه به دولت نه گندم بدن نه اعتماد کنند.کی درد دل مارو می‌شنوه ؟ همه تون بفکر دزدی هستین. شکمتون سفره سگ بشه

کشاورز یکشنبه , ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۸

مرگ بر مافیا.

ناشناس یکشنبه , ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱

مثل بانک ها دیرکرد و جریمه رو هم حساب کنید. من بخاطر همین خرید نسیه ی دولت نتونستم برای سال زراعی آینده بذر بگیرم حالا آیا با پرداخت صرف ما به التفاوت می شه به نرخ خرید دولت از کشاورز یعنی ( به فرض پرداخت مبلغ مشابه التفاوت) بذر خرید؟!؟! تفاوت قیمت فاحش با زمان درو را به امثال من کشاورز تحمیل کردید ، کاهش ارزش پول ، دیر کرد ، ناامیدی و خسارت به کشاورز تولید کننده و و و …دستمریزاد سال مهار تورم و افزایش تولید بود امسال؟!

ناشناس یکشنبه , ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۶

مثل بانک ها دیرکرد و جریمه رو هم حساب کنید. من بخاطر همین خرید نسیه ی دولت نتونستم برای سال زراعی آینده بذر بگیرم حالا آیا با پرداخت صرف مقاله التفاوت می سه به نرخ خرید دولت از کشاورز یعنی ( به فرض پرداخت مابه ال

کشاورز غارت شده یکشنبه , ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۰:۱۲

همش دروغ ما کشاورزان خوزستانی برج ۱گندم رو تحویل دولت دادیم الان ۵ماهه هنوز تسویه نکردن بهامون.خدا ازتون نگذره نابودمود کردین

علی شنبه , ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹

ی سال زحمت بکشی ازت نسیه بگیرن اونم نصف قیمت جهانی منتم روت بزارن
از خدمات ۲ ساله دولت انقلابی

آخرین اخبار