چاپ      کد خبر: 73773
15 بهمن 1400

پیش‌بینی وضعیت جوی استان فارس و بارش برف و باران و دیگر استانها

اداره کل هواشناسی استان فارس با انتشار یک اطلاعیه ، وضعیت آب وهوای استان فارس تا پایان هفته پیش را پیش بینی کرد.

به گزارش اول فارس در این اطلاعیه آمده است:

 جمعه ۱۴۰۰/۱۱/۱۵:آسمان صاف بتدریج افزایش ابر، شروع بارندگی در اواخر روز و اوایل شب در نواحی شمالی، امشب بارندگی در برخی نقاط مرکزی و شمالی استان، در نقاط سردسیر شمالی احتمال بارش برف، طی امروز و امشب در شمال شرق وزش باد، امروز آسمانی غبارآلود در برخی نقاط غرب و جنوب غرب

 شنبه ۱۴۰۰/۱۱/۱۶:آسمان نیمه ابری تا تمام ابری بتدریج کاهش ابر، بارندگی در نقاط شمالی و مرکز و به شکل پراکنده در برخی نقاط جنوبی استان فارس، در بعد از ظهر اتمام بارشها و کاهش دما در شب، وزش باد در کل استان که در نواحی شمال شرق و شرق وزش باد شدید میباشد.

 با بررسی آخرین نقشه‌ها، از یکهشنبه تا اواخر هفته بارندگی در سطح استان نخواهیم داشت.

در این اطلاعیه  کمینه دمــای امــروز اســتــان فارس:پاسارگاد و صفاشهر با ۴ درجه زیر صفر ، بیشینه دمـای دیــروز اســتان ،لامرد و مهر با ۲۶ درجه بالای صفر ، کمینه دمــای امــروز شــیــراز:۱ درجه بالای صفر ، بیشینه دمــای دیــروز شــیــراز:۱۷ درجه بالای صفراعلام شده است.


در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

هشدار هواشناسی درباره بارش برف و باران به کشاورزان و دامداران

مدیرکل پایش هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی و پیش بینی بارش برف و باران، کشاورزان و دامداران هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند.

حقیقت گفت: با توجه به شرایط جوی، باغداران و کشاورزان راستای البرز و زاگرس نسبت به پاکسازی راه آب مزارع و باغات اقدام کنند تا آسیبی وارد نشود. کشاورزان شمال غرب از دادن کود حیوانی و ازوته اجتناب کنند، همچنین در باغات پسته هرس را انجام ندهند.

به گفته مدیرکل پایش هواشناسی کشاورزی، دامداران شمال، شمال غرب و شمال شرق کشور از جیره غذایی پر انرژی در واحدهای دامداری استفاده کنند.

براساس آمار مرکز پایش هواشناسی کشاورزی از ابتدای سال زراعی تاکنون مجموع بارش کشور ۱۰۲.۶ میلی متر، در مدت مشابه سال قبل ۷۸.۵ میلی متر و در دوره بلندمدت ۱۰۶.۶ میلی متر است که این امر افزایش ۳۰.۶ درصدی بارش نسبت به سال قبل ک کاهش ۳.۸ درصدی دوره نرمال را نشان می دهد.

آخرین نقشه های هواشناسی نشان می دهد که امروز جمعه با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در برخی نقاط غرب، راستای مرکز، شمال غرب، ارتفاعات البرز غربی و مرکزی، دامنه های جنوبی البرز مرکزی بارش برف و باران پیش بینی می شود‌.

صادق ضیائیان گفت: امروز جمعه شدت فعالیت سامانه بارشی که امشب وارد کشور شده افزایش می یابد. در نواحی شمال غرب، غرب، جنوب غرب، ارتفاعات زاگرس مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، سواحل غربی دریای خزر و همچنین شمال فارس و شمال بوشهر بارش باران، گاهی رعد و برق،   وزش باد شدید موقت و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف انتظار می‌رود.

به گفته مدیر کل پیش بینی سازمان هواشناسی روز شنبه علاوه بر مناطق اعلام شده در بخش‌هایی از شمال شرق، شرق و سواحل دریای خزر بارش‌ها ادامه خواهد داشت.

ضیائیان گفت: روز یکشنبه فعالیت سامانه بارشی به استان‌های ساحلی دریای خزر، ارتفاعات البرز و نواحی شمال شرق محدود خواهد بود و اوایل وقت دوشنبه از شمال شرق کشور خارج خواهد شد.

طبق اعلام سازمان هواشناسی از اواخر وقت امشب پنجشنبه با ورود سامانه بارشی برای نواحی شمال غرب و غرب بارش باران، رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس شنبه , ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱:۰۱

بسمه تبارک و تعالی الله عزیز فرجه شریف

مسلم‌ جمعه , ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷

اینقدر تبلیق نکنین

آخرین اخبار