چاپ کد خبر: 79349
6 فروردین 1401

چرا دولت رئیسی فرماندار جدید شیراز را انتصاب نمی کند؟

فرمانداری شیراز 1

در حالی بیش از هشت ماه از روی کار آمدن دولت سیزدهم و بیش از شش ماه از انتصاب استاندار فارس می‌گذرد که فرماندار شیراز هنوز تغییر نکرده است.

خبرگزاری فارس: روی کار آمدن هر دولتی در گام نخست با انتخاب وزرا، مدیران کل و معاونان همراه است و آغاز کار دولت جدید به طور رسمی با این تغییرات همراه خواهد بود.

انتصاب استانداران و سپس مدیران کل نیز به‌عنوان نمایندگان دولت در هر استان به منزله آغاز رسمی کار دولت در هر استان است.

در فارس پس از گذشت بیش از شش ماه از انتصاب استاندار، انتصاب برخی از مدیران و معاونان هنوز رخ نداده است.

انتصاب فرماندار شیراز نیز به‌عنوان مقام عالی دولت در شهرستان شیراز همچنان اتفاق نیفتاده و به نظر می‌رسد فشارهایی که از سوی برخی نمایندگان اعمال می‌شود در این تاخیر بی‌تاثیر نیست.

شنیده‌ شده است که نامه پیشنهادی استاندار به وزارت کشور مبنی بر انتخاب و ابلاغ فرماندار شیراز ارسال شده اما افراد صاحب نفوذی مانع این ابلاغ شده‌اند.

ایام نوروز با حجم بالای کار در شهرستان بزرگی چون شیراز و با توجه به اینکه بیش از یک میلیون نفر در ایام نوروز تا به امروز به فارس سفر کردند نیازمند مدیریت قوی یک فرماندار جدید است و بدون شک فرمانداری که قرار است به زودی از این سمت خداحافظی کند طبیعتا رغبتی به تلاش و همت در این حوزه ندارد و این بی‌ثباتی مدیریتی مانع انجام خدمات مطلوب به مسافران می‌شود.

شنیده‌ها حاکی از آن است که استاندار فارس افرادی را برای انتصاب مسئولیت فرمانداری شیراز پیشنهاد داده است اما دست‌های پشت پرده و فشارهایی که از سوی برخی مسئولان اعمال می‌شود بر این انتصاب می‌چربد و همین امر انتصاب فرماندار شیراز را با تاخیر رو به رو کرده و عملا شش ماهی است که امور مربوط به شهرستان شیراز رها شده است.

لذا به نظر می‌رسد تصمیم‌گیری درباره این انتصاب باید سریع‌تر به نتیجه برسد تا بیش از این شاهد خالی ماندن پست مهمی چون فرمانداری شیراز و رها شدن امورش نباشیم.

وات 1

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار