چاپ کد خبر: 79552
9 فروردین 1401

کاربرد‌های باورنکردنی سشوار که از آنها خبر ندارید !

سشوار

سشوار و ابزار‌ مشابهی که روزانه برای خشک کردن و فرم دادن مو‌ها استفاده می‌کنیم، علاوه بر استفاده رایج آنها، می‌توانند به خودی خود ابزار‌ کاربردی برای ترمیم و تعمیر و اهداف دیگر باشند.

به گزارش اول فارس، سشوار فقط مختص مو‌ها نیست و می‌توان از آن در جا‌های مختلفی بهره گرفت و استفاده کرد. آیا می‌دانستید کار‌هایی که می‌توانید با سشوار انجام دهید خیلی بیشتر از خشک کردن مو‌ها است؟ با یادگیری چند ترفند آسان می‌توان، استفاده‌های متفاوت و جالبی از سشوار داشت.

برای کندن برچسب‌ها 

Interesting uses of hair dryers 3
برچسب‌ها را با دمیدن باد گرم سشوار از روی مبلمان، پنجره ها، و یا سپر ماشینتان بـه سادگی بردارید، حتی می‌توانید روکش‌هایی که روی در‌ها و یا هر سطحی کشیده شده را با باد گرم سشوار ابتدا نرم کرده و سپس بـه راحتی جدا کنید. فقط توجه کنید که کار را از بالای سطحی که برچسب روی آن کشیده شروع کنید و آرام پایین بیایید.

خشک کردن بطری ها و محفظه هـا
بعد از این که محفظه هـای نگه‌داری نمک و فلفل را شستید می‌توانید درونشان باد گرم سشوار بگیرید تا سریع خشک شوند، با این کار وقتی ان‌ها را پر می‌کنید دیگر نمک‌ها یا هر چیز دیگری که داخلشان می‌ریزید نمدار یا گلوله نمی‌شوند.

برای اندازه کردن عینک
انتهای دسته هـای عینک خود را با گرمای سشوار نرم کنید و سپس با دست بـه آن فرم دهید تا فیت سرتان شود. گاهی عینکی که می‌خریم بـه دلیل اندازه نبودن دائم از روی چشممان می‌افتد. البته این را هم بگویم چنین ترفندی را روی عینک هـای ارزان قیمت استفاده کنید و روی عینک هـای گران قیمت چنین ریسکی نکنید، یک متخصص باید آن مدل عینک‌ها را تنظیم کند.

با سشوار باقی مانده غذا‌ها را ذخیره کنید
روی ظرفی که غذای خود را برای نگه‌داری در آن ریختید یک پلاستیک بکشید و سپس دور لبه هـای آن سشوار بگیرید تا محکم چسبیده شود. این کار کمک می‌کند غذا برای مدت زمان طولانی تری تازه بماند.

از سشوار برای از بین بردن موم استفاده کنید
بعد از این که روی میز خود شمع روشن کردید و موم آن بـه میز چسبید ابتدا با سشوار بـه آن حرارت وارد کنید و سپس با یک پارچه مرطوب تمیزش کنید. با همین تکنیک می‌توانید جای مداد رنگی هـای مومی را هم از روی دیوار پاک کنید.

سیمی که خیلی بلند است را کوتاه کنید
سیم را دور یک مداد یا خودکار بپیچید، و بـه صورت یکنواخت روی آن باد گرم سشوار بگیرید. این ترفند برای سیم هـای شارژر اتومبیل که پیوسته جلوی دست و پایتان را می‌گیرند مناسب است.
Interesting uses of hair dryers 6
دسر‌های خود را شیک کنید
روی دسر یا کاپ کیک هـای خود را با گرفتن مقداری باد گرم روی آن‌ها براق کنید. کافیست روی یک کاپ کیک ابتدا امتحان کنید تا از نتیجه اش شگفت زده شوید.

استفاده از سشوار در تزیین کیک‌ها
همان طور که می‌دانید، یکی از موادی که بعد از طبخ کیک استفاده میشود، خامه یا شکلات به اصطلاح فرم گرفته می‌باشد. این کار باید با حساسیت بالایی و با استفاده از هوای آزاد و لبه‌ای از چاقو که برنده نیست صورت گیرد.
Interesting uses of hair dryers 1
استفاده از سشوار و تنظیم آن بر روی درجه‌های پایین‌تر می‌تواند فرآیند شکل دهی به مواد روی کیک را به جای هوای آزاد، تسریع کند.

برای از بین بردن گرد و غبار‌ها استفاده کنید
با استفاده از باد سرد و تند سشوار گرد و غبار را از جهت‌هایی که دستتان نمی‌رسد بیرون بکشید و پاک کنید. این ترفند بـه ویژه روی صفحه کلید، گیاهان، و مبلمانی که نقش هـای تو رفته دارند خوب جواب می‌دهد.

با استفاده از سشوار عکس را از آلبوم جدا کنید
باد گرم سشوار را روی پشت صفحه بگیرید و سپس بـه آرامی عکس را از روی صفحه بکشید.
Interesting uses of hair dryers 4
کفشی که تنگ است را اندازه کنید
یک جفت جوراب زخیم بـه پا کنید و سپس کفش هایتان را بپوشید. سشوار را روی کفش هایتان بگیرید و بیشتر روی مناطقی که احساس ناراحتی می‌کنید متمرکز کنید. همین طور که با باد گرم روی کفش هایتان می‌گیرید انگشتان پا را تکان دهید تا جا باز کنند. همین که باد گرم را قطع کردید، اجازه دهید کفش‌ها در پایتان بمانند تا کاملا خنک شوند.

قبل از بسته بندی کردن هر چیز را خشک کنید
یک سفر ضروری پیش آمده و می‌خواهید قبل از آن یک دوش بگیرید تا تمیز و راحت باشید. بعد از حمام لیف و وسائل حمامتان را با سشوار خشک کنید تا هنگام بسته بندی چیز مرطوبی داخل چمدانتان نباشد.

از سشوار برای برداشتن بانداژ استفاده کنید
قبل از این که چسب را بکنید روی آن باد گرم بگیرید. این کار باعث می‌شود چسبندگی اش کمتر شود و هنگام برداشتن درد کمتری احساس کنید.
Interesting uses of hair dryers 5
چین و چروک‌ها را ببرید
چین و چروک‌ها را از روی لباس ها، رومیزی، و پرده حمام ببرید. کافیست چمد مرتبه با آب روی آن‌ها اسپری کنید و سپس با باد گرم رویشان بگیرید تا چین و چروک پارچه از بین برود.

ذوب کردن مواد یخ زده با استفاده سشوار
به جای این که مواد یخ زده را در فضای آزاد برای چند ساعت نگه دارید یا این که از اشعه‌ی مایکرویو و وسایل مشابه برای ذوب یخ مواد غذایی استفاده کنید، می‌توانید از حرارت طبیعی و بدون ضرر سشوار استفاده کنید.

اثر حلقه‌ای آب خشک شده را از روی میز و کانتر ببرید
سری سشوار را رویش قرار دهید و باد را روی اثر لکه آب متمرکز کنید. ابتدا باد سرد را رویش بگیرید و سپس کم کم درجه حرارت را افزایش دهید تا محو شود.
Interesting uses of hair dryers 1
با سشوار پیچ هـای سفت را باز کنید
خیلی ساده است، با باد گرم سشوار چند ثانیه روی پیچ بگیرید و سپس اقدام بـه باز کردنش کنید، خواهید دید که خیلی ساده بیرون می‌آید.

برافروختن آتش با استفاده از سشوار
وقتی که سعی دارید آتش را روشن کنید و یا مجددا آن را شعله ور کنید، به جای استفاده از روزنامه، چوب‌های ریز و خشک و…، می‌توانید حرارت زیاد سشوار را برای چند لحظه مقابل آتش خاموش شده یا زغال نگه دارید تا مجددا آتش روشن شود.

پاک کردن لکه‌های مدادرنگی از روی سطوح با سشوار
لکه‌هایی که بر اثر استفاده از مدادرنگی و وسایلی با جنس مشابه روی دیوار باقی می‌ماند، به تنهایی با شست وشو از بین نمیروند. بهتر است که ابتدا ذرات را با استفاده از حرارت سشوار مایع کنیم و سپس با استفاده از اب و مواد شوینده لکه گیری کنیم.

گرم کردن مواد غذایی با استفاده از سشوار
در صورتی که در جایی هستید که دسترسی به وسایل گرم کننده ندارید، می‌توانید با استفاده از سشوار در کنار خشک کردن مو‌های خود، مواد غذایی را گرم کنید و استفاده کنید. در صورتی که می‌خواهید از گرما نهایت استفاده را ببرید، ابتدا حرارت را روی ظرف متمرکز کنید و سپس مواد غذایی را گرم کنید.
Interesting uses of hair dryers 2
تعمیر بدنه فرورفته خودرو با استفاده از سشوار
در صورتی که فرورفتگی‌های جزئی را روی بدنه خودرو خود می‌بینید، می‌توانید با استفاده از سشوار و حرارت ملایم به صورت مداوم برای لحظاتی، بدنه را ابتدا تا حدی انعطاف پذیر کنید و سپس به جای اولیه برگردانید. برای بازگرداندن بخش فرورفته می‌توانید از بسته‌های سرد کننده استفاده کنید تا حین حرارت شدیدی که به آن بخش وارد شده است، فرورفتگی به جای اول خود بازگردد.

البته سشوار کاربردهای دیگری دارد که حتما تا الان استفاده کرده اید.

اگر شما تجربه جالبی از استفاده سشوار دارید یا نظری درباره این مطلب دارید برای ما بنویسید

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار