چاپ کد خبر: 123063
14 مهر 1402

کارخانه آزمایش مرودشت دوباره از طریق مزایده واگذار می شود

یکی از کارگران قدیمی کارخانه آزمایش مرودشت واقع در استان فارس از واگذاری این واحد تولیدی از طریق مزایده عمومی خبر داد.

 ایلنانوشت:  یکی از کارگران کارخانه آزمایش مرودشت با بیان اینکه بعد از سال‌ها تعطیلی حدود ۱۴ ماه است که تولید در این واحد به دلیل واگذاری غیرکارشناسی کارخانه به بخش خصوصی به درستی انجام نمی‌شود، در ادامه افزود: از چند ماه پیش مسئولان در تلاشند مجددا این واحد تولیدی را از طریق مزایده عمومی واگذار کنند.

به گفته وی؛ فعالیت کارخانه آزمایش که در زمینه تولید «محصولات خانگی» در شهرستان مرودشت استان فارس مشغول به کار بوده، از خرداد ماه سال گذشته (۱۴۰۱) بعد از گذشت حدود ۱۵ سال تعطیلی با حداقل ظرفیت نیروی کار آغاز شده است.

کارخانه آزمایش

این کارگر گفت: ظرفیت نیروی انسانی «آزمایش» به حدود ۵۰۰ کارگر قابل افزایش است ولی در حال حاضر حدود ۴۰ تا ۵۰ کارگر در این واحد مشغول کارند و بخش خصوصی فعلی تمایلی به گسترش کار و استفاده از تمام ظرفیت‌های کارخانه ندارد.

وی همچنین تصریح کرد: فاز اول این کارخانه در حالی با تولید انواع آبگرمکن آغاز به کار کرده که طبق برنامه کارگروه رفع موانع تولید استان فارس قرار بود به مرور چند محصول دیگر در این کارخانه تولید شده و تا پایان سال ۱۴۰۰ در چند مرحله حدود ۵۰۰ نفر مشغول کار شوند.

طبق اظهارات این کارگر، بارها مسئولان به مالکان کارخانه فرصت داده‌اند سریعا به تعداد خطوط وکارگران این واحد تولیدی اضافه کنند در غیر اینصورت این واحد برای واگذاری به بخش خصوصی دیگری؛ به مزایده گذاشته خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

۳ روش کاربردی و آسان برای تمیز کردن کیبورد کامپیوتر

با این ۶ نکته روابط اجتماعی موفق و قوی تری داشته باشید

دلیل تلخ شدن دهان در دوران بارداری چیست؟ +راه حل آن

به ادعای‌ وی؛ هم‌اکنون مهمترین دغدغه و نگرانی کارگران و اهالی مرودشت اهلیت داشتن سرمایه گذار جدید در اداره این واحد تولیدی است. بعضا افرادی که برای خرید این واحد پا پیش می‌گذارند، اهلیت کاری ندارند و هدف آن‌ها به جای اشتغال و تولید دست‌درازی به منابع ملی است.

این کارگر در پایان گفت: امیدواریم این کارخانه با بیش از ۲۰ هکتار عرصه و ۱۲ هکتار اعیانی بدون شائبه به فرد یا نهادی قدرتمند و با تجربه واگذار شود که اهل فن باشد در عین حال نیازمند حمایت ونظارت دولت بعد از واگذاری هستیم که شاهد تکرار اتفاقاتی که در گذشته منجر به تعطیلی این واحد تولیدی و بیکاری کارگران آن شد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

حبیب شنبه , ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۹:۵۹

بی عرصگی نما یندگان مجلسدر تمام ا دوار اکثر کارخانه ها مرودشت تعطیل شدند

اکبر شنبه , ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۹:۴۲

یعنی تو این خراب شده مدیر مسول نیست. که شما نقل خبر از یک کارگر میکنی

آخرین اخبار