چاپ کد خبر: 98877
9 آذر 1401

کاشت حلزون شنوایی برای کودکان زیر چهار سال رایگان و بدون معطلی

ناشنوایی
رئیس اداره بیماری‌های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان: صف انتظار برای کاشت حلزون شنوایی کودکان زیر چهار سال به صفر رسیده است.
به گزارش  اول فارس؛ دکتر شهربانو مظاهری با اشاره به اینکه سلامت گوش و شنوایی یکی از برنامه‌های مهم وزارت بهداشت است گفت: با ابلاغ وزیر بهداشت از شهریور امسال، برای کاشت حلزون شنوایی کودکان زیر چهار سال اقدامات ویژه‌ای در کشور شد و با تامین اعتبار آن، این عمل به صورت رایگان در بیمارستان الزهرا (س) انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه قبلا بخشی از هزینه این عمل جراحی را بیمار و بخشی از آن را دولت تامین می‌کرد گفت: با توجه به اینکه هزینه‌های خرید تجهیزات عمل کاشت حلزون شنوایی سنگین است، اعتبار آن را وزارت بهداشت و درمان تامین کرده و در حال حاضر این عمل به صورت کاملا رایگان انجام می‌شود.

رئیس اداره بیماری‌های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به سرعت گرفتن این عمل جراحی در سال جاری گفت: از سال ۱۳۸۹ تاکنون ۱۰۵۰ عمل کاشت حلزون شنوایی کودکان در اصفهان انجام شده که در ۸ ماهه سال جاری ۱۲۰ عمل جراحی انجام شده است.
دکتر مظاهری با اشاره به اینکه هرچه سن مداخله در شنوایی کودکان کمتر شود، اثر پذیری درمان آن نیز افزایش خواهد یافت گفت: در صورت رسیدگی به موقع به کودکان کم شنوا و کاشت حلزون شنوایی، زندگی آن‌ها روند عادی به خود می‌گیرد.
وی با بیان اینکه ابتلای نوزادان به کم شنوایی تا ۶۰ درصد قابل پیشگیری است، گفت: لازم است مادران دردوران بارداری با مراقبت‌های لازم، فشار و قند خون، مسمومیت و عفونت‌ها را به خوبی کنترل کنند.
عمل کاشت حلزون شنوایی از سال ۱۳۷۲ در کشور آغاز شده که با انجام آن کودکانی که هیچ صدایی در زندگی‌شان نبوده، شنوا می‌شوند.
در حال حاضر در کشور ۱۵ مرکز کاشت حلزون شنوایی فعال است و در اصفهان نیز در بیمارستان الزهرا این عمل انجام شود

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار