چاپ کد خبر: 143755
30 اردیبهشت 1403

کشف یک دستگاه فلزیاب حین حفاری از خانه یکی از اهالی مرودشت

فلزیاب

یک دستگاه فلزیاب در شهرستان مرودشت کشف شد.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان فارس از کشف یک دستگاه فلزیاب در شهرستان مرودشت و دستگیری یک متهم بومی خبر داد.
به گزارش اول فارس ، سرهنگ مسعود رزمجویی گفت: با گزارش یگان حفاظت شهرستان مرودشت، دربی دریافت خبری مبنی بر حفاری غیرمجاز در منزل شخصی به هویت معلوم واقع در روستای شهرک ابرج بلافاصله عوامل این یگان ضمن هماهنگی با دادستان شهرستان و اخذ مجوز ورود با همکاری پاسگاه انتظامی منطقه برای بررسی صحت‌وسقم موضوع به محل موردنظر رفتند.
فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان فارس افزود: مأمورین پس از بررسی‌ها حفاری غیرمجازی به عمق تقریبی چهار متر را در درون سالن ساختمان مشاهده و ادوات حفاری از قبیل یک دستگاه پیکور شارژی، یک دستگاه فلزیاب و… را کشف و ضبط کردند.
او با اشاره به اینکه متهم دستگیر و همراه با پرونده متشکله برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد، گفت: هم‌اکنون مراتب از طریق این یگان و واحد حقوقی در حال پیگیری است.
فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان فارس تأکید کرد:
خرید، فروش، نگهداری و استفاده از دستگاه‌های فلزیاب منوط به اخذ مجوز از سازمان میراث فرهنگی کشور است و فروشندگان مکلف‌اند دستگاه‌های یادشده را فقط به اشخاصی که مجوز خرید از سازمان میراث فرهنگی کشور رادارند، بفروشند و نسخه‌ای از برگ فروش را مشتمل بر مشخصات خریدار و مشخصات فنی دستگاه به سازمان میراث فرهنگی کشور ارسال نمایند.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار