چاپ کد خبر: 13516
29 شهریور 1398

کلانشهر شیراز نیازمند تعطیلی پنج شنبه هاست

با وجود اینکه در تهران سالهاست که ۲ روز تعطیلی برای آخر هفته در نظر گرفته شده است، شهرهای بزرگ دیگر فقط جمعه‌ها تعطیل هستند.

اگر پنج‌شنبه‌ها در شیراز تعطیل شود

 در جامعه امروز پدر و مادر هر ۲ معمولا شاغل هستند و فرصت کمتری در طول هفته دارند تا با فرزندان و سایر اعضاء خانواده وقت بگذرانند. یک جمعه به عنوان روز تعطیل می‌ماند و یک عالمه کار شخصی و عقب‌افتاده که در خانه باید انجام شود.

به گفته مهوش، زن شاغلی که هر روز تا ۴ بعد از ظهر وقت خود را در محل کار می‌گذراند، جمعه‌ها آنقدر کار در خانه هست که توان و انرژی برای به گردش بردن دختر و پسر کوچکش ندارد. این زن جوان می‌گوید: در طول هفته فرصت چندانی ندارم تا با همسر و فرزندانم وقتی برای گردش و تفریح بگذارم و یک روز تعطیل آخر هفته هم کافی نیست.

13980627000001 Test PhotoN

مهوش ادامه می‌دهد: تعطیل شدن پنج‌شنبه‌ها در شهرهای دیگری بجز تهران باید مورد توجه قرار بگیرد و با پیگیری مداوم محقق شود تا کارمندان تعطیلات آخر هفته کارآمد و باآرامشی داشته باشند.

پیامدهای مطلوب

یک کارمند بانک نیز با اشاره به تبعات مطلوب تعطیل شدن پنج‌شنبه‌ها عنوان می‌کند: با تعطیلی این روز شاهد کاهش ترافیک و آلودگی هوا در روزهای پنج‌شنبه در شیراز خواهیم بود.

مصطفی می‌افزاید: اگر این روز از هفته در سایر کلان‌شهرها تعطیل اعلام شود بسیاری از کارمندان و شهروندان از عصر چهارشنبه برای رفتن به مقاصد گردشگری نزدیک و اطراف شهر خود از شهر بیرون می‌روند.وی معتقد است: قطعا برخورداری شهروندان ساکن کلان‌شهرها  از ۲ روز تعطیلی در ایجاد نشاط و شادابی خانواده و نیروهای کار نیز تاثیر بسزایی می‌گذارد.

13980627000002 Test PhotoN

نگاه مسوولان فارس

تحقق و اجرای طرح تعطیلی پنج‌شنبه‌ها از نگاه مسئوولان استان فارس نیز با پیامدهای مطلوبی همراه است.معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس، تعطیل شدن پنج‌شنبه‌ها را در توسعه گردشگری داخلی، تحکیم بنیان خانواده و بهبود وضعیت ترافیکی موثر دانسته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز، افزایش تعطیلات آخر هفته را فرصتی برای بازدید از جاذبه‌های مختلف استان می‌داند و تعطیل شدن این روز را از مطالبات مورد تاکید فعالان حوزه گردشگری عنوان می‌کند.

یک نگاه متفاوت

رئیس خانه صنعت و معدن فارس اما تعطیلی ۲ روز در هفته را برای «شنبه و یکشنبه» و یا «جمعه و شنبه» مناسب می‌داند زیرا بسیاری از کشورها در دنیا شنبه و یکشنبه تعطیل هستند و همسو شدن با این روند تعطیلی جهانی بر اقتصاد ما نیز تاثیر مطلوبی می‌گذارد.

براساس این گزارش برخورداری ۲ روز تعطیلی در کشور فرصتی است که می‌تواند وقت برای ورزش و تحرک جسمانی، وقت گذراندن با خانواده، سفرهای درون استانی و … را برای شهروندانی که یک هفته سخت مشغول به کار هستند، ایجاد کنند تا در جامعه صرفا شاهد گذران یک زندگی ماشینی نباشیم.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار