چاپ کد خبر: 113938
19 خرداد 1402

کمبود شدید مدرسه در شهر صدرا و خطرات رفت و آمد دانش‌آموزان به شیراز/عبور جمعیت صدرا از ۴۰۰ هزار نفر

مدیرعامل شرکت عمران صدرا با بیان اینکه طی ۲ سال آینده جمعیت این شهر جدید از ۴۰۰ هزار نفر عبور می کند، لزوم تقویت و گسترش امکانات موجود و ایجاد و توسعه زیرساخت‌های عمرانی و خدماتی را متذکر شد.

کمبود شدید مدرسه در شهر صدرا و خطرات رفت و آمد دانش‌آموزان به مدارس شیراز/عبور جمعیت صدرا از ۴۰۰ هزار نفر

به گزارش اول فارس،مهدی پوربهی در جلسه هم‌اندیشی با نمایندگان شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این شرکت احداث ۲۲ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن را برعهده دارد، گفت: در افق ۱۴۰۴ با احتساب استقرار این ۲۲ هزار خانوار جمعیت صدرا به بیش از ۴۰۰ هزار نفر خواهد رسید که باید از اکنون همزمان با ساخت واحد‌های مسکونی، پروژه‌های زیرساختی را نیز احداث کنیم.
او تصریح کرد: طبق برآورد‌های کارشناسان اگر بخواهیم حداقل امکانات و نیازمندی‌های زیربنایی ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ساکن شهر صدرا را تامین نماییم به ۷ همت پول معادل تقریبا ۳۰۰ هکتار زمین مسکونی خالص نیاز است که معادل ۳۶ سال بودجه سنواتی شرکت عمران صدرا است در حالی که بانک زمین این شرکت کمتر از ۵۰ هکتار زمین موجود دارد.

مدیرعامل شرکت عمران صدرا با اظهار نگرانی از کمبود شدید مدرسه در شهر صدرا و خطرات رفت و آمد دانش‌آموزان به مدارس شیراز و تحمیل هزینه‌های گزاف به خانواده‌ها گفت: از ۲۲ مدرسه شهر صدرا تامین زمین و ساخت ۱۶ مدرسه دولتی را شرکت عمران صدرا انجام داده است و تامین زمین و مشارکت ۵۰ درصدی در ساخت دو مدرسه دولتی دیگر و همچنین تامین زمین و مشارکت ۵۰ درصدی در ساخت دو هنرستان دخترانه و پسرانه را نیز شرکت عمران صدرا عهده دار است.

پوربهی بر ضرورت استقرار ادارات دولتی تاکید و اظهار کرد: برای یکی از مطالبات مردم، استاندار فارس برای استقرار ادارات در شهر صدرا دستور موکد دادند و شرکت عمران صدرا نیز بیش از ۷۰۰ هکتار زمین با کاربری خدمات عمومی به اشخاص حقیقی یا حقوقی از جمله ادارات واگذار کرده است که اگر برای ساخت اقدامی انجام نداده باشند قرارد آنان فسخ می‌شود.
مدیرعامل شرکت عمران شهرجدید صدرا خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز مردم باید هرچه سریع‌تر پروژه‌های نیمه تمام به ویژه در حوزه ورزش تکمیل شود و در اختیار مردم قرار گیرد.

او به پیشتازی شرکت عمران صدرا در ایجاد زیرساخت‌های حوزه حمل و نقل و برقراری اتصالات شهری نیز اشاره کرد و گفت: شرکت عمران صدرا تاکنون ۴۰۰ میلیارد تومان در قالب تهاتر برای تامین نقدینگی آزادراه شیراز- اصفهان کمک کرده و این اعتبار را به ۶۰۰ میلیارد تومان خواهد رساند و امیدواریم با اتصال شهر صدرا به آزادراه شیراز- اصفهان شاهد رونق بیشتر این شهر باشیم.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

قائدی شنبه , ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷

کمبود مدرسه نبود نظارت روی مدارس وکیفیت پایین مدارس صدرا یکی از معضلاتی هست که گریبان گیر ما شده چند روزه دارم دنبال یک مدرسه راهنمایی پسرانه که شیفت صبح باشه میگردم حتی غیر انتفاعی هم شیفت صبح نیست .
به نظر من باید آموزش پرورش صدرا از ناحیه دو جدا بشه .
چرا در صدرا یک مدرسه شاهد یا نمونه دولتی نیست ما باید بچه هامون را یک ساعت داخل سرویس بگذاریم تا به مدرسه برسند صرف نظر از هزینه های گزاف خطرتصادف وهزار اتفاق دیگر هم هست لطفاً رسیدگی کنید.

آخرین اخبار