خودرو

کمیسون ۱۶ درصدی برای اسنپ زیاد است؟ /مسافر به پیشنهاد راننده برای لغو سفر گوش نکند

رکنا در گزارش با عنوان حذف طبقه متوسط از متقاضیان تاکسی های اینترنتی/خدمات سفر ضعیف شده،کمیسیون بالاست نوشته است: در این گزارش به چالش های سفرهای اینترنتی از منظر راننده و مسافر پرداخته شده که در ادامه می خوانید.

متن کامل این گزارش به شرح ذیل است:

تاکسی‌های اینترنتی پدیده‌ای تقریبا نوظهور حمل و نقل با پیشرفت فناوری‌های نوین هستند. این پدیده در کشور برای اولین بار در تهران با ۱۰ راننده آغاز به کار کرد، اکنون بیش از ۳ میلیون و ۷۲۰ هزار کاربر راننده ثبت‌نامی در سرویس‌های خودرو و باکس دارد.

تاکسی‌های اینترنتی در آغاز کار به دلیل قیمت پایین سفر‌های شهری، سهولت حمل و نقل و امنیت در سفر بسیار مورد استقبال شهروندان قرار گرفت. رفته رفته با گسترش این تاکسی‌ها و افزایش سفر‌ها و محبوبیت آن در میان شهروندان مشکلاتش نمایان شد.

سفر با اسنپ مال پولدارها شد/مسافر به پیشنهاد راننده برای لغو سفر گوش نکند

رشد ۴۳ درصدی سفر‌های هفتگی اسنپ

طبق آخرین اطلاعات منتشر شده از سوی روابط عمومی اسنپ، این سامانه اکنون در بیش از ۲۲۰ شهر بزرگ و کوچک از سراسر ایران فعالیت می‌کند. در یک ماه گذشته بیش از ۸۱ میلیون و ۷۶۴ هزار سفر با سرویس‌های خودرو و باکس انجام شده و این سامانه هوشمند حمل‌و‌نقل در روز‌های اخیر رکورد ۳ میلیون و ۹۹ هزار و ۲۵۳ سفر روزانه (خودرو و باکس) را ثبت کرده است.

در آخرین بررسی شبکه‌های اجتماعی کاربران از درخواست غیر معقول برخی رانندگان در انجام لغو سفر توسط مسافر خبر دادند تا راننده درصد کمیسیون را به  اسنپ را نپردازد. برخی از کاربران اعم از رانندگان و مسافران ۱۶ درصد سهم اسنپ را در هر سفر ناعادلانه می‌دانند. از سویی برخی دیگر از کاربران در صورت انجام این درخواست از کاهش ضریب امنیت سفر گفتند و این کار را غیر منطقی دانسته‌اند.

لغو سفر از سوی مسافران تاکسی های اینترنتی یعنی آغاز ناامنی

هرمز ذاکری کارشناس حمل و نقل گفت: لغو سفر از سوی مسافر اشتباه است،این درخواست اولین آسیبش به مسافر است. چرا که در صورت انجام آن سفر ناامنی برای خود رقم می‌زند ودر صورت بروز مشکل از مزایای بیمه مسافر بهره‌مند نمی‌شود.

این کارشناس در بررسی دلایل این درخواست رانندگان افزود: با توجه به خدمات بسیار کمی که اسنپ در سفر‌ها به مسافرین می‌دهد مبلغ کمیسیون هر سفر بالاست.بنا به آمار تعدا سفرهای ثبت شده در این سامانه سهم کمیسیون باید کاهش یابد تا راننده راضی از انجام خدمت درخواست لغو سفر را از مسافر نداشته باشد.مدیران این سامانه حمل و نقل شهری باید این موضوع را جدی بررسی کنند و آن را هشداری برای خود بدانند.

اسنپ هم برای طبقه مرفه شد و قشر متوسط از لیست حذف شد

در عین حال بسیاری از کاربران قیمت‌گذاری سفر‌ها را غیر منطقی می‌دانند و از بالا بودن آن گلایه می‌کنند. با افزایش روز به روز قیمت‌ها در سفر‌های اینترنتی، امکان استفاده قشر متوسط و رو به پایین کاهش یافته و به لیست تقاضا‌های لوکس طبقه مرفه که قصد دارند از ترافیک و جریمه‌های راهنمایی و رانندگی بگریزند افزوده شده است.

ذاکری در پاسخ به این موضوع می‌گوید: بله، مبنای قیمت‌گذاری سفر‌ها بر اساس سهم بازار شفاف نیست و بسیاری از کاربران طبقه متوسط به ناچار از لیست مشتری‌های این سامانه به مرور حذف می‌شوند.

طبق آمار واحد «استراتژی و تحقیقات بازار اسنپ»، این تاکسی اینترنتی در یک سال گذشته رشد قابل توجهی داشته و سهم بازارش از ۸۷ درصد به ۹۲ درصد رسیده است. در چنین شرایطی به نظر باید قیمت هر سفر کاهش داشته باشد و این سامانه حمل و نقل هوشمند قابل دسترس برای همه اقشار جامعه باشد که در ظاهر این گونه نبوده.

اسنپ ؛شغل اول یا دوم
از آنجایی که کار در اسنپ علاوه بر اینکه شغل اول بسیاری از کاربران است برخی از کارمندان مشاغل دیگر تحت فشار‌های اقتصادی به صورت پاره وقت در این سامانه اشتغال دارند و تا کنون بیش از ۷ میلیون کاربر در سامانه رانندگان آن ثبت نام کرده‌اند. همین موضوع باعث شده که حضور خودرو‌های فعال به گره‌های ترافیکی بعد از ساعت کاری منجر شده و در شرایط جوی به افزایش تقاضای سفر وافزایش قیمت‌ها بیانجامد.

هدفمند شدن ساختار سفرهای اینترنتی

تاکنون بیش از ۴۸ میلیون و ۷۳۳ نفر در سوپر اپ اسنپ ثبت‌نام کرده‌اند و بیش از ۳۳ میلیون و ۸۴۰ هزار کاربر با اسنپ سفر داشته‌اند یا بسته جابه‌جا کرده‌اند. همچنین در این ۷ سال بیش از ۲ میلیارد و ۳۰۲ میلیون و ۹۹۵ هزار سفر با سرویس‌های خودرو و باکس انجام شده است. مقرون به صرفه بودن سفر‌های اینترنتی در آغاز دلیل رشد درآمدی این سامانه بود اکنون با افزایش سفر‌های زیاد و  افزایش قیمت‌های آن معقول به نظر نمی‌آید.

بنا به گفته رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران، روزانه ۲۰۰ هزار تاکسی اینترنتی بیش از یک و نیم میلیون سفر را انجام می‌دهند و برهمین اساس حاکمیت باید نقش‌آفرینی خوبی برای ایجاد تعادل داشته باشد.

اما آنچه در این میان دیده نشده فقدان سازوکار مناسب برای به کارگیری خودرو‌ها و کاربران راننده این سامانه هوشمند حمل و نقلی است؛ مانند شرایط خودرو و سلامت رانندگان.

تشکری هاشمی با بیان اینکه نظام نرخ‌گذاری بر اساس الگوریتم‌ها است اظهار کرد: وقتی ناوگان نباشد مشتری باید به هر قیمتی سفر خود را انجام دهد.

ذاکری در واکنش به این موضوع افزود: فعالیت این سامانه باید ساختار‌مند گردد؛ وضعیت ناوگان، نظام نرخ‌گذاری و رعایت استاندارد‌های کسب و کارشان باید ساماندهی شود.

مسافران عزیز و رانندگان گرامی و زحمتکش تاکسی های اینترنتی نظرتان را بنویسید

چرا پاداش طرح های تشویقی برای رانندگان اسنپ واریز نمی‌شود؟

خبر خوش برای مسافران که دولت کرایه های تپسی و اسنپ را قیمت‌گذاری می‌کند

ناگفته های تاریخ از زانو زدن ۲ امپراتور روم جلوی شاهنشاه ایرانشهر که باید بدانید

نوشته های مشابه

‫۶۷۹ دیدگاه ها

  1. کلا اسنپ مشکل زیاد داره
    اولا که ۲۰درصده نه ۱۶درصد
    تو همدان اکثر سفرها تو ۵ دقیقه تموم میشه بعد به مسافر ۵دقیقه وقت میدن تشریف بیاره سوار بشه خوب توقف توقفه دیگه تو گزینه سفر گذاشتین توقه ۰تا ۵ دقیقه ما باید معطل بشیم بعد تازه توقف تو مسیرم میشه ۳هزار تومن که باز ۲۰ درصدش برمیداره آدم احساس گدایی بهش دست میده ،مسافرم انگار نوکر باباشی هرجا میری میگه وایسا توقفش میزنم دیگه اصلا ۳هزار تومن ۳هزار تومن نمیصرفه من ۱۵ میلیون دادم گیربکس تعمیر کردم
    تو اکثر سفرها زرنگی میشه بجای دو مسیر یه مسیر انتخاب میکنن بعد میگن از مسیری که ما میگیم برو بعد اونجا یا یه نفر پیاده میشه یا کاری داره انجام میدن بعد میگن ما همیشه اینکار میکنیم راننده های عزیز خواهشا حواستون باشه کار بقیه هم خراب میسه

  2. با سلام خدمت دوستان عزیز من ۷سال اسنپ کار میکنم از موقعی که روز اول که ۱۶ درصد بود تا ۲۰ درصد شده حالا در تهران ۱۶ در ودیگر شهر ها ۲۰ در است بدون. هیچ خدمات برای راننده شرکت اسنپ اصلا به فکر راننده خود نیست اگر واقعا به فکر راننده هست چرا به رانندگان وام برای تعویض ماشین مانند تاکسیرانی که به راننده‌ها خود برای تعویض تاکسی کمک نمکند مگر در صد کمسیون کم می‌گیرد روزانه اگر بخواهیم حساب کنیم از هر راننده ۱۰۰ تومان کمسیون کم می کند در در چقدر درآمد دارد

  3. ماه قبل توی اسنپ ۳۰ تومان کارکردم حال..اسنپ هم کمیسیونش برداره چه عیبی داره؟

  4. من هر از گاهی در تپسی کار میکنم مشکلات از نظر من اول کمیسیون زیاد دوم فاصله زمانی مبدا مسافر تا راننده سوم لغو نمودن سفر توسط مسافر پس از رسیدن به محل که در تمام این موارد راننده است که
    متضرر میشود نکته آخر کرایه ها نسبت به مسافت بسیار پایین است

  5. من هر از گاهی در تپسی کار میکنم مشکلات از نظر من اول کمیسیون زیاد دوم فاصله زمانی مبدا مسافر تا راننده سوم لغو نمودن سفر توسط مسافر پس از رسیدن به محل که در تمام این موارد راننده است که
    متضرر میشود

  6. دوستان هردم خواست رو قبول میکنید اول بگین که اگه نقدی میخوای حساب کنم بیام والا لغو کنید بعدم که سوار کردین بگین لغو سفر کنه چرا پول مفت بخوره همون کمیسیون رو به مسافر تخفیف بدین همونطور که ما اسنپ رو آقا کردیم

  7. با کار در اسنپ استهلاک خودرو بسیار زیاده مثل آژانس های سابق باید بری در خونه مردم بعد سفر لغو میشه تو میمونی یک کوچه بن بست که نمیدونی خر کیو باید بگیری ………که صبح از ساعت ۶ تا ۱۲ شب باید کار کنیم و باز هم شرمنده خانواده باشیم

  8. دوستان هرکی رو میرین سوار کنید همون اول بپرسید اگه آنلاین نمیخوای پرداخت کنی تا بیام دنبالت وقتی هم رفتین مسافر بگین از مشخصاتتون قبل لغو سفر عکس بگیره که خاطر جم باشه اطلاعات شمارو داره اگه مشکلی پیش بیاد بدونه چطور پیدا میشین و خاطرش جم باشه بعدم بگین لغو سفر کنن …..

  9. مبلغ کمیسیون بسیار بالاست رانندگان تاکسی اولش سرویس های داخل طرح کمیَیون پرداخت نمیکردن که آن هم کنسل کردن و کمیسیون میگیرند

  10. من در بدر دنبال یه راننده اسنپ پژو پارس سفید ب شماره…… شیراز میگردم که سعی کرد کیف منو ازم بگیره البته اسنپ و اینا نبود…شخصی مسافرکشی میکرد …پیداش کنیئ مژدگانی میدم …اگر شماره اش تقلبی نباشه…..مرد هستید منتشر کنید

  11. من تو خرم آباد هستم کرایه ها واقعا خجالت آور هستش بااین همه کوچه خیابون داغون.آخه بی وجدان ها ۱۲هزار تومن شد کرایه که بیست درصدش اسنپ میبره.نه بیمه نه خدماتی به راننده فقط سودش واسه اسنپ مسافر هست

  12. سلام.چرا کسی پیگیر سهمیه بنزین رانندگان اسنپ و تاکسی‌های اینترنتی نیست از بهمن ماه۱۴۰۱ تا امروز پرداخت نشده ..لوازم یدکی خودرو .وهمچیز تورم داشته بجز کرایه رانندها لطفا پیگیری شود

  13. سلام.چرا کسی پیگیر سهمیه بنزین رانندگان اسنپ و تاکسی‌های اینترنتی نیست از بهمن ماه۱۴۰۱ تا امروز پرداخت نشده ..لوازم یدکی خودرو .وهمچیز تورم داشته بجز کرایه رانندها لطفا پیگیرشد

  14. همش شعاره. چه از لحاظ درامد روزانه. و کرایه ها. و سهمیه سوخت و امتیاز دادنش. اصلا پشتیبان و بفکر راننده نیست داخل ای اوضاع گرونی و قعطات یدکی و بنزین ازاد و مسخره کردن مسافرا میرسی نزدیک مقصد سفر لغو میکنه واقعا مسافرا مفتی مفتی جابه جا میشن خودشون میگن بهمون.

  15. سلام دوستان عزیز من ۲ هفته هستش شروع بکار کردم به حرف همتون رسیدم هرچند قبل از شروع کار هم از بندهای فرم ثبت نام اسنپ متوجه همه شدم بیخود نی که امضا میگیره و میگه حق نداری اعتراض کنی تو ایران داریم زندگی میکنیم همیشه غول ها و بزرگان کوچیکارو خردو له میکنن راس هرم هستش و فقط به فکر منافع خودش هستش و صد البت جیب مشتری که مسافر باش ما راننده ها یه ابزاریم که هی قربانی میشیم و راننده های جدید جامون و میگیرن و این چرخه ادامه داره ما میمونیم و خرابی ماشین و کلی هزینه و چند ساعت کار الکی در روزو کلی کمر دردو پادردو…..من مخلص همتون هستم شرایط به نفعمون تغییر میکنه یا نه تورو قران قسمتون میدم مرد عمل باشین وقتی راننده ای نباش اسنپ و در امدی هم در کار نی مسافر میمونه اسنپ میمونه اونموقع مجبورن شرایط و عوض کنن ۲روز مشکل زندگی هیچکس و بدتر نمیکنه حالا خودانید
    و اما اون خانمی هم که میگفتش اقایون غر میزنن بانو شما همین حرفارو میزنید همین کارارو میکنید فک نکرده حرف میزنید که میگن دخترا و خانما فلان و فلانن یکم از عقلتون کمک بگیریدو با فکرو منطق کار کنید و حرف بزنید خود به خود نه به حقوق برابر بلکه بالاتر از برابر هم میرسین باز خودتون میدونید حالا هی برید کامنت بذارید فقط حرف بزنید چیزی تغییر میکنه؟؟؟نه تا الان که تغییر نکرده

  16. سلام ۱۶ درصد نیست بیست درصد کمسیون کم میکنند کرایه هم کیلومتری حساب میشه ، کیلومتری دوهزار ، بعضاً نمیصرفه استارت بزنی ۱۲هزار الی ۲۰ هزار شده کرایه ، واقعا اجحاف در حق راننده است

  17. امنیت سرویس برا راننده زیر صفر است مسافر می‌رسانیم کرایه با هر عنوان نمی‌پردازد به اسنپ اطلاع میدی مثال از کرایه دویست هزار تومان به راننده سی هزار میدهد مسافر زد مست بود ماشین منو داغون کرد زنگ زدم امنیت میگه خودت دنبال کار بگیر

  18. کجاش ۱۶ درصده چرا شما شرف ندارید و مثل ماست دروغ میگید هر ۱۰ هزار تومان ۲ تومنش پورسانت اسنپه شاید فرمولا ریاضی عوض شدن و این میشه ۱۶ درصد ما اشتباهی فک میکنیم میشه ۲۰ درصده خدالعنت کنه کسی که دروغ میگه و فقط به فکر جیب خودشه و همچنین باعث و بانی این وضعیت اقتصادی مردم مخصوصا کارمندا و راننده های اسنپ

  19. سلام خسته نباشید تمام مشکلات مملکت الان حل شده بامید خدامشکلات رانندگان زحمت کش اسنپ تاموقع انتخابات ردیف میشه بعد همه باهم میریم نروژ

  20. اولا بنزین در کار نیست با بنزین آزاد با کمیسیون فقط فقط خرد کردن ماشین می مانه جدیدن کنسلی لغو سفر از سوی مسافر که نیست.و همدان به دلیل مشکل سیستم موقعیت ماشین برای مسافر به خوبی نشان داده نمشه به نزدیکی مسافر که می رسی سفر لغو میشه روز سه وچهار تا کنسلی شرکت هم مگی کنسلی سیستمی پرداخت مشه که ریال پرداخت نمشه وفقط بااین شرایط درآمد برای برای شرکت خستگی وخرد کردن ماشین برای راننده

  21. سلام. کی گفته کمسیون ۱۶درصد کمسیون ۲۰ درصد کم
    می‌کنند بخدا راننده اسنپ مفت داره کار میکنه و سلام

  22. ۱۶ درصدم نیست وبیست درصدشایدم بیشتربعضی وقتها لغونکنن مسافرا ماهم نمیبریم چپن اصلانمیصرفه

  23. اسنب خواب موندی
    کدوم کمیسیون ۱۶ درصد
    ۲۰ درصد داری کمیسیون میگیری
    لا اقل خبر مینویسید خبر دروغ ننویسید

  24. ناچاری کار میکنیم و تمام قوانین به نفع مسافر هستش در ضمن اسنپ خیلی حق راننده رو میخوره

  25. باسلام خیلی از مارانندگان اسنپ بدون بیمه ودر جایی دیگه ای فعالیت نداریم ولذاازشرکت اسنپ تقاضای توجه بیشتری به رانندگان خود ونسبت به بیمه اقدام کنند باتشکر

  26. عرض سلام چرا سهمیه بنزین نزدیک به یه سال هستش واریز نمیشودلطفا این مورد رو جوابگو باشید تا برسیم به کرایه ها
    باتشکر

  27. قیمت باربری برای وانت بارها واقعا کم هست با توجه به گرانی قطعات و دستمزد ها و همین طور کمیسیون بالای اسنپ چیزی گیر راننده وانت ندارد تا جای که مجبور به فروش خودرو شدم دیدم فقط جان کندن بیخودی هست

  28. سلام.کرایه هاکم.کمسیون بالا.مسافرپرو.سهمیه بنزین هم که بیخیال شدند .راننده دربه در دنبال یک لقمه نون برازن وبچه اش ببره.ایااین انصاف هست .

  29. قیمت‌ها خیلی بالا
    وقتی دو مقصده میگیرم بعضی وقتا
    پیش آمده بعد از رسیدن به مقصد اول
    مقصد دوم خودبخود پاک شده
    با داشتن اسکرین‌شات بازهم
    پشتیبانی جوابگو نیست
    و قبول نمیکنه

  30. درود ،، باتوجه به اینکه لغو سفر از طرف مشتری زیاد اتفاق میافتد و اسنپ هم مسیر را طی کرده و کمسیونی که اسنپ از راننده میگیره و شرایط خیابونها و استهلاک خودرو هزینه ها اصلا ارزش کار کردن ندلرد نرخ پایین و کمسیون بالا بدرد خودماسنبپ میحوره ولیژراننده مجبوره، ممننم

  31. اسنپ چرا کمیسیون ۲۰ درصد بگیره. کمیسیون باید بشه ۱۰ الا ۱۲ نه بیشتر!!!!!!!!!

  32. سلام.قصد من توهین به همکارانم نیست فقط یک مثل هست که توش همچیو واضع میگه. اینم اینه که شده کار کردن خرو خوردن یابو.بازم فقط از همکاران معذرت خواهی میکنم

  33. با توجه به اینکه اسنپ مسئولیت زیادی در نقل و انتقال مسافر نمیپذیرد و خدمات خاصی ارایه نمیکند . و تمام مسئولیت ها از قبیل سرقت و سانحه و هزینه سوخت و استهلاک ماشین بعهده راننده است .حق کمسیون ۱۶ الی ۲۰ درصدی برای اسنپ بسیار زیاد است .

  34. الان ۱۱ ماه هست که پول بنزین ما راننده ها را ندادید به این کار میگن دزدی و حق خوری،از دین هم دم میزنید

  35. سلام
    من راننده آسنپ هستم در شهر ما یزد کمیسیون ۲۰ درصد است خدمات آسنپ به رانندگان صفر یکسال است هزینه بنزین واریز نشده است

  36. با کمیسیون بالا و ندادن سهمیه بنزین به راننده ها ما هم به کمپین لغو سفر میپیوندیم

  37. قیمتها واقعا پایینه و باید بریم دنبال یه شغل دیگه،کارگری کنیم بهتر از اسنپه،حداقل ماشینت سالم میمونه و درآمد کارگری از اسنپ بهتره

  38. فقط میتونم بگم کار اشتباهه همش خرج ماشینه کمیسیون ۱۶نیست ۲۰درصده من خودم راننده اسنپ اراکم

  39. سلام سایکوت سلام سایکوز سلام سایکوپتی
    سلام نویسنده عزیز
    میدونی تو شغل شما این بیماری زیاد هست
    و ل
    ع ن ت به آدم دروغگو اسنپ کمیسیون بیست درصدی داره میگیره اینهمه سود میکنه و راننده امنیت نداره
    و مسافر بیچاره هم ممکنه گیر اون مدل افراد که تازه از ز ن د آن مرخص شدن ماشین فامیل رو میارن تو اسنپ بعد دختر مردم رو ب ل ا سرش میارن همونها که این اواخر بر ملا شد جمع کنید آقا خجالت بکشید

  40. بنده ۷ساله کار میکنم البته نیمه وقت به عنوان شغل دوم چون مجبورم چاره ای ندارم، فقط از بدبختی راننده سو استفاده کنه و پول به جیب بزنه، چند ماهه بنزین ندادن گردن دولت میندازن در حالی که به عنوان کار فرما موظفه پیگیر امورات راننده باشه چون از صدقه سریه راننده هست که داره پول در میاره، اسنپ حرفه ای هم هست میگین نه؟ اون وقتی که تازه به کار کرد با کمیسون ۱۳ درصد شروع کرد یواش یواش راننده ها از آژانسهای مسافربری در اومدن و خلاصه آژانسها درشون تخته شد، وقتی دید آژانسها به خاک سیاه نشستن افتاد به جون راننده بدبخت هم کمیسون بالا برد هم بنزین قطع کرد برای اینکه فرار کنه از افکار عمومی انداخت گردن دولت

  41. گوشی من تو ماشین طرف جاموند بردش فروختش پیگیری کردم چون گوشیم قیمتش بالا بود شکایت کردم طرف زیر بار نرفت آخر سر دادگاه محکومش کرد منم به پولم رسیدم..اسنپ و تپسی باید بیشتر دقت کنند تو انتخاب راننده مخصوصا توی شهرهای بزرگ

  42. دیشب راننده اسنپ بمن گفت کنسل کن من نکردم اونم شروع کرد به یاوه گویی و شر و ور گفتن. صداشو ضبط کردم لازم شد میفرستم براتون…البته اسنپ نبود تپسی بود اون

  43. سلام من کاربر راننده هستم فقط میخواهم بگویم با این ترافیک و خرابی خیابان‌ها آیا یک ربات میتواند بنا تبلیغ اسنب ماهی ۴۰ مایون در آمد داشته باشد من که هر چه کار میکنم خرج ماشین بیشتر است البته با بنزین .به نظر من باید تعادل باشد .

  44. والله شوهر من اسنپه خدا را شکر کمک خرج خوبیه…شرکتی مثل اسنپ نمیتونه گتره ای اداره بشه باید کمیسیون داد..

  45. سلام بنده راننده اسنپ هستم شغل اول من هم هستش آخر هر ماه میشه حساب میکنم پولی برام نمی‌مونه خرابی و کمیسیون و سوخت و غیره لطفا پیگیری کنید کرایه‌ها رو لطفا یکم بالا ببرید یا کمیسیون کم کنید

  46. هیچ راننده ای راضی نیس نه به کرایه ها نه به کمیسونش…فقط به فکر جیب خودشون هستن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا