کمیسون ۱۶ درصدی برای اسنپ زیاد است؟ /مسافر به پیشنهاد راننده برای لغو سفر گوش نکند
رکنا در گزارش با عنوان حذف طبقه متوسط از متقاضیان تاکسی های اینترنتی/خدمات سفر ضعیف شده،کمیسیون بالاست نوشته است: در این گزارش به چالش های سفرهای اینترنتی از منظر راننده و مسافر پرداخته شده که در ادامه می خوانید.
متن کامل این گزارش به شرح ذیل است:
تاکسیهای اینترنتی پدیدهای تقریبا نوظهور حمل و نقل با پیشرفت فناوریهای نوین هستند. این پدیده در کشور برای اولین بار در تهران با ۱۰ راننده آغاز به کار کرد، اکنون بیش از ۳ میلیون و ۷۲۰ هزار کاربر راننده ثبتنامی در سرویسهای خودرو و باکس دارد.
تاکسیهای اینترنتی در آغاز کار به دلیل قیمت پایین سفرهای شهری، سهولت حمل و نقل و امنیت در سفر بسیار مورد استقبال شهروندان قرار گرفت. رفته رفته با گسترش این تاکسیها و افزایش سفرها و محبوبیت آن در میان شهروندان مشکلاتش نمایان شد.
رشد ۴۳ درصدی سفرهای هفتگی اسنپ
طبق آخرین اطلاعات منتشر شده از سوی روابط عمومی اسنپ، این سامانه اکنون در بیش از ۲۲۰ شهر بزرگ و کوچک از سراسر ایران فعالیت میکند. در یک ماه گذشته بیش از ۸۱ میلیون و ۷۶۴ هزار سفر با سرویسهای خودرو و باکس انجام شده و این سامانه هوشمند حملونقل در روزهای اخیر رکورد ۳ میلیون و ۹۹ هزار و ۲۵۳ سفر روزانه (خودرو و باکس) را ثبت کرده است.
در آخرین بررسی شبکههای اجتماعی کاربران از درخواست غیر معقول برخی رانندگان در انجام لغو سفر توسط مسافر خبر دادند تا راننده درصد کمیسیون را به اسنپ را نپردازد. برخی از کاربران اعم از رانندگان و مسافران ۱۶ درصد سهم اسنپ را در هر سفر ناعادلانه میدانند. از سویی برخی دیگر از کاربران در صورت انجام این درخواست از کاهش ضریب امنیت سفر گفتند و این کار را غیر منطقی دانستهاند.
لغو سفر از سوی مسافران تاکسی های اینترنتی یعنی آغاز ناامنی
هرمز ذاکری کارشناس حمل و نقل گفت: لغو سفر از سوی مسافر اشتباه است،این درخواست اولین آسیبش به مسافر است. چرا که در صورت انجام آن سفر ناامنی برای خود رقم میزند ودر صورت بروز مشکل از مزایای بیمه مسافر بهرهمند نمیشود.
این کارشناس در بررسی دلایل این درخواست رانندگان افزود: با توجه به خدمات بسیار کمی که اسنپ در سفرها به مسافرین میدهد مبلغ کمیسیون هر سفر بالاست.بنا به آمار تعدا سفرهای ثبت شده در این سامانه سهم کمیسیون باید کاهش یابد تا راننده راضی از انجام خدمت درخواست لغو سفر را از مسافر نداشته باشد.مدیران این سامانه حمل و نقل شهری باید این موضوع را جدی بررسی کنند و آن را هشداری برای خود بدانند.
اسنپ هم برای طبقه مرفه شد و قشر متوسط از لیست حذف شد
در عین حال بسیاری از کاربران قیمتگذاری سفرها را غیر منطقی میدانند و از بالا بودن آن گلایه میکنند. با افزایش روز به روز قیمتها در سفرهای اینترنتی، امکان استفاده قشر متوسط و رو به پایین کاهش یافته و به لیست تقاضاهای لوکس طبقه مرفه که قصد دارند از ترافیک و جریمههای راهنمایی و رانندگی بگریزند افزوده شده است.
ذاکری در پاسخ به این موضوع میگوید: بله، مبنای قیمتگذاری سفرها بر اساس سهم بازار شفاف نیست و بسیاری از کاربران طبقه متوسط به ناچار از لیست مشتریهای این سامانه به مرور حذف میشوند.
طبق آمار واحد «استراتژی و تحقیقات بازار اسنپ»، این تاکسی اینترنتی در یک سال گذشته رشد قابل توجهی داشته و سهم بازارش از ۸۷ درصد به ۹۲ درصد رسیده است. در چنین شرایطی به نظر باید قیمت هر سفر کاهش داشته باشد و این سامانه حمل و نقل هوشمند قابل دسترس برای همه اقشار جامعه باشد که در ظاهر این گونه نبوده.
اسنپ ؛شغل اول یا دوم
از آنجایی که کار در اسنپ علاوه بر اینکه شغل اول بسیاری از کاربران است برخی از کارمندان مشاغل دیگر تحت فشارهای اقتصادی به صورت پاره وقت در این سامانه اشتغال دارند و تا کنون بیش از ۷ میلیون کاربر در سامانه رانندگان آن ثبت نام کردهاند. همین موضوع باعث شده که حضور خودروهای فعال به گرههای ترافیکی بعد از ساعت کاری منجر شده و در شرایط جوی به افزایش تقاضای سفر وافزایش قیمتها بیانجامد.
هدفمند شدن ساختار سفرهای اینترنتی
تاکنون بیش از ۴۸ میلیون و ۷۳۳ نفر در سوپر اپ اسنپ ثبتنام کردهاند و بیش از ۳۳ میلیون و ۸۴۰ هزار کاربر با اسنپ سفر داشتهاند یا بسته جابهجا کردهاند. همچنین در این ۷ سال بیش از ۲ میلیارد و ۳۰۲ میلیون و ۹۹۵ هزار سفر با سرویسهای خودرو و باکس انجام شده است. مقرون به صرفه بودن سفرهای اینترنتی در آغاز دلیل رشد درآمدی این سامانه بود اکنون با افزایش سفرهای زیاد و افزایش قیمتهای آن معقول به نظر نمیآید.
بنا به گفته رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران، روزانه ۲۰۰ هزار تاکسی اینترنتی بیش از یک و نیم میلیون سفر را انجام میدهند و برهمین اساس حاکمیت باید نقشآفرینی خوبی برای ایجاد تعادل داشته باشد.
اما آنچه در این میان دیده نشده فقدان سازوکار مناسب برای به کارگیری خودروها و کاربران راننده این سامانه هوشمند حمل و نقلی است؛ مانند شرایط خودرو و سلامت رانندگان.
تشکری هاشمی با بیان اینکه نظام نرخگذاری بر اساس الگوریتمها است اظهار کرد: وقتی ناوگان نباشد مشتری باید به هر قیمتی سفر خود را انجام دهد.
ذاکری در واکنش به این موضوع افزود: فعالیت این سامانه باید ساختارمند گردد؛ وضعیت ناوگان، نظام نرخگذاری و رعایت استانداردهای کسب و کارشان باید ساماندهی شود.
مسافران عزیز و رانندگان گرامی و زحمتکش تاکسی های اینترنتی نظرتان را بنویسید
با درود و وقت بخیر به همکاران گرامی
من اکثر نظرات رو خوندم برام سوال پیش اومد!
مگه واقعا کسی هست به نظرات ما رانندگان ارزش قائل بشه.
من از رانندگان اسنپ هستم
کرایه های اسنپ گرونه؟خواهش میکنم جک نگید
قیمت لوازم خودرو و خودرو رو که میبینید و تورم هم که به کنار
تمام مملکت گرون شده جز کرایه های ما بد بخت ها
اصلا به حرفهای رانندگان هیچ توجه ای نمیکند،،، هر موقع هم زنگ میزنیم به اسنپ میگن تیکت ثبت کنید وما رسیدگی میکنیم، ولی همش دروغه،،، اسنپ به نوعی دزدی از رانندگان میکنه، هم کمیسیون بالا میگیره، وهم اکثر اوقات پاداش هاشونو، به بهانه های مختلف بهشون نمیده، به این میگن ..، سیستم کاملا..و فقط دارند پول به جیب میزنند،،، راننده بیچاره زحمت میکشه اونوقت حالشو .می بره،، مثال،، ارباب رعیتی می مونه،،، تو این مملکت همه چی هرروز قیمت ها اضافه میشه الا کرایه تاکسی،، انگار مردم مشکل کرایه تاکسی دارند، این واقعا مسخره است، من باید بشم مدیر . نه شما،، برای اینکه من سی ساله خاک این کارو خوردم و به تمام امور واقفم نه شما که فقط فکر در آمد زدایی هستید
من از رانندگان اسنپ هستم
کرایه های اسنپ گرونه؟خواهش میکنم جک نگید
قیمت لوازم خودرو و خودرو رو که میبینید و تورم هم که به کنار
تمام مملکت گرون شده جز کرایه های ما بد بخت ها
من یه خانمم که راننده اسنپ هستم متاسفانه اسنپ برای رانندگان هیچ حق انتخابی نذاشته مثلاًمیرسی به مبدا و مسافر چقدر معطلت میکنه و راننده گزینه ای ندارد که مسافر چقدر معطلش کرده تا بیاد یا کرایه نمیده یا وقتی سوار میشه تازه یادش میوفته پول نداره وچقدر راننده رو معطل میکنه در عابر بانک که پول بگیره کرایه پرداخت کنه و خیلی مشکلات دیگه
خدا .. کنه باعث و بانی اسنپ رو….هر کی رو میبینی داره اسنپ کار میکنه ..ترافیک سنگین پایتخت …کمیسیون واسه شهرستانها صفر کنید که دیگه نیان تو این تهران خراب شده
کمیسیون اسنپ خیلی بالاست و کرایه ها پایین هست و جواب گوی بنزین آزاد و هزینه های دیگر خودرو را نمیدهد چه برسه هزینه زندگی . اسنپ فقط به نفع شرکت و مسافران خسیس است
هزینه بنزین. استهلاک ماشین . هزینه بالا اینترنت.
چرا مدیران اسب رو تعویضی نمیکنیدتا شاید کمی ادالت دروست بشه
شما دوست عزیزی که این مطالب رو نوشتی یک خودروی بی کیفیت داخلی بگیر چند ماه در اسنپ کار کن بعد ببینم میگی قیمتها بالا هست یا پایین با این گرونی
اسنب و سازکار تاکسی اینترنتی طرح خوبی است،بشطری که نظارت کامل قوی را داشته باشه که متاسفانه مواردی ایجاد شده که این طرح را بطرف نابسامانی هدایت میکند ،در کنار این شیوه دولت بایستی حمایت قوی را از حمل و نقل درون شهری و سازمان تاکسیرانی داشته باشه که هم اسنب و تاکسی توجیه قانونی را بنماید در تمامی دنیا تاکسی یک وسیله هدف مند وقانونی بشمار میآید
علاوه بر کمیسیون اسنپ و تپسی ۱/۵ درصدم برای شهرداری هست پس روی هم میشه ۱۷/۵ نه ۱۶ درصد
من یک راننده هستم اکثر مشکلات رو همکاران عزیز بازگو کردن در مورد لاستیک ماشین صحبت دارم بخدا قسم الان ۷ ماه هستش نمیتونم درخواست لاستیک بدم میگه اطلاعات راننده صحیح نیست چطور موقع کار و گرفتن مسافر اطلاعات صحیح میباشد ولی موقع ثبت نام برا لاستیک صحیح نیست و درخواست بعدی برای بیمه تامین اجتماعی هستش لطفا راننده هارو بیمه کنید….قسم به فریاد که فریادرسی نیست!
من یک راننده هستم اکثر مشکلات رو همکاران عزیز بازگو کردن در مورد لاستیک ماشین صحبت دارم بخدا قسم الان ۷ ماه هستش نمیتونم درخواست لاستیک بدم میگه اطلاعات راننده صحیح نیست چطور موقع کار و گرفتن مسافر اطلاعات صحیح میباشد ولی موقع ثبت نام برا لاستیک صحیح نیست و درخواست بعدی برای بیمه تامین اجتماعی هستش لطفا راننده هارو بیمه کنید….قسم به فریاد که فریادرسی نیست!
با سلام خدمت دوستان راننده ، این مملکت شده دکان و دستگاه سو استفاده گری ما مردمان عادی بَرده هاش ، کجای این مملکت صدای مردم ب جایی رسیده حتما باید یک نظارت روی این مسأله باشه که شانس ما نیست ، برای سازمان اسنپ که دو سر سوده ، مسافرم که خب خیلی برایش میصرفه که اسنپ سوار شه ، تا توک پای مسافر میری سواری میکنی تا درب خونه میرسونیش با یک دهم هزینه و کرایه ، باز گله هم دارن
واقعا کمیسیون زیاده واصلا قیمت ها عادلانه نیست سه ساعت تو ترافیک هستیم کرایه هم ۱۷۰میده
به اسنپ که نگاه میکنم سهمیه بنزین پارسال من رو نوشته در حال بررسی????????
یک طرفه صحبت نکنید بیاید ببسنید چه قیمت های مزخرفی اسنپ می زند رانند یا باید بدوود لوازم یدکی یابنزین یاتعمیر گاه فقط کمسیون دربیاد خانواده راننند جهندم راننده فقط بدوود تا بمیرد
کارکردن خرو خوردن یابو فقط باید کار کنی خرج ماشین و خرج کتوکول از کار افتاده خودتو عصاب روان سلامتی به باد رفته اگه راست میگید چرا همیشه از راننده مایع میزارید یکم از خودتون مایع بزارید
اصلا صرف نمیکنه مسافت زیاد ترافیک هزینه روغن موتور لنت کمک فنر همه چی خیلی بالاست ۲۰درصد اسنپ کم میکنه آخه ۱۷تومن شد پول که کرایه اسنپ ۱۷تومن باشه؟؟همش جنگ اعصابه انشالا که همه یه کار خوب واسه خودشون گیر بیارن کلا اسنپ جمع بشه راننده تاکسی هام گناه دارن والا..
اسنپ اصلا معلوم نیست چطوری قیمت گزاری میکنه . از میدون آرژانتین تا شهرک غرب کرایه میزنم ۵۳ هزار که ۱۵ درصد هم کمیسیونشه یعنی۴۵ تومان برای راننده . بابا فقط اینکه بگیم این قیمت برای ساعت خلوتیه که نشد دلیل
اصلا مسافت مد نظر قرار نمیگیره . بعد تو همون ساعت از آرژانتین تا فاطمی
میزنه ۳۹ . خوب کی میره تا شهرک غرب . اینجوری مسافر گله داره از نبود ماشین
واینکه باید قیمت رو بیشتر کنه و راننده هم گله داره از قیمت پایین و منتظره تا قیمت بره بالا
مشکل اصلی تو کرایه پایه هست که باید اصلاح بشه و متناسب با ترافیک ، مسافت ، ساعت شلوغی ، بارندگی و … متناسب سازی بشه
تپسی بهتر عمل میکنه و بهت میگه که این مبلغ درج شده چند درصد بیشتر از
کرایه پایه هستش
سلام حرف زدن فایده نداره یک روز اگر … خسارت تاکسی های اینترنتی میلیارد تومان ضرربکنند بعد یه فکری می کنند
حالاماهرچه بخواییم نظرمون روبنویسیم کیه که به نظرات ودرد دل ماگوش میکنه اسنپ فقط کمیسیون خودشوبرمیداره ازاین برهم تشویقی های راننده هارومیخورن بهشون نمیدن این پولارومیخوان چجوری بخورن کرایه هاروهنوزهیچکی نفهمیده چجوری حساب میکنن؟مانمیدونیم کمی که درمیاریم میبریم برای زن وبچمون خرج ماشین میمونه اینقدرهم قطعات گرونه
بعدشم۱دقیقه خودتونوبزارین جای راننده هابچتون که الان بخاطرزحمت وپول ماتوآسایش هستن۱لحظه خودتونوجای بچه های مابزارن ببینم۱ساعت تحمل دارن
واقعا هم درصد اسنپ خیلی بالاست به حدی که راننده اسنپ با رغبت کامل میل به جابجا نمودن مسافر را ندارد و هم گاها هزینه مبدا تا مقصد خیلی پایین هستش ،در واقع میتوان گفت اسنپ به نفع مسافر است و به ضرر راننده ،اون هم با این هزینه های سنگین تعویض روغن و لنت وووو و عدم واگذاری بنزین به راننده ، از طرفی هم تایم دقیق تا مبدا افتزاست،مثلا اولش میزنه ۲ دقیقه قبول سفر که میشه تایم میشه ۱۰ دقیقه ، این چه وضعیه آخه
واقعا هم درصد اسنپ خیلی بالاست به حدی که راننده اسنپ با رغبت کامل میل به جابجا نمودن مسافر را ندارد و هم گاها هزینه مبدا تا مقصد خیلی پایین هستش ،در واقع میتوان گفت اسنپ به نفع مسافر است و به ضرر راننده ،اون هم با این هزینه های سنگین تعویض روغن و لنت وووو و عدم واگذاری بنزین به راننده ،
ماشین ازما،هزینه های هنگفت قطعات بی کیفیت ازما،موبایل ازما،اینترنت ازما،خطرات سفروهوای سمی وآلوده ی شهرهاتوریه ی مارانندکان بعذاسنپ بابکارگیری یک شیوه برده داری نوین واستثماروبهره کشی ازمارانندگان به متظورپرکردن جیبشان به هرقیمتی به دنبال راضی نگه داشتن مشتریانش هست وبدترازهمه رانندگان بیچاره ونیازمندبه درآمدراموردقضاوت وداوری مسافران قرارمی دهذ
واقعا هم درصد اسنپ خیلی بالاست به حدی که راننده اسنپ با رغبت کامل میل به جابجا نمودن مسافر را ندارد و هم گاها هزینه مبدا تا مقصد خیلی پایین هستش ،در واقع میتوان گفت اسنپ به نفع مسافر است و به ضرر راننده ،اون هم با این هزینه های سنگین تعویض روغن و لنت وووو و عدم واگذاری بنزین به راننده ،
سلام بزرگترین مشکل رانندگان با اسنپ اینه که کانال ارتباطی برای بیان انتقادات پیشنهادات و مشکلات با اسنپ وجود نداره وراه ارتباطی با پشتیبانی هم گزینه های انتخابی خود اسنپ هست
آیا کمیسیون ۲۰درصد و ۲تومان که به بهانه بیمه از کل کرایه کم میکند درست است و کسی نیست که به کار اینا یعنی اسنپ نظارت کنه و کارشون شده دزدی در روز روشن به نظر شما دزدی حتما باید از دیوار مردم برن بالا نه به این کار هم میگن دزدی در مرعله عام لطفا پیگیری کنید وجلو این خیانتها رو بگیرین
سلام کمیسیون ۲۰ درصد هستش بعدش خودتون قضاوت کنید با لوازم یدکی به این گرونی و مخارج زندگی بالا اگر میگین این کرایه ها گرونه بخدا بی انصاف هستید خودتون حساب کنید لاستیک جفت ۴ میلیون روغن ۱۰۰ هزارتومنی شده ۵۰۰ هزار تومن یعنی الانم استهلاک ماشین میشه و خرج بخور نمیر خودمون یکم منصف باشید سهمیه بنزینم که قطع شد دیگه چه امکاناتی به ما میدن خودتون بگید
سلام اسنپ.بیست درصد کم میکنه که خیلی حق کشیه درضمن خیلی وقت ها پنج دقیقه رفتم تا به نبدأرسیدم و چند دقیقه هم منتظر شدم مسافر لغو کرده به پشتیبان هم گفتیم هیچ خسارتی نداده اما راننده که لغو میکنه فوری دو هزار تومن کم میکنه یه مشکل دیگه اینه که وقتی یه سفری رو انتخاب می کنیم میگه سه دقیقه فاصله داری وقتی میزنی مسیر یاب میبینی هفت دقیقه فاصله داری خلاصه بدبخت راننده بیچاره راننده خیلیا ماشین دارن آنقدر استهلاک بالاست اسنپ میگیرن پس همه میدونن خدایی با این همه گرونی لوازم بازم بدبخت رانندست
حق راننده رومیخوره وپاداش راننده روبه دلیل های بی منطق نداده
سلام من راننده اسنپ وتپسی هستم هیچ کدام از این شرکت ها هیچ خدماتی به راننده نمیدهند وکمیسیون بالایی هم دریافت میکنند بنزین به راننده می دادند که یکسال پیش قطع کردند مگر ما در این جامعه زندگی نمیکنم همه چیز گران وبه نرخ دلار تهیه کنیم وبه ریال درامد داشته باشیم مگر قطعات خودرو ارزان است که ما هم ارزان کار کنیم پیشنهاد می کنم که یه فکر هوشکند در این باره بشه تپسی قیمت پایین میزنه ما هم باهاش کار نمیکنیم اسنپ هم همین کارو بکنه من دیگه مسافر کشی نمکنم
یعنی با ندادن سهمیه بنزین وگرانی لوازم یدکی خودرو کرایه از این هم ارزانتر بشه دیگه ما باید فقط برای شما کار کنیم و ماشین چون چیزی برای ما نمی ماند متشکرم
باسلام و احترام.کرایه هابایدازکرایه آژانس ۱۵٪کمترباشدومبلغ کمیسیون هم۴٪باشدتاشایدبه عدالت نزدیک شویم.وگرنه تابحال رانندگان هرچی کرایه گرفتن یاخرج ماشین کردن ویاخرج بیمارستان .البته بجز۱۵٪رانندگان .به امید روزی که همه رانندگان شغل دیگری داشته باشندوچندروزی هم مدیران اسنپ خودشان در مقام راننده امرارمعاش کنندتاشایدحرف من قابل فهم تر گردد.
سلام اسنپ.بیست درصد کم میکنه که خیلی حق کشیه درضمن خیلی وقت ها پنج دقیقه رفتم تا به نبدأرسیدم و چند دقیقه هم منتظر شدم مسافر لغو کرده به پشتیبان هم گفتیم هیچ خسارتی نداده اما راننده که لغو میکنه فوری دو هزار تومن کم میکنه یه مشکل دیگه اینه که وقتی یه سفری رو انتخاب می کنیم میگه سه دقیقه فاصله داری وقتی میزنی مسیر یاب میبینی هفت دقیقه فاصله داری خلاصه بدبخت راننده بیچاره راننده خیلیا ماشین دارن آنقدر استهلاک بالاست اسنپ میگیرن پس همه میدونن خدایی با این همه گرونی لوازم بازم بدبخت رانندست
کمیسیون ۲۰ درصد بر میداره اسنپ ۱۶ درصد نیست هر ۱۰ هزار تومن ۲ تومن بر میداره
واقعا کمیسیون اسنپ بالاست ..صبح تا غروب ۴۰۰ تومن به زور آدم کارمیکنه نه نهار هست نه غذای گرمی به نظرم به خاطر کمیسیون و عدم ارتباط و مشکل اینترنتی تو بعضی شهرها مثل انزلی سخت شده کار کردن
باعرض سلام خدمت تمام مردم بدبخت ایران سلام بر شکمهای گرسنه سلام بر تمام رانندگان عزیز که تمام ماشینهایشان شده درپیت خیابان و کوچه ها همه درب و داغون قطعات ماشین همه آشغال بنزین همش تعریفی نداره الکی میگن سهمیه بنزین میدیم سهمیه بیمه میدیم سهمیه لوازم یدکی میدیم فقط فقط فقط دارن سهمیه دروغ میدن بهمون بیشتر جونهای ایران ما با بهترین مدرک شدن راننده از سره بی کاری و بی عرضگی مسولین هستش میری واسه سرویس اسنپ میبینی ۵نفر آدم نفهم گونده میشینن داخل ماشین نمیشه بهشون چیزی بگی درجا گذارش میدن به پشتیبانی اسنپ بماند درد و دل زیاده ولی درکل میخواستم بگم عمر جوونهای عزیز هموطنم الکی الکی رفت مسولین پیرشون کردن خداوند ازتون نگذره دقیقا عین برده داری هستش
مامردم مثل مرغ هستیم که هم توی عزا هم عروسی همه دولت مردان وکاسبان حرف سرمان رامی برند برخورد رانندگان اسنب اصلان در خور شأن سازمان اسنب نیست روزهای اول التماس میکردند و شکلات هم می دادند الان هرروز به این فکر می کنند که چطوری در همین ماه گذشته دو اتفاق برای من رخ داد یکی راننده ای که بعد معطل کردن من سفررا کنسل کرد دوم راننده ای که بعداز معطل کردن من آزمون مکررا درخواست لقو سفرداشت ما هم باید بگویم خداراشکر که بدتر ازاین نشده درست مثل رویال سفر روز اول با رویال سفر فعلی سوار اسب که شدید بر گرده مردم می نازید مشگل از فرهنگ نداشته ماست
با سلام فراوان کرایه ها خیلی پاینده حتی بعضی مسیر ها پول یه پفک هم نیس خرج ها خیلی از دخلا بیشتره ۱ساعت کار میکنم ۱۰۰ هزار تومان مکانیک نیم ساعت رو ماشینم کار کرده ۶۰۰ هزار تومان
از بس گشنه گذاشتن مردمو ک الان توقع دارن ما خوشحال باشیم.
آخه ۱۲هزار شد کرایه ؟شد استهلاک ؟شد سود؟شد کمیسیون ؟ کرایه ها افتضاحه.حداقل حداقل حداقل باید دو برابر بشه نرخ اسنپ و تپسی.
بجاش هر روز ارزون تر میشه.
چرا میگویید کرایه زیاده مکر شما در این کشور زندگی نمیکنید یا از هزینههای ماشین خبر ندارید
کرایه اسنپ تو اردبیل واقعا ابرو ریزی هست ساعت ۱۲ شب کرایه ۱۱هزار تومن..یعنی چی؟؟؟کی قراره ساعت ۱۲ شب برای ۱۱ هزارتومن مسافر برداره؟؟وقت صبحش از شبشم ابرو ریزیتره تو وقت شلوغی ۱۵ تومن..خخخخخ
بدرود عزیزان جان
به اطلاع می رساند که تمام مورد اعلام شده را من خودم به مسافران گوشزد کردم وقبول دارم که این کار اشتباهی بزرگ و قابل جبران نیست.ولی از آنجایی که اسنپ هم به تعهدات خود عمل نمی کند رانندگانی هستند که شغل اصلی آنها بوده وهیچ گونه امتیازی ندارد که هیچ هر روز قیمت های یدکی از لاستیک که دوسال پیش بوده حلقه ای ۳۰۰هزارتومان وجفتی ۶۰۰هزارتومان حالا شده حلقه ایمیلتون جفتی۸میلیون تومان وباطری و بیمه وروغن وقطعات که هرکدام را بخواهیم اعلام کنیم باید کتابی نوشت ولی آنچه عیان است چه حاجت به بیان است شما هم در همین سرزمین زندگی می کنید با یک کلیک ویا یکسری تا بازار رفته تمام قیمت ها را متوجه میشود. واز آنجایی که هرماه مبلغی ناچیز بنزین سهمیه با پیمایش به راننده می دادید که هرگز مبلغی نبود آن را هم دیگه پرداخت نمی کنید ولی هر کاری که راننده ومسافر انجام می دهد فوری اعلام کرده شما قانون را چطوری ورق زده هرجایی که تعهدات از شماست اگر یکسال که هیچ چندین سال گذشته شود راپیگیری نمی کنید ولی خدا نکند یک راننده ای اشتباهی کند آنوقت است که قانون وحرف حساب به میان می آید. پس امیدوارم حق الناس را از هر دو طرف اجرایی کنید.باکمال احترام وتشکر توسلی ازبندرعباس
آخر با این تورم و گرانی های اقلام و هزینه های خودرویی دیگه کرایه زیر ۲۰۰۰۰ تومان مسخره و خنده داره در صورتی که یک بسته پفک الان ۳۰۰۰۰ تومان قیمتشه واقعا حمالی کردنه
متاسفانه اسنپ حقوق مسافران را می گیرد تا پاداش سفر به رانندگان بدهد
کمیسیون سفرهای اسنپ خیلی بالا هست ….
زمانی که تقاضا زیاد هست و رانند کم …اسنپ باید کمیسیون نگیرد نه اینکه قیمت بالا ببرد و کمیسیون بیشتری بردارد …جای سوال دارد
من به عنوان مسافر خیلی ناراحتم از اینکه از طرف راننده تقاضای لغو اسنپ رامی نمایند خواهشمندم دو موضوع کرایه و دیگری درصد دریافتی این سامانه را مورد بازبینی قرار دهیدواقعا درصد بقدری بالاست که راننده درخواست لغو اسنپ رو می نمایند پس هر سه گروه یعنی سازمان، مسافر،راننده دارند متضرر می شوند
متاسفانه اسنپ حقوق مسافران را می گیرد تا پاداش سفر به رانندگان بدهد
کمیسیون سفرهای اسنپ خیلی بالا هست ….
زمانی که تقاضا زیاد هست و رانند کم …اسنپ باید کمیسیون نگیرد نه اینکه قیمت بالا ببرد و کمیسیون بیشتری بردارد …جای سوال دارد
درود ، آیا این امکان هست که ببینیم کرایه اسنپ با چه الگوریتمی محاسبه میشود ، و آیا هزینه زندگی راننده مستاجر با همسر و دو فرزند و هزینه استهلاک ماشین و هزینه مصرفی های ماشین محاسبه میشود ما رانندگان اسنپ ، هم سرمایه زندگیمان و هم خود راننده در استهلاک هستیم در حالی که اسنپ فقط با یک نرم افزار درآمد داره ، کمسیون باید یک درصد باشد ولی ما چون در شرایط اقتصادی بدی هستیم تن به این بیگاریها میدهیم