چاپ کد خبر: 132010
28 دی 1402

گوشی گلکسی S24 اولترا جدیدترین پرچمدار سامسونگ با قابلیتهای عجیب هوش مصنوعی

گلکسی S24 اولترا از فریم تیتانیومی، ۷ سال پشتیبانی اساسی اندروید و انبوهی از قابلیت‌های هوش مصنوعی برخوردار است.

گوشی گلکسی S24 اولترا جدیدترین پرچمدار سامسونگ

سامسونگ دقایقی پیش در اولین رویداد آنپکد ۲۰۲۴ از جدیدترین پرچمدارهای خود یعنی از سری گلکسی اس ۲۴ رونمایی کرد. قدرتمندترین عضو این خانواده، گلکسی S24 Ultra است که به دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی مجهز شده است. همچنین برای اولین‌بار، سامسونگ در گلکسی اس ۲۴ اولترا از فریم تیتانیومی استفاده کرده است.

جدیدترین پرچمدارهای سامسونگ از طراحی مشابه با نسل قبلی خود بهره می‌برند و این موضوع تقریباً برای گلکسی S24 اولترا هم صادق است.

مشخصات فنی گلکسی اس ۲۴ اولترا

گوشی پرچمدار جدید سامسونگ به جدیدترین قطعات بازار مجهز شده است. در جلوی این دستگاه یک نمایشگر غول‌پیکر ۶.۸ اینچی قرار گرفته است که حالا حداکثر روشنایی ۲۶۰۰ نیت دارد. قدرت گلکسی S24 اولترا توسط تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ تأمین می‌شود و برخلاف نسخه‌های ارزان‌تر این سری یعنی گلکسی S24‌ و گلکسی S24 پلاس خبری از چیپ اگزینوس ۲۴۰۰ نیست.

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های سری گلکسی اس ۲۴، وعده ۷ سال پشتیبانی نرم‌افزاری اساسی برای آن‌ها است. سری جدید پرچمداران سامسونگ با اندروید ۱۴ و رابط کاربری One UI 6.1 از راه رسیده‌اند و با این اوصاف، طی چندین سال آینده به‌روزرسانی ۷ نسل آینده اندروید نیز برای آن‌ها منتشر خواهد شد. این اولین باری است که چنین اتفاقی در دنیای گوشی‌های اندرویدی رخ می‌دهد.

در جدول زیر مشخصات کامل گلکسی S24 Ultra را مشاهده می‌کنید:

گلکسی اس ۲۴ اولترا
نمایشگر ۶.۸ اینچی داینامیک امولد ۲X با رزولوشن +QHD و نرخ رفرش متغیر ۱ تا ۱۲۰ هرتزی
تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳
رم ۱۲ گیگابایت LPDDR5X
حافظه داخلی ۲۵۶ یا ۵۱۲ یا ۱۰۲۴ گیگابایت UFS 4.0
دوربین اصلی ۴ گانه شامل دوربین عریض ۲۰۰ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال، فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی، پریسکوپ تله‌فوتوی ۵۰ مگاپیکسلی با زوم ۵ برابری بدون افت کیفیت و تله‌فوتوی ۱۰ مگاپیکسلی با زوم ۳ برابری بدون افت کیفیت
دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی
سیستم‌عامل اندروید ۱۴ با پوسته One UI 6.1
سیستم بیومتریک حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر از نوع اولتراسونیک و تشخیص چهره

طراحی گلکسی اس ۲۴ اولترا

Galaxy S24 Ultra 4 1024x683.jpg

طراحی گلکسی اس ۲۴ اولترا تفاوت چندانی با نسل قبلی ندارد و شاید مهم‌ترین نکته، استفاده از فریم تیتانیومی باشد. همچنین این گوشی از نمایشگری تخت استفاده می‌کند تا همزمان با ارگونومی بهتر، خطاهای لمسی را حین کار کردن با گوشی کاهش دهد. زبان طراحی سامسونگ همانی است که در دو نسل قبل نیز با آن سروکار داشتیم، یعنی ۴ دوربین با لنز مجزا روی قاب پشتی آن قرار گرفته‌اند و اسلات اختصاصی قلم S-Pen نیز پایین فریم آن جا خوش کرده است.

گوشی گلکسی S24 اولترا جدیدترین پرچمدار سامسونگ

Galaxy S24 Ultra 5 1024x683.jpg 1

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار