چاپ      کد خبر: 135940
12 اسفند 1402

۹ راه برای از بین بردن بوی سیر و پیاز از دست

سیر و پیاز حاوی ترکیبات گوگردی هستند و این همان چیزی است که باعث ایجاد بوی تند و زننده آن‌ها می‌شود. این ترکیبات گوگردی زمانی که سیر و پیاز را برش می‌دهید، ریز خرد و یا له می‌کنید، آزاد می‌شوند، درست به همین دلیل مدت‌ها پس از اتمام آماده‌سازی غذا دستان شما بوی این دو سبزی را می‌دهد. به‌ طوری که بوی بیشتر آن‌ها می‌توانند مدت زیادی پس از بریدن یا له شدن، از یک ساعت تا دو روز روی پوست شما بمانند. خوشبختانه، اقداماتی وجود دارند که می‌توانید با انجام دادن آن‌ها، از شر بوی سیر و پیاز از روی دستان خود خلاص شوید. در ادامه این مطلب به این سؤال پاسخ خواهیم داد. تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

از بین بردن بوی سیر و پیاز

۹ راه برای از بین بردن بوی سیر و پیاز از دست

سیر و پیاز مواد غذایی فوق ‌العاده ای هستند، اما این قدرت هزینه دارد. به این منظور که رایحه آن‌ها می‌تواند آزاردهنده باشد و برای مدت طولانی روی دستان شما باقی بماند. به همین دلیل، در این مطلب با چند راه از بین بردن بوی سیر و پیاز از روی دست آشنا خواهیم شد.

۱-استفاده از دستکش‌های یک بار مصرف

برای دست زدن به سیر و پیاز دستکش یک بار مصرف بپوشید، زیرا دستکش‌های ضخیم، آشپزی را برای شما سخت تر می‌کند، حتی ممکن است منجر به آسیب چاقو شود. این روش بوی سیر و پیاز را به طور کامل از دستان شما دور کرده و به عنوان روش پیشگیرانه عمل می‌کند. ممکن است احمقانه به نظر برسد، اما در واقع دستکش یک بار مصرف مانعی بین پوست و سیر و پیاز ایجاد و از بو گرفتن دست‌ها جلوگیری می‌کند.

به این صورت عمل کنید: هنگام دست زدن به سیر و پیاز، یک جفت دستکش یک بار مصرف بپوشید. سپس، بعد از اتمام کار، آن را دور بیندازید.

۲-اسکراب دست‌ها با دانه‌های قهوه

روش دیگری برای از بین بردن بوی سیر و پیاز از دست، این است که آن‌ها را با دانه‌های قهوه اسکراب کنید. به بیان ساده، تنها کاری که باید انجام دهید این است که دانه‌های کامل قهوه یا تفاله قهوه را بر روی دستان خود و بین آن‌ها به مدت سی ثانیه بمالید. سپس دستانتان را با آب سرد، زیر آب جاری بشویید. رایحه قهوه بوی سیر و پیاز را از بین می‌برد و به طور همزمان پوست شما را لایه برداری می‌کند، ضمن اینکه دستانی نرم و خوشبو برای شما به ارمغان می‌آورد.

۳-شستشوی دست‌ها با خمیر دندان و دهانشویه

خمیردندان و دهانشویه مواد شیمیایی مناسبی برای از بین بردن بوی سیر و پیاز از دست هستند و دست‌های شما را از شر این بوی تند و زننده خلاص می‌کنند. این دو می‌توانند ترکیبات شیمیایی سولفوریک موجود در سیر و پیاز را که بویی ماندگار به جا می‌گذارند، از بین ببرند. به سادگی در یک دست کمی دهانشویه و در دست دیگر مقداری خمیر دندان بریزید و دست‌های خود را با این دو ماده زیر آب جاری به مدت سی ثانیه به هم بمالید و سپس شستشو دهید.

همان مواد شیمیایی که در هنگام مسواک زدن، به از بین رفتن باقی مانده‌ وعده‌های غذایی از روی دندان‌ها کمک می‌کنند، همین کار را برای پوست شما نیز انجام می‌دهند.

۴-مالیدن دست روی استیل

بسیاری هنوز به ترفند‌های قدیمی برای از بین بردن بوی سیر و پیاز از دست باور دارند. پس از اتمام کار این دو سبزی، انگشتان خود را روی چیزی که از استیل ساخته شده است، مانند سینک، شیر آب، قاشق، چنگال و چاقو زیر آب سرد بمالید. مالیدن دست‌ها به استیل می‌تواند بوی سیر و پیاز را به طور مؤثری از دستانتان پاک کند، زیرا به مولکول‌های گوگرد باقی مانده روی دست‌ها می‌چسبد و آن‌ها را از پوست پاک می‌کند. با این روش بوی سیر و پیاز را از بین می‌برد.

از بین بردن بوی سیر و پیاز

۵-استفاده از شامپو بدن

شامپو بدن گزینه خوبی برای از بین بردن بوی سیر و پیاز از دستان شماست. دست‌های خود را شامپو بدن بزنید و به هم بمالید تا کف کند. پس از شستشو شاهد این هستید که بوی بد سیر و پیاز از بین رفته است.

۶-استفاده از آب لیمو

از آب لیمو می‌توانید برای از بین بردن بوی سیر و پیاز از دست استفاده کنید. کمی آب لیمو را روی دست‌هایتان بریزید و آن‌ها را به هم بمالید تا مایع جذب پوست شود. روش دیگر اینکه به سادگی یک لیمو را در یک دست فشار دهید و دستان خود را به هم بمالید. اسید سیتریک موجود در لیمو، ترکیبات بدبوی سیر و پیاز را خنثی می‌کند. پس از آن دست‌های خود را بشویید تا مطمئن شوید که آب لیمو از دستان شما پاک شده است. فقط در صورتی از این روش استفاده کنید که مطمئن باشید بریدگی روی دست‌هایتان وجود نداشته باشد، چراکه باعث سوزش و آزار پوست شما می‌شود.

۷-استفاده از برگ‌های نعناع

برگ‌های نعناع به خاطر عطری که دارند، معروفند. چند برگ نعناع را انتخاب کرده و آن‌ها را تا جایی به دست‌های خود بمالید که له شده و آب آن‌ها خارج شود. این کار را چند دقیقه ادامه دهید تا از بوی بد و زننده سیر و پیاز خلاص شوید.

۸-شستن دست‌ها با صابون یا مایع و نمک

صابون یا مایع دستشویی را با نمک خوراکی و جوش شیرین مخلوط کنید تا یک اسکراب به دست آید. دو طرف دست خود را به محلول آغشته کرده و به مدت بیست ثانیه به هم بمالید. دست‌های خود را زیر آب سرد بشویید تا تمیز شوند. این، روش دیگری برای از بین بردن بوی سیر و پیاز از دست به شمار می‌آید.

۹-مالیدن سیب زمینی خام به دست

برای از بین بردن بوی سیر و پیاز از دست به یک عدد سیب زمینی خام و خرد شده نیاز دارید، زیرا نشاسته موجود در آن به بوی سیر و پیاز رحم نمی‌کند. یک عدد سیب زمینی خام را خرد کنید و دست‌هایتان را به آن بمالید تا وقتی تمام آب آن بیرون ریخته شود. در نهایت دستانتان را با آب و صابون بشویید.

جمع بندی

همانطور که در این مطلب از اسنپ اکسپرس مگ توضیح دادیم، این یک حقیقت است که ما از سیر و پیاز در همه اشکال آن‌ها لذت می‌بریم، اما به همان اندازه که خوشمزه هستند، جذابیت آن‌ها به سرعت از بین می‌رود زیرا خانه، نفس و بدن ما را بدبو می‌کنند. مجبور نیستید با این مسئله زندگی کنید. بهره‌ مندی از روش‌های فوق، شما را در جهت از بین بردن بوی سیر و پیاز از دست کمک می‌کنند. از آنجایی که سیر و پیاز در انواع غذاها استفاده می‌شوند، آن‌ها  را می‌توانید به راحتی از سوپر مارکت آنلاین اسنپ اکسپرس سفارش دهید و درب منزل تحویل بگیرید.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار