نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که نباید پروژه آزادراه شیراز-اصفهان را قبل از کامل شدن تمام قطعات و عجولانه افتتاح کرد.
به گزارش اول فارس ، ابراهیم عزیزی سهشنبه ۵ اردیبهشت در جلسه بررسی وضعیت آزادراه شیراز اصفهان که با حضور سردار طلایی نیک معاون وزیر دفاع، استاندار فارس، شهردار شیراز و جمعی از مدیران در شیراز برگزار شد، بر ضرورت تکمیل آزادراه سپس افتتاح آن تاکید کرد و گفت: اگر قطعه هفت این آزادراه تکمیل نشود، افتتاح عجولانه آن ضرورت ندارد.
او افزود: مردم از ما انتظار دارند که وقتی یک پروژه را افتتاح می کنیم، آن پروژه کاملا به اتمام رسیده باشد نه اینکه هدف ما فقط افتتاح باشد اما پروژه تکمیل نشده باشد.
نایبرئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آزادراه شیراز اصفهان یک پروژه ملی است که به نوعی با اتصال به آزادراه شیراز بوشهر کریدور شمال به جنوب را شکل می دهد لذا از اهمیت استراتژیک و فوق العاده ای برخوردار است و نمی توان نقایص آن را نادیده گرفت.
رییس فراکسیون جنوب کشور مجلس رضایت مندی مردم را مهم تر از افتتاح عجولانه آزادراه شیراز اصفهان دانست و افزود: در شرایطی که قطعات شش و هفت هنوز تکمیل نشده نباید به فکر افتتاح صرف پروژه باشیم چرا که این قطعه جزو لاینفک آن است.
ابراهیم عزیزی تاکید کرد: افتتاح عجولانه آزادراه بدون تکمیل قطعات شش و هفت، موجب یک چالش بزرگ برای شهر شیراز و خطرات جانی مردم می شود چراکه حجم ترافیک پیش بینی شده بسیار بالا است و اگر مسیرهای دسترسی قطعات و موارد دیگر تکمیل نشود، باید منتظر اتفاقات ناخوشایند بود.
نایبرئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: افتتاح کردن و روبان چیدن کار ساده ای است اما باید ببینیم آیا این پروژه ای که افتتاح می کنیم، به درد مردم می خورد یا نه لذا نباید عجولانه اقدام کرد.
او همچنین با اشاره به سفر قریب الوقوع رییس جمهور به فارس نیز اظهار داشت: وضعیت پروژه باید به اطلاع ایشان رسانده شود تا قبل از سفر و افتتاح آن، برای تکمیل آن اقدام نمود اما اگر هم تکمیل نشد، هیچ عجله ای برای افتتاح یک پروژه ناقص نباید داشته باشیم.
به گزارش ایسنا، آزادراه شیراز اصفهان بزرگترین آزادراه کشور به شمار میرود که ۱۱ سال قبل عملیات اجرایی آن شروع شد و علیرغم آنکه مسیر کوهستانی و صعب العبور و … هم نبوده، هنوز آماده افتتاح نشده است.
این درحالیست که فارس به دلیل وسعت جغرافیایی و دارا بودن بیشترین میزان جاده اصلی و فرعی و موقعیت استراتژیک به لحاظ تردد خودروهای مختلف سواری و باری و عمومی، همواره در صدر فهرست حوادث رانندگی و لطمات جانی و مالی ناشی از آن قرار داشته است.
اهمیت بهرهبرداری از آزادراه شیراز اصفهان علاوه بر کاهش هزینههای مختلف به واسطه کوتاه شدن مسیر و ارتقا شاخص رضایتمندی و کاهش قابل توجه میزان حوادث جادهای؛ به لحاظ ایجاد یک کریدور امن برای اتصال شمال و جنوب کشور است که با اجرای آزادراه شیراز بوشهر، دریای خزر را به خلیج فارس متصل خواهد کرد.
باهر
تاریخ : ۶ - اردیبهشت - ۱۴۰۲
فذکر ان ذکر تنفع المومنین
البته اگر مومنی وجود داشته باشد و گوش شنوایی وجود داشته باشد و خودخواهی و خودکامگی و حرف خود به کرسی نشان دادن ملاک نباشد.
نباید سرمایه های کلان مردم بی دلیل و منطق راکد بماند و از بین برود مثل چهارصد هزار پروژه نیمه اتمام در کشورو با هزینه حدود دویست میلیارد دلار.
هی بنویسید تکراری هست و جلوگیری کنید تا منتشر نشود!!!
باهر
تاریخ : ۶ - اردیبهشت - ۱۴۰۲
هزینه های که صرف پروژه های راه سازی میشود خیلی زیاد هست و نباید جاده ای که با هزینه کلان ساخته شده است بلااستفاده بماند تا دراثرعوامل جوی و طبیعی خراب شود و در آنها بوته های خار و سایر گیاهان بروید و آنرا بیشتر خراب کند.
لذا حتی اگر یک قطعه هم آماده شده باشد درصورت امکان باید درسرویس قرارگیرد تا هم از تخریب آن جلوگیری شود و همگشایشی برای مردم باشد.نباید از قانون همه یا هیچ استفاده کرد.
چون پروژه های بزرگ خیلی زمانبر هستند و نباید منتظر اتمام قطعات نهایی ماند چون تا آخرین قطعات درست شود،قطعات اول درست شده و بدون استفاده ،تخریب میشوند و دوباره هزینه کلانی برای تعمیر و مرمت انها باید صرف شود و زمان زیادی هم بخود اختصاص خواهد داد.