چاپ کد خبر: 109934
5 اردیبهشت 1402

استاندار فارس یک معاون کم دارد/ کتبا هم استعفا داد

چند هفته از استعفای پیامکی معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس گذشته و امورات مهمترین معاونت استان همچنان در هاله‌ای از ابهام است و انتشار متن نامه استعفای وی نیز ابعاد تازه‌ای از این مساله را بیان می‌کند.

استانداری

خبرگزاری فارس:  ماه گذشته در گزارشی به تفصیل نقدی بر وضعیت حاکم بر معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری فارس به ویژه استعفای پیامکی اسماعیل محبی‌پور نوشتیم و اشاره کردیم که این معاونت مهمترین، کلیدی‌ترین و حساس‌ترین بازوی اجرایی مقام عالی استان (استاندار) است.

در ادامه اشاره کردیم که ایجاد هماهنگی و تعامل با کلیه ادارات، نهادها، سازمانها و دستگاههای اجرایی، نظامی و انتظامی در استان، نظارت بر عملکرد فرمانداریها، بهره‌گیری از توانمندی نیروهای متعهد، متخصص، دلسوز و کارآمد در تحقق برنامه‌ها و سیاست‌های دولت، زمینه‌سازی جهت فعالیت مطلوب احزاب و تشکل‌های سیاسی استان، ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه، مدیریت بحران‌های گوناگون، ارتقای سطح سلامت عمومی، پیگیری تقسیمات کشوری عمده وظایف این معاونت است.

در ادامه گفتیم که فراهم کردن اسباب گسترش آزادی‌های سیاسی و اجتماعی در چارچوب قوانین کشور، تبیین افکار عمومی و تعامل اقناع‌گونه با رسانه‌ها، بسترسازی جهت فعالیت احزاب، جمعیت‌ها و انجمن‌های سیاسی، صنفی، اسلامی و اقلیت‌های دینی قانونی و شناخته شده، ساماندهی و رفع آسیبهای اجتماعی و فراهم کردن اسباب گسترش آزادی‌های سیاسی و اجتماعی در چارچوب قوانین کشور بخشی نیز از دیگر وظایف معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار است.

سپس کارنامه معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری فارس را بررسی کرده و اشاره کردیم که اسماعیل محبی‌پور در برخی زمینه‌ها عملکرد مطلوبی داشته و موفق عمل کرده اما در بسیاری موارد نیز به عملکرد وی انتقاداتی وارد است که از جمله مهمترین آنها بی‌عملی و فقدان اراده سیاسی وی در عزل و نصب‌های درون استانی است؛ امری که صدای نیروهای انقلابی و ارزشی و همراهان واقعی دولت آیت الله رئیسی را نیز در آورده است.

محبی‌پور در عین روحیه تساهل‌مدارانه خود و با وجود اختیارات فراوانی که حوزه معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی دارد نتوانست استاندار را به چینش تیمی متخصص، مجرب و در عین حال انقلابی قانع کند و ضعف در انتخاب مدیران به ویژه در سطح کلان استان بسیار مشهود است و ثمره آن را در حوزه‌های گوناگون صنعتی، اقتصادی، عمرانی، مسکن و … می‌بینیم.

متن استعفای معذون استعفای فارس

حال از خداحافظی پیامکی اسماعیل محبی‌پور دو سه هفته می‌گذرد اما هنوز تکلیف این معاونت حساس مشخص نیست و امورات سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان بدون مسوول و متولی اداره می‌شود و در متن استعفایی که به تازگی وی نوشته و نسخه ای از آن در اختیار خبرگزاری فارس قرار گرفته نیز آمده است:

« بسمه تعالی

حضور استاندار محترم و گرانقدر استان معظم فارس جناب آقای دکتر ایمانیه دام عزه

سلام علیکم

با احترام و آرزوی قبولی طاعات و خدمات جنابعالی در ماه شریف رمضان

پیرو اعلام احتمال عدم امکان ادامه خدمت که در پایان یکساله مسوولیت (آذرماه ۱۴۰۱) تقدیم شد و اعلام مکرر طی دو ماه اخیر به استحضار می‌رساند بدلیل استمرار معذوریت‌های شخصی که مانع از انجام خدمت موثر برای اینجانب شده است با عذرخواهی مجدد ادامه حضور در استانداری امکان پذیر نیست.

لذا ضمن طلب حلالیت بدلیل ناتوانی از خدمت در شان مردم شریف، کارکنان خدوم، مسوولان و علما و اندیشمندان و فعلان عرصه‌های مختلف و تشکر فراوان از اعتماد جنابعالی و مقام عالی وزارت و افتخار به فرصت خدمتی که به اراده خداوند و عنایت شما فراهم گردید، امانت سنگین معاونت استانداری تقدیم حضور می گردد.

امید است این جسارت بنده را با دیده مثبت از جهت فراهم نمودن داوطلبانه فضای خدمت برای خدمتگذاری موثرتر به جامعه اسلامی توسط خادمی دیگر در نظر آورده و انشالله تدبیر لازم اتخاذ فرمایید.

به امید رسیدن استان فارس به قله‌های سعادت و پیشرفت و خوشبختی.

در این بازار اگر سودی ست با درویش خرسند است خدایا منعمم گردان به درویشی و خرسندی

بنده حقیر خدا؛ اسماعیل محبی پور ، ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ »

چه کسی پاسخگوی دوماه بلاتکلیفی مهمترین معاونت استان خواهد بود؟

نکته قابل تامل این است که در فاصله حدود ده ماه مانده به انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی، معاونتی که زمینه‌سازی برای انجام این امر یکی از وظایف اساسی آن است همچنان در بلاتکلیفی است و جالب‌تر اینکه معاونتی که خدمت در آن شب و روز نمی‌شناسد و باید به صورت لحظه‌ای اتفاقات پیرامونی استان را رصد و امورات را ساماندهی کند از حدود دوماه است که در بی‌ثباتی به سر می‌برد و این مساله در حالی است که محبی‌پوردر متن فوق، احتمال عدم امکان ادامه خدمت در پایان یکساله مسوولیت (آذرماه ۱۴۰۱) و تکرار آن طی دو ماه اخیر را به استاندار فارس یادآور شده است و باید پرسید دلیل این بلاتکلیفی دوماهه در مجموعه مدیریتی استان چیست؟

حال باید منتظر ماند و دید مجموعه مدیریتی استان که در حوزه‌های مختلف به ویژه اقتصادی، صنعتی وعمرانی با انتصابات خود نیروهای انقلابی اصیل را به حاشیه رانده و گلایه مردم را نیز در پی داشته‌اند در خصوص استعفای مجدد مهمترین معاونت استان چه واکنشی نشان خواهد داد و تکلیف این معاونت چه خواهد شد؟

خبرگزاری فارس در پایاk چنینی نوشته است: ضمن مطرح نمودن سوالات بسیاری در خصوص عملکرد حدودا ۱۶ ماهه اسماعیل محبی‌پور، آمادگی خود را جهت مصاحبه با وی در این خصوص و انعکاس پاسخ‌های او (انتصابات درون استان، اغتشاشات سال گذشته، حادثه شاهچراغ و …) اعلام می‌دارد.

زندگی باور نکردنی جانباز ویلچرسوار در یک کانتینر کوچک در شیراز

 عضو شوید 

اشاره 1

کانال اول فارس در واتساپ

 کانال اول فارس در  تلگرام

 کانال اول فارس در  ایتا 

 کانال اول فارس در سروش

کانال اول فارس در روبیکا

 کانال اول فارس در  بله 

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

مردم فارس پنجشنبه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۸:۵۲

امان از تب خدمتگزاری به مردم شریف

آخرین اخبار