
شهردار شیراز بدون توجه به انتقادهای مطرح در خصوص معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری، گفت: ترافیک امروز مشکل همه شهرهای بزرگ ایران و سراسر جهان بوده و هر شهری راهکاری را برای کنترل آن انتخاب کرده است با بیان اینکه ایجاد بیآرتی، توسعه قطارشهری، ایجاد محدودیت ترافیکی یا طرحهای زوج و فرد و …. از راهکارهای مدیریت ترافیک به شمار میرود؛ گفت: امیدوار هستیم که طی ماههای آینده شاهد اقداماتی اثرگذار در زمینه ترافیک در شیراز باشیم.
شهردار شیراز با اشاره به شهرهایی که مشکل ترافیک حل شده است، یادآور شد: در این شهرها طرح ترافیک، طرح زوج و فرد و یا خطوط بی ار تی سریع استفاده می شود.
شهردار شیراز تصریح کرد: در شیراز خطوط بی ار تی از شهرک گلستان تا میدان نمازی در کمتر از یکماه برای این مسیر پر ترافیک اجرا خواهد شد و همچنین در حوزه ترافیک احتمالا طرح زوج و فرد به صورت آزمایشی اجرا می شود.

شهردار شیراز همچنین در خصوص محور کمربندی جنوب گفت: امروز معتقدم کسی که وارد کمربندی شیراز می شود وارد قتلگاه شده است و هر نوع خودرو سبک و سنگین و موتور سیکلت در این محور ترددد دارد.
وی با اقرار به وضعیت نابسامان کمربندی شیراز، خاطرنشان کرد که محدوده ۱۸ کیلومتری تحت مدیریت این مجموعه، به زودی شاهد اجرای اصلاحات و اقداماتی خواهد بود.
شهردار شیراز از اجرایی شدن مرحله حفاری خط سوم مترو شیراز تا قبل از پایان تابستان امسال و با استفاده از دستگاه تیبیام، خبر داد و گفت: احداث هر یک کیلومتر تونل مترو، هزینهای بالغ بر ۲۰۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد، اما علیرغم همه مشکلات، این قدم بزرگ را بر میداریم.
شهردار شیراز گفت: برای بهبود وضعیت ترافیک در میدان قصردشت و مدیریت ترافیک در این محدوده، قصد اجرای تقاطع غیرهمسطح نداریم.
وی گفت: در این محدوده و سه راه قدوسی، اصلاح هندسی را اجرا خواهیم کرد و برهمین اساس شهرداریهای مناطق یک و شش، به دنبال انجام کار تملک در محدوده میدان قصردشت، پیگیر کار هستند.
شهردار شیراز در خصوص پروندههای شکل گرفته در مورد برخی مسئولان سابق و کنونی سازمانهای شهرداری شیراز گفت: به نظر میرسد تا زمانیکه اتهامی اثبات و حکمی صادر نشده، کسی مجرم نیست و به لحاظ قانونی و اخلاقی، پرداختن به این مباحث آثار مثبتی نخواهد داشت؛ قطعا اطلاعرسانی در این زمان تنها برعهده دستگاه قضایی و مسئولان آن است.



