عکس های دیده نشده از فرودگاه‌ اصفهان ۱۰۰ سال پیش

عکس های دیده نشده از فرودگاه‌ اصفهان ۱۰۰ سال پیش

اولین هواپیماهای ایران در اواخر دوران قاجار خریداری شدند و طبیعتا اولین فرودگاه‌ها هم در همان زمان شکل گرفتند. در اینجا عکس‌هایی از این فرودگاه‌های اولیه را ملاحظه می‌کنید. فرادید: والتر میتل‌هولتسر سوئیسی یکی از پیشگامان خلبانی و از نخستین کارآفرینان صنعت هوانوردی است که در زمینۀ عکاسی و نویسندگی نیز چیره‌دست بود.میتل‌هولتسر در سال […]

اولین هواپیماهای ایران در اواخر دوران قاجار خریداری شدند و طبیعتا اولین فرودگاه‌ها هم در همان زمان شکل گرفتند. در اینجا عکس‌هایی از این فرودگاه‌های اولیه را ملاحظه می‌کنید.
فرادید: والتر میتل‌هولتسر سوئیسی یکی از پیشگامان خلبانی و از نخستین کارآفرینان صنعت هوانوردی است که در زمینۀ عکاسی و نویسندگی نیز چیره‌دست بود.میتل‌هولتسر در سال ۱۳۰۳ شمسی، در آخرین سال حکومت قاجار بر اساس قراردادی که دولت ایران با یک شرکت هواپیمایی اروپایی بسته بود به ایران سفر کرد تا بررسی‌های لازم برای راه‌اندازی نخستین خطوط هوایی ایران را انجام بدهد.
 

در اینجا تصاویری از فرودگاه‌ اصفهان  را ملاحظه می‌کنید که میتل‌هولتسر با هواپیمای یونکرس آ ۲۰ خودش در آن‌ها فرود آمده است.
عکس های دیده نشده از فرودگاه‌ اصفهان 100 سال پیش
 میتل‌هولتسر در جریان این سفر عکس‌های هوایی و زمینی زیادی از شهرهای مختلف ایران از جمله تهران، انزلی، بوشهر و اصفهان گرفت.بخش جالبی از عکس‌های او مربوط به فرودگاه‌های شهرهای مختلف ایران در آن دوران هستند.البته فرودگاه‌های ایران در آن زمان چیزی جز نام فرودگاه و یک باند خاکی یا چمنی چیز دیگری نداشتند.
نکتۀ دیگری که در برخی عکس‌های میتل‌هولتسر به چشم می‌خورد، جمع شدن مردم برای دیدن هواپیماست. قطعا در آن زمان دیدن هواپیما برای مردمی که هنوز به دیدن خودرو هم چندان عادت نداشتند بسیار جالب توجه و شگفت‌انگیز بود.
عکس های دیده نشده از فرودگاه‌ اصفهان 100 سال پیش عکس های دیده نشده از فرودگاه‌ اصفهان 100 سال پیش

عکس های زیرخاکی از فرودگاه بوشهر ۱۰۰ سال پیش

کلیک کنید و عضو کانال اخبار فوری اول +فارس شوید

مطالب مرتبط

شرط جدید برای تکمیل آزادراه شیراز – اصفهان : دریافت عوارض از خودروها

هزینه سفر به استانبول در ۶۰ سال پیش +عکس های استانبول

پزشکیان در اصفهان: نمی‌توانم صدای مظلومان را نشنوم/کسی که مریض می‌شود دنبال حزب‌اللهی بودن پزشک نمی‌رود

نظرات