چاپ کد خبر: 125125
13 آبان 1402

عکس های زیرخاکی از فرودگاه بوشهر ۱۰۰ سال پیش

جالب است بدانید که والتر میتل‌هولتسر سوئیسی یکی از پیشگامان خلبانی و از نخستین کارآفرینان صنعت هوانوردی است که در زمینۀ عکاسی و نویسندگی نیز فردی خبره و متخصص بود.

فرادید :  در آخرین سال حکومت قاجار بر اساس قراردادی که دولت ایران با یک شرکت هواپیمایی اروپایی بسته بودمیتل‌هولتسر در سال ۱۳۰۳ شمسی  به ایران سفر کرد تا بررسی‌های لازم برای راه‌اندازی نخستین خطوط هوایی ایران را انجام بدهد.
میتل‌هولتسر در جریان این سفر عکس‌های هوایی و زمینی زیادی از شهرهای مختلف ایران از جمله تهران، انزلی، بوشهر و اصفهان گرفت.

بخش جالبی از عکس‌های او مربوط به فرودگاه‌های شهرهای مختلف ایران در آن دوران هستند.البته فرودگاه‌های ایران در آن زمان چیزی جز نام فرودگاه و یک باند خاکی یا چمنی چیز دیگری نداشتند.

در یکی از عکس‌ها که مربوط به فرودگاه بوشهر است، جمعی از مردم را می‌بینیم که هواپیما را با طناب بسته و در حال جا به جا کردنش هستند.

عکس های زیرخاکی از فرودگاه بوشهر 100 سال پیش عکس های زیرخاکی از فرودگاه بوشهر 100 سال پیش
 
نکتۀ دیگری که در برخی عکس‌های میتل‌هولتسر به چشم می‌خورد، جمع شدن مردم برای دیدن هواپیماست. قطعا در آن زمان دیدن هواپیما برای مردمی که هنوز به دیدن خودرو هم چندان عادت نداشتند بسیار جالب توجه و شگفت‌انگیز بود.

دو عکس عتیقه از میدان قصردشت شیراز ۷۵ سال پیش

عکس های دیده نشده از فرودگاه‌ اصفهان ۱۰۰ سال پیش

کلیک کنید و عضو کانال اخبار فوری اول +فارس شوید

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

امید دوشنبه , ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۸:۰۲

سلام چرا به چادر خانمها در زمان قاجار نگاه نمی کنید که حکومت و دولت بدون هزینه خانم هیشان چادر می پوشیدن ولی د. زمان ما ۴۳ سال از انقلاب می گذرد واین همه هزینه دب دبه وکبکبه چادر از سر زن ایران درآورده علت چیست چون دین مذهب وحجاب …

آخرین اخبار