چرا مردم کرمانشاه با حمل و نقل ریلی قهر و سوار قطار نمی شوند؟

چرا مردم کرمانشاه با حمل و نقل ریلی قهر و سوار قطار نمی شوند؟

چرا کرمانشاهی ها سوار قطار نمی شوند؟ مگر سرویس بهتری از قطار سراغ دارند؟چرا مردم این ناحیه، اقبالی به سوار شدن قطار ندارند؟ حتما نیازهایشان بر آورده نمی شود و مشکلی وجود دارد؟ به گزارش اول فارس، نگاهی به آمار ۶ ماهه نخست امسال در حمل بار و به خصوص مسافر که در سایت راه […]

چرا کرمانشاهی ها سوار قطار نمی شوند؟ مگر سرویس بهتری از قطار سراغ دارند؟چرا مردم این ناحیه، اقبالی به سوار شدن قطار ندارند؟ حتما نیازهایشان بر آورده نمی شود و مشکلی وجود دارد؟

به گزارش اول فارس، نگاهی به آمار ۶ ماهه نخست امسال در حمل بار و به خصوص مسافر که در سایت راه آهن منتشر شده نشان می دهد راه آهن غرب کشور در این بازه زمانی که شامل عید نوروز و تابستان یعنی پیک حمل مسافر بوده، حدود ۷۷ هزار نفر را جابجا کرده است.

یک کارشناس حمل و نقل ریلی با بیان این مطلب نوشت: این در حالی است که در مسیر راه آهن غرب کشور حدود ۴ میلیون نفر مشتری بالقوه برای بخش حمل و نقل مسافری ریلی وجود دارد!

چرا مردم کرمانشاه با حمل و نقل ریلی قهر و سوار قطار نمی شوند؟

احمد خشنودی با اشاره به نرخ جذب حدود ۱.۹ درصدی مسافر با اتکا به آمار خود راه آهن، گفت: حتی اگر از هزینه های احداث خطوط ریلی به قیمت اکنون و سود دهی منطقی از سرمایه گذاری ها صرف نظر شود، این پرسش مطرح است که آیا قرار نیست شرکت راه آهن خدمت رسانی کند؟ آمار جابجایی ۷۶ هزار و نفر ظرف ۶ ماه به چه معنی است؟

وی افزود: در پاسخ به این پرسش ابتدا باید مشخص شود چرا مردم این ناحیه، اقبالی به سوار شدن قطار ندارند؟ حتما نیازهایشان بر آورده نمی شود و مشکلی وجود دارد؟

او تاکید کرد: طراحان راه آهن غرب کشور! چه سیستم حمل و نقلی ساخته اند که کسی راغب نیست از آن سرویس بگیرد؟ آیا تعداد ایستگاه های علائمی صفر و سرعت سیر دلیل این امر نیست؟ نیاز سنجی بومی و محلی در احداث ایستگاه ها چطور؟ ایمنی چطور؟

این کارشناس عنوان کرد: تا زمانی که نیاز مشتری شناخته نشود و مورد ارزیابی و برآورد قرار نگیرد و عین نیازهای مشتری بر آورده نشود، در هیچ بازار و تجارتی نمی توان سودی متصور شد.

بیشتر بخوانید:

خشنودی ادامه داد: تصمیم گیری های محفلی و رفاقتی حتی در بانک های خصوصی و دکاکین بازار هم جواب نمی دهد، پسرخاله مان هم، مشتری ما نمی شود او مشتری است قبل از اینکه فامیل ما باشد.

وی گفت: نمی توان با پرتاب سکه و شیر یا خط ایستگاه تعیین کرد، نهاوند نشد فیروز آباد، فیروز آباد (فیروزان فعلی) نشد روستای کوهانی؟ لازم است در این زمینه بررسی، تحلیل و باز طراحی صورت گیرد.

این کارشناس افزود: باید بدانیم مثلا چرا کرمانشاهی ها با حمل و نقل ریلی قهر هستند؟ چرا سوار قطار نمی شوند؟ مگر سرویس بهتری از قطار سراغ دارند؟ اصلا چرا باید قطار را انتخاب کنند؟ چرا به جای تحلیل بازار مسافری مسیر و ارائه راه حل کردستان هم به این خط ریلی اضافه شد؟ منبع: تین نیوز

شما هم نظرتان را بنویسید

مطالب مرتبط

دستگیری متهم به قتل همسر پس از ۲۰ سال در فرودگاه/ او از سوئد اخراج شد

چرا قراردادهای اجاره مسکن یکساله است اما قراردادهای کاری کارگران ماهانه؟

سفر با هواپیما در ایران تعطیل می شود

نظرات

  • صالح

    تاریخ : ۷ - اسفند - ۱۴۰۲

    در جواب دوستمون باید بگم سواد ژئوپلوتیک اقتصادی منطقه رو نداری فقط و فقط سکوت کن
    مقاله از بنیاد غلط قطار این منطقه خیلی مشتری داره ولی سرویسش کم هستش و به اندازه کافی بلیط و قطار در مسیر نیست. لطفا با پشتوانه علمی و خبری موثق تری صحبت کنید.


  • یه ایرانی

    تاریخ : ۳ - اسفند - ۱۴۰۲

    خب مشخصه چرا کسی تو کرمانشاه سوار نمیشه
    اولا چون نیازی نبود به قطار وقتی جوانان کرمانشاهی اکثرا بیکارن یا بیگار کشیده. وقتی باید از ۳۶۵ روز سال ۳۶۰ روزش رو کار کنن و الباقیش جمعه هست و با این تورم بی دلیل خودساخته ، پولی برا مسافرت نمیمونه.
    اصلا نیازی به قطار نبود همونطور که نیازی به قطار شهری نداریم و اونم فقط هدر دادن سرمایه ملی هست درصورتی که میشد ۴تا کارخونه درست حسابی احداث کردو ۱۰ هزار جون برن سر کار
    درکل میشه دهها دلیل اورد که دیگه بیشتراز این حوصله تایپ ندارم
    چون نه کسی میخونه
    نه تاثیری داره