رانندگان اسنپ و تپسی از کاندیداهای انتخابات مجلس چه خواسته هایی دارند؟

شرکت های تاکسی اینرنتی همچون اسنپ و تپسی این روزها کارکردن با خودرو یا مسافر کشی را از آن سختی گذشته درآورده اند و البته تا حدود زیادی مسافرکشی و کسب درآمد حالا از ماشین شخصی را آبرومندانه و آسان تر کرده اند واز همین رو میلیون های مرد و زن  ایرانی به آسانی و […]

شرکت های تاکسی اینرنتی همچون اسنپ و تپسی این روزها کارکردن با خودرو یا مسافر کشی را از آن سختی گذشته درآورده اند و البته تا حدود زیادی مسافرکشی و کسب درآمد حالا از ماشین شخصی را آبرومندانه و آسان تر کرده اند واز همین رو میلیون های مرد و زن  ایرانی به آسانی و تنها با نصب یک اپلیکیشن روی گوشی خود و با ثبت نامی که فرآیند آن براحتی خوردن یک استکان قهوه تلخ است عضو ناوگان تاکسی اینترنتی چه اسنپ ،تپسی یا دیگر شرکت های حوزه تاکسی های اینترنتی در جای جای کشور شده اند.

به گزارش اول فارس، استقبال روز افزون رانندگان از پیوستن به ناوگان اسنپ و تپسی باعث شده است هر ایرانی برای جابجایی در سطح شهر و اخیرا بین شهرهای مختلف تنها با ورود به یک اپلیکشین براحتی یک خودروی شخصی را به محل استقرار خود کشانده و با پرداخت مبلغی که البته جای بحث بر سر آن زیاد است به مقصد دلخواه خود برسد.

درخواست رانندگان اسنپ و تپسی از کاندیداهای انتخابات مجلس چیست؟

شاید تا کنون کمتر کسی مخصوصا سیاسیون و نماینده های مجلس شورای اسلامی به مشکلات این گروه از راننده های مشهور به کاربران راننده اسنپ و تپسی توجه جدی کرده باشند اما این روزها و با شروع رقابت های تبلیغاتی کاندیداهای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ، جا دارد به مشکلات راننده های تاکسی اینترنتی توجه بیشتر شده و راننده گان با مراجعه به کاندیداها و طرح نظرات و مشکلات و مسائل خودشان تا حد زیادی در تبیین مسائل و دیدگاه های خود تلاش نموده و با مشارکت در این فرآیند سیاسی مهم کشور پیگیر مطالبات بحق خود باشند.

این روزها البته استقبال رانندگان و مسافران از تاکسی های اینترنتی خودش هم یک دردسری شده است ، مخصوصا برای راننده ها ..

آنچه در زیر می خوانید بخشی از مشکلات و درددل های رانندگان اسنپ و تپسی است که زیر مطالب منتشره رسانه اول فارس درج کرده اند .

رانندهای اسنپ و تپسی در مطالبات و نظرات خود چه می گویند :

– این دو شرکت تاکسی اینترنتی برای رقابت در کسب مسافر بیشتر کرایه های مسیرهای مختلف را به گونه ای پیشنهاد می دهند که کارکردن با این کرایه ها چنگی به دلشان نمی زند و دارند با ضررو زیان کار می کنند.

– از سوی دیگر عدم پذیرش پیشنهاد سفر مخصوصا در اسنپ باعث کاهش سرویس های پیشنهادی به راننده شده و آنها ناچارند برای گذران زندگی و فرار از جریمه ” عدم دریافت پیشنهاد سفر” به قیمت های پیشنهادی که اکثرا پایین است تن دهند.

– رانندگان می گویند داشتن یک تشکل صنفی مستقل برای رانندگان تاکسی های اینترنتی ضروری است  ، در عین حال که آنان نمی توانند عملا عضو صنف فعلی تاکسی رانان در شهرها و مناطق شوند لذا ایجاد صنف رانندگان تاکسی اینترنتی در سطح شهری ،استانی ،و کشور یک ضرورت مهم برای تعدیل فرآیندهای یکطرفه فعلی است.

– لزوم توجه جدی به موضوع حمایت های قانونی از موضوع اشتغال رانندگان تاکسی های اینترنتی و بحث بیمه کردن آنان ذیل همین شغل یکی از  مطالبات جدی این رانندگان بوده است.

– با توجه به مسافر محور بودن طرح های و برنامه های شرکت های تاکسی اینترنتی فعال در کشور ، رانندگان با کوچکترین اعتراض مسافران یا شکایت از آنان از سوی شرکت تاکسی اینترنتی مسدود شده و ممنوع الکار می شوند این در حالی است که قادر با ارائه هیچ دفاعی از خود برای پاسخ دادن به شکایت یا اعتراض مسافر نیستند.

-در یک سال  گذشته سهمیه اعتبار سوخت رانندگان تاکسی های اینترنتی تپسی و اسنپ پرداخت نشده است و ادامه این روند عملا باعث می شود رانندگان مجبور شوند با ضرر و زیان و صرفا برای گذران زندگی روزانه ادامه کار بدهند.

-افزایش روز افزون قیمت لوازم یدکی خودرو  و استهیلاک بالای خودروها که اکثرا تولید داخل بود و کیفیت ناچیز لوازم وقطعات و بالابودن دستمزد نیازمند حمایت قانونی بیشتری در این حوزه هستند که این حمایت ها باید بصورت قانون درآمده تا رانندگان تاکسی های اینترنتی بتوانند با خیال آسوده و با پشتوانه قانونی دچار تبعات تصمیمات لحظه ای سیاست گذاران و مدیران نشوند.

شغل رانندگی تاکسی اینترنتی رسما به رسمیت شناخته شود و قوانین متناظر برای این شغل با هدف حمایت قانونی از رانندگان در مجلس شورای اسلامی تدوین و اجرا شود

–  قانون گذاران به حوزه رویه های  موجود در تاکسی های اینترنتی که به ضرر راننده های هست ورود کنند. این در حالی است که هزاران نفر از زنان و مردانی که به این شغل روی آورده اند دارای مدارک و مدارج تحصیلی بالایی نیز می باشند.

لازم به ذکر است که انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برای تعیین نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس (۲۹۰ نماینده برای یک دوره چهار ساله) برگزار خواهد شد.

اول فارس ادامه اظهار نظر در مورد این مسائل و درخواست های برحق رانندگان تاکسی های اینترنتی از کاندیداهای مجلس شورای اسلامی را به خود آنان واگذار می کنیم که در بخش نظرات با دقت آنها را برای ما و دیگران خواهند نوشت. 

کانال اخبار فوری و بدون سانسور ، کانال اخبار فارسی ، خبر فوری خبر حوادث

 کانال تلگرام 

 کانال واتساپ 

 کانال ایتا

کانال سروش 

 کانال روبیکا

کانال بله

مطالب مرتبط

الزام رانندگان ناوگان عمومی مسافری بین شهری به نصب اپلیکیشن « استعلام»/ درخواست مهلت رانندگان و ۲ مشکل بزرگ

راهزن مسلح که به راننده ها پول برگشت به خانه می‌داد دستگیر شد

استاندار فارس در دیدار با اعضای ستاد جلیلی: همه را باید ببینم/برای حل مشکلات پیشنهادهای عملیاتی بدهید

نظرات

  • اسفندیار راشین

    تاریخ : ۸ - اسفند - ۱۴۰۲

    باسلام خدمت شما
    من ۶سال هست که دراسنپ کار میکنم،هیچوقت اسنپ حق و حقوق من ازقبیل کرایه هایی که مسافر نداد و طرح‌های تشویقی که میگذاشت یکی در میون نمیداد،من هروقت هم تماس میگرفتم اپراتور میکفت سیستمی هست وکاری ازدست ما برنمیاد تا اینکه روز ۲۰بهمن ماه منو مسدود کردند حتی شماره تلفن من هم بلاک کردند،چهدین بار همسرم زنگ زد اول گفتند به اسنپ توهین کرده و بعد گفتند ازش شکایت شده،واقعا بدون عیچ دلیلی من را این شب عیدی ازکار بیکار کردند و نوشتند شما برای همیشه مسدود شدین،من از شما مدیر محترم سایت خواهش میکنم پیگیری کنید تا بنده را رفع انسداد کنند،اگر امکانش هست شماره آقای فوز یا القصار را برای من بفرستسد تا با آنها صحبت کنم آقای … که اصلا ما راننده راتحویل نمیگیرد شاید آقایان فوز والکسار برای من کاری کردند.شماره من ۰۹۳۹۰xxx۳۴۵وکدملی من ۲۴۵۰xxx۷۴۳میباشد.ممنون میشم برایم کاری انجام دهید.
    تشکر


  • Helboy

    تاریخ : ۵ - اسفند - ۱۴۰۲

    سلام همه به فکر جیب خودشونن،کسی دلش واسه تاکسی اینترنتی نمیسوزه


  • تامکت

    تاریخ : ۳ - اسفند - ۱۴۰۲

    بنزین لیتری ۱۰۰۰ تومان
    کرایه ها ۲ برابر
    ترافیک‌میشه صفر