آموزش پخت سمنو خانگی برای هفت سین که با خیال راحت میل کنید

آموزش پخت سمنو خانگی برای هفت سین که با خیال راحت میل کنید

بیشتر ما خیال می کنیم که طرز تهیه سمنو سخت است و نمی توانیم خودمان آن را برای عید و سال نو و یا حتی مصرف روزانه تهیه کنیم.درصورتی که این گونه نیست و آماده کردن سمنو بسیار راحت است و ما در این مقاله به شما مرحله به مرحله پخت سمنو را می آموزسم […]

بیشتر ما خیال می کنیم که طرز تهیه سمنو سخت است و نمی توانیم خودمان آن را برای عید و سال نو و یا حتی مصرف روزانه تهیه کنیم.درصورتی که این گونه نیست و آماده کردن سمنو بسیار راحت است و ما در این مقاله به شما مرحله به مرحله پخت سمنو را می آموزسم پس تا انتها با ما همراه باشید.

طرز تهیه سمنو

مواد لازم سمنو سنتی

گندم : ۱ پیمانه
آرد گندم : ۴ پیمانه
شکر : (درصورت تمایل)۲قاشق غذاخوری

طرز تهیه سمنو

طرز تهیه سمنو با جوانه گندم بصورت مرحله به مرحله

مرحله اول

یه پیمانه گندم را بشویید و داخل آب خیس کنید و هر روز آبش را عوض کنید.پس از ۲ روز داخل پارچه ی تمیز و مرطوب که داخل سبد گذاشته شده است، منتقل کنید و رویش را بپوشانید.روزی چند بار بشویید و مرطوب نگهش دارید تا بو نکند.بعد از ۲ روز که جوانه زد داخل سبد ریخته و رویش دستمال مرطوب قرار دهید.روزی چندبار آب بکشید و بشویید تا سمنو ترش نشود؛ دستمال را هم مرطوب نگه دارید.

مرحله دوم

بعد از دو روز که جوانه ها قد کشید، گندم ها آماده است. فراموش نکنید که سبزه نباید از غلاف نقره ای خارج شود مگرنه سمنو تلخ میشود.جوانه ها را از هم باز کرده و خوب شسته و با مقداری آب جوش داخل میکسر ریخته و میکس کنید.میکس بدست آمده را داخل یک دستمال تمیز ریخته و عصاره اش را بگیرید.

مرحله سوم

۴ پیمانه آرد کامل یا آرد سنگک را تفت دهید و بعد از الک کردن، عصاره ی جوانه گندم را به آرد اضافه کنید.روی حرارت قرار داده و مدام هم بزنید؛ غلیظ که شد حدود ۱ ساعت سمنو را دم کنید تا جا افتاده و خوش رنگ تر شود.اگر دوست دارید رنگ سمنوی شما کاراملی تر شود، میتوانید ۲ قاشق شکر را کاراملی کرده و حین پخت سمنو داخلش بریزید.فراموش نکنید سمنو بعد سرد شدن غلیظ تر و کشدار تر میشود.

سمنوی شما آماده است؛ نوش جان. منبع : نمناک

مطالب مرتبط

نکات طلایی بسیار مهم برای پخت سمنو که باعث بهتر و خوشمزه تر شدن آن می شوند

خواص و فواید سمنو

نظرات