چگونه ریمل خشک شده را مثل روز اول رقیق کنیم؟

چگونه ریمل خشک شده را مثل روز اول رقیق کنیم؟

همه خانم ها در لوازم آرایشی خود یک ریمل دارند که به صورت روزانه از آن استفاده می کنند.ریمل میان دیگر لوازم آرایشی عمر کمتری دارد و بعد از سه ماه استفاده کم کم شروع به خشک شدن می کند.اما در ادامه این مطلب به علت و روش هایی برای ترمیم ریمل خشک شده می […]

همه خانم ها در لوازم آرایشی خود یک ریمل دارند که به صورت روزانه از آن استفاده می کنند.ریمل میان دیگر لوازم آرایشی عمر کمتری دارد و بعد از سه ماه استفاده کم کم شروع به خشک شدن می کند.اما در ادامه این مطلب به علت و روش هایی برای ترمیم ریمل خشک شده می پردازیم که حتما به کارتان می آید.

ریمل خشک شده

علت‌های خشک شدن ریمل

در ادامه‌ی مطلب «همه چیز درباره‌ی ریمل خشک شده» به بررسی علت‌های خشک شدن ریمل می‌پردازیم.

۱-نبستن درپوش ریمل

به وضوح روی محصول نوشته شده است که برای جلوگیری از خشک شدن محصول در آن را ببندید. در صورتی که در محصول به درستی بسته نشود هوا و گرما به داخل ترکیب نفوذ کرده و باعث غلیط شدن فرمولاسیون مایع ریمل می‌شوند. بنابراین حتما در ریمل را محکم ببندید.

۲-پمپ کردن بیش از حد

هر بار که براش ریمل را به درون ظرف آن پمپ می‌کنید باعث ورود جریان هوا به داخل آن می‌شوید و همین مساله عامل خشکی ریمل محسوب می‌شود. علاوه بر این باکتری‌های بی‌شماری در اکسیژن زنده می‌مانند بنابراین هنگامی که هوا را به داخل ظرف ریمل پمپاژ می‌کنید باعث آلودگی بیشتر آن می‌شوید. برای جلوگیری از این مساله پوکه‌ی ریمل را گرفته و در خلاف جهت لبه‌های ظرف ریمل بکشید، برس را بچرخانید و محصول را روی لبه‌ها بزنید.

۳- گرما و رطوبت

برای جلوگیری از خشک شدن ریمل سعی کنید آن را به دور از گرما و رطوبت، در جایی خشک و خنک، به دور از تابش مستقیم آفتاب نگهداری کنید.

۴- عدم خرید کالای اصل و معتبر

معمولا برندهای باکیفیت و مرغوب عمر طولانی‌تری دارند و دیرتر خشک می‌شوند بنابراین سعی کنید حتما از برندهای معتبر و اصل ریمل تهیه کنید. همچنین در زمان خرید ریمل اصالت کالا، تاریخ تولید، انقضا و سالم بودن بسته‌بندی را هم بررسی کنید. راهنمای خرید ریمل را حتما پیش از خرید مطالعه کنید.

از کجا بفهمیم ریمل خشک شده است؟

دو روش برای تشخیص خشک شدن ریمل وجود دارد. روش اول این است که تاریخ انقضای آن را بررسی کنید و ببینید که گذشته است یا خیر. در صورتی که تاریخ انقضای ریمل گذشته باشد به احتمال زیاد دیگر قابل استفاده نیست و خشک شده است. روش دوم به این صورت است که بافت ریمل را بررسی کنید یعنی براش ریمل را روی دست خود بکشید و ببینید که آیا بافت آن به صورت دانه دانه و برجسته است یا خیر. در صورتی که بافت ریمل دانه دانه شده باشد یعنی ریمل خشک شده و با استفاده از روش‌های احیا می‌تواند ریمل را برای استفاده‌ی مجدد بازسازی کنید.

ریمل خشک شده

چگونه ریمل خشک شده را درست کنیم

در ادامه‌ی موضوع «همه چیز درباره‌ی ریمل خشک شده» راهکارهای درست کردن ریمل خشک شده را بررسی کرده‌ایم و این مساله را شرح داده‌ایم که ریمل خشک شده را چگونه درست کنیم.

۱-استفاده از روغن بادام

روغن بادام شیرین منبعی غنی از ویتامین E و اسید های چرب است. این روغن ضمن مرطوب کردن مژه ها، مواد مغذی مورد نیاز مژه ها را تامین می کند و موجب حجیم تر و پر پشت تر شدن مژه ها می گردد. استفاده از این روغن در داخل ریمل، علاوه بر رفع خشکی این محصول آرایشی، موجب درخشندگی مژه ها نیز می شود. برخی از افراد از روغن زیتون و روغن کرچک برای بازسازی ریمل خود استفاده می نمایند که این روغن ها نیز برای پوست بی خطر هستند. برای احیای ریمل خشک شده تنها کافی است تا چند قطره از روغن را در داخل ریمل بریزید و پس از تکان دادن، اسپولی را داخل محفظه بچرخانید تا روغن و مایع ریمل به خوبی با یکدیگر ترکیب شوند.

۲-استفاده از محلول لنز

در صورتی که از لنز تماسی استفاده می‌کنید این راهکار تکنیک بسیار مناسبی برای درست کردن ریمل خشک شده خواهد بود. چند قطره سالین یا محلول لنز برای ریمل خشک شده می‌تواند معجزه‌آسا باشد و برای چشم‌ها هم بدون ضرر است. به این منظور دو قطره محلول لنز را به صورت مستقیم داخل ظرف ریمل بریزید سپس ریمل را با چرخاندن ظرف آن بین کف دست برای یک دقیقه گرم کنید. این کار فرمولاسیون غلیظ را از بین می‌برد. افزودن قطره‌های بیشتر به میزان ریمل باقیمانده در بطری بستگی دارد.

۳-استفاده از قطره‌ی چشم اشک مصنوعی

اشک مصنوعی نوعی از قطره‌ی چشم مناسب افراد دارای چشم خشک است و رطوبت چشم را باز می‌گرداند. برای استفاده از قطره چشم برای ریمل خشک شده کافی است چند قطره از آن را به ریمل اضافه کنید. نکته‌ی مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که تاریخ انقضای قطره‌ی اشک مصنوعی یک ماه پس از باز کردن در آن است.

۴- استفاده از ژل آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا یکی دیگر از موادی است که از آن می توان برای رفع خشکی ریمل استفاده نمود. برای این منظور ۱ یا ۲ قطره ژل آلوئه ورای طبیعی را در داخل محفظه ریمل بریزید و آن را به مدت ۲ دقیقه تکان دهید. توجه داشته باشید که مقدار آلوئه ورا به میزان غلظت ریمل بستگی دارد. دقت داشته باشید که استفاده کردن از ژل های آلوئه ورای حاوی مواد شیمیایی، می تواند موجب حساسیت و آسیب به چشم ها شود.

۵-استفاده از آب داغ

یکی از ساده‌ترین و موثرترین راهکارها برای درست کردن ریمل خشک شده قرار دادن ظرف ریمل در آب داغ است. این کار باعث ذوب شدن فرمولاسیون غلیظ شده و ریمل را مانند روز اول به شما بازمی‌گرداند. برای انجام این کار فقط کافی است یک فنجان را با آب داغ پر کرده و ظرف ریمل را به مدت چند دقیقه داخل آن قرار دهید. فقط مطمئن شوید که در آن محکم بسته شده باشد که آب داخل آن نرود.

 

۶-استفاده از روغن بچه / وازلین

استفاده از روغن بچه یا وازلین یکی دیگر از روش های بازسازی و احیاء ریمل خشک شده است. برای این منظور روغن بچه یا وازلین را در مایکروویو گرم کنید و چند قطره از آن را در داخل ریمل بریزید و به خوبی مخلوط نمایید. اگر چشم های حساسی دارید، بهتر است این روش را انتخاب نکنید؛ زیرا ممکن است موجب تحریک چشم های شما شود.

۷-استفاده از گلاب

گلاب می‌تواند ریمل را به گونه‌ای روان کند که هیچ اثری از خشکی در آن باقی نماند. به این منظور کافی است چند قطره گلاب را داخل محفظه‌ی ریمل بریزید.

۸-قرار دادن ریمل در یخچال

یکی دیگر از راهکارهای احیای ریمل خشک شده قراردادن آن در طبقه ی بالای یخچال است. زیرا در این حالت مایع موجود در محفظه‌ی ریمل کمتر به دیواره‌های آن می‌چسبد و ریمل برای مدت طولانی‌تری نرم می‌ماند. در صورتی که برای طولانی مدت از ریمل خود استفاده نمی‌کنید بهتر است آن را در طبقه‌ی بالای یخچال قرار دهید تا دیرتر خشک و فاسد و شود.

 

 

مطالب مرتبط

روش پاک کردن ریمل از روی چشم، ترفندی که نمی دانستید!!!

روش های تشخیص فاسد شدن انواع لوازم آرایشی که خانم ها باید بلد باشند

چند تکنیک‌ برای آرایش درشت شدن چشم

نظرات