• 21 / تیر 1403 / 7:07
  • شناسه خبر : 148805

این افراد نباید زردآلو بخورند

افرادی که مشکلات گوارشی و معده دارند درباره مصرف انواع مواد غذایی حساس هستند.آیا زردآلو باعث نفخ می شود؟ و چه باید کرد؟

آیا زردآلو باعث نفخ می شود؟ و چه باید کرد؟

به گزارش اول فارس ، در فصل تابستان قرارر داریم  و میوه زردآلو گل سرسبد میوه ها است. زردآلو خواص فراوانی دارد و مصرف آن برای سلامت بدن توصیه می شود. یکی از سوالات رایج درباره زردآلو این است که آیا زردآلو نفاخ است و برای معده ضرر دارد؟ در ادامه قصد داریم پاسخ این سوال را بدهیم و به خواص و مضرات زردآلو بپردازیم.

آیا زردآلو نفاخ است؟

هانیه ناصری کارشناس ارشد طب سنتی با اشاره به خواص زردآلود، گفت: این میوه با وجود همه خواصی که دارد، نفاخ است و مصرف زیاد آن برای کودکان و افراد سالخورده توصیه نمی‌شود.

ناصری یادآوری کرد: زردآلو را باید قبل از غذا خورد و همراه با آن مغز هسته زردآلو هم میل شود، زیرا هسته زردآلو ضد نفخ بوده و هضم آنرا آن آسان می‌کند و به گونه ایی مغز هسته مصلح زرد آلواست.”ایسنا”

کمپوت زردآلو نفاخ است؟

به دلیل زیادی بیش از حد میزان شکر کمپوت ها، مصرف مداوم آن توصیه نمی‌شود، اما افرادی که مبتلا به بیماری‌های دستگاه گوارش هستند یا تحمل هضم فیبر خام میوه را نداشته و دچار دل‌درد و اسهال می‌شوند یا سالمندان و کودکانی که قدرت جویدن میوه‌ها را ندارند در صورتی که مبتلا به اضافه‌وزن و دیابت نباشند. می‌توانند به صورت محدود از کمپوت‌های صنعتی و در غیر این صورت از انواع کمپوت‌های خانگی، بدون شکر افزوده استفاده کنند. “برنا”

در میوه‌های کمپوت شده دسترسی به ویتامین‌های محلول در آب همچون ویتامین‌های گروه B و C که به حرارت حساس هستند در اثر پخت کم می‌شود، اما از بین نمی‌رود، ولی بقیه ویتامین‌ها که محلول در چربی هستند چندان تغییر نمی‎کنند و می‌توان از فواید آن‌ها بهره‌مند شد.

کمپوت زردآلو نفاخ است؟

آیا قیسی نفاخ است؟

همچنین باید توجه داشت که به دلیل بالا بودن میزان فیبر در قیسی مصرف بیش از اندازه آن می‌تواند باعث اسهال و ایجاد نفخ گردد؛ بنابراین کودکان و سالمندان نباید در مصرف آن زیاده‌روی کنند. همچنین توصیه می‌شود بعد از خوردن آن آب سرد ننوشید. آب سرد باعث ایجاد گاز نفخ آور می‌شود.

آیا زردآلو برای زخم معده مضر است؟

همانطور که گفته شد زردآلو یک میوه سنگین برای افرادی است که مشکل معده دارند؛ به خصوص زردآلو نارس و سبز که به شدت برای مشکلات معده و زخم معده مضر است.

زردآلو برای رفلاکس معده

توصیه می‌شود مانند سایر مشکلات گوارشی افراد مبتلا به رفلاکس معده زردآلو نارس نخورند، بلافاصله بعد از غذا و به صورت ناشتا و همراه آب هم آن را مصرف نکنند تا ایجاد مشکل نکند.

زردآلو در شیردهی

راسخون نوشت: در دوران پس از زایمان تغذیه کامل و مغذی، تأثیر مستقیمی بر نحوه تولید شیر مادران دارد.

شیر مادر مخلوطی از انواع مواد مغذی است که نه تنها نیاز بدن نوزاد به انرژی را فراهم می‌آورد، بلکه حاوی فاکتور‌هایی است که سبب ارتقاء سطح ایمنی بدن نوزاد شده و از بروز عفونت جلوگیری می‌کند. مادر باردار در طول دوران بارداری با ذخیره انرژی و مواد مغذی، بدن خود را برای دوران شیردهی آماده می‌کند. خانم‌های شیرده نیز می‌توانند مصرف این میوه شیرین و خوش طعم را در برنامه غذایی خود بگنجانند.

زردآلو در شیردهی

میوه چه زمانی در معده فاسد میشود؟

اگر میوه را به همراه غذا‌های دیگر بخورید، مدت زمان خیلی طولانی در معده نگه داشته می‌شوند، این می‌تواند باعث تخمیر میوه در روده شود. این کار علاوه بر ناراحتی‌هایی که ممکن است بعد خوردن غذا احساس کنید، باعث نفخ، سوزش معده، اسهال و آروغ زدن می‌شود.

ارزش غذایی زردآلو

مزایای زردآلو برای سلامتی بدن، به خاطر محتوای ارزشمند آن همچون ویتامین‌های A، C، K، E و نیاسین است. مواد دیگری مانند پتاسیم، مس، منگنز، منیزیم و فسفر در زردآلو یافت می‌شود. همچنین این میوه خوشمزه سرشار از فیبر غذایی است که می‌تواند برای بدن بسیار مفید باشد.”ایمنا”

مطالب مرتبط

طرز تهیه قیسی یا زردآلو خشک به ۵ شیوه ساده و راحت

نحوه نگهداری زرد آلو و جلوگیری از له شدن و خراب شدن آن

فواید خوردن زردآلوی تازه و خشک برای سلامتی که باید بدانید

نظرات