درخواست استاندار فارس از پرستاران برای بازگشت به محل کار

درخواست استاندار فارس از پرستاران برای بازگشت به محل کار

 در پی اعتصاب شماری از پرستاران بیمارستان‌های شیراز، استاندار فارس طی یک بیانیه از کادر درمان درخواست کرد تا به محل کار خود بازگردند و قول مساعد داد تا مطالبات آنان را پیگیری کند.

دکتر محمدهادی ایمانیه استاندار فارس روز ۲۱ مردادماه در پی اعتصاب پرستاران دانشگاه‌های دولتی بیانیه‌ای صادر کرد که به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

با اظهار تأسف از مشکلاتی که در چند روز گذشته برای درمان بیماران مراجعه کننده به مراکز دانشگاهی و بیمارستانی در شیراز پیش آمده است؛ گرچه پیگیری‌های متعددی جهت رفع مشکلات صورت گرفته است لکن جهت رفع ریشه‌ای و عدم تکرار این نوع موارد، لازم است:

۱ – به موضوع مهم عدالت در سلامت و کم کردن تفاوت درآمدها در جامعه سلامت، توجه جدی و فوری توسط مجلس و دولت محترم لازم است. به صورت فوری، صدور مجوز به کارگیری پرستار، بهیار و کمک بهیار جدید جهت کاهش فشار کار بر شاغلین ضروری است.

۲- با افزایش پرداخت بابت ساعت اضافه کاری لازم است اضافه کاری اجباری سریعاً برچیده شود و افراد بر اساس تمایل نسبت به انجام اضافه کاری اقدام کنند. البته انصاف اقتضا می‌کند تلاش‌های انجام شده در سه سال گذشته توسط دانشگاه در راستای افزایش و تسریع در پرداخت‌ها نیز مورد توجه قرار گیرد.

۳- تعامل مدیران دانشگاه و پرستاران در حد شایسته صورت نگرفته است و شخصاً معتقدم چنانچه تعامل بیشتری صورت گرفته بود از بسیاری از نگرانی‌ها پیشگیری می‌شد. اینجانب به سهم خود از هر همکار محترمی که مورد تکریم لازم قرار نگرفته است عذرخواهی می‌کنم و اکیدا از مسئولین دانشگاه می‌خواهم که به ویژه مدیرانی که مستقیماً با همکاران پرستار ارتباط دارند را از میان افراد صبور و ساعی در بازکردن گره‌های زندگی اشخاص انتخاب کنند و از مسئولین فعلی پرستاری هر کدام از صبر و انگیزه لازم جهت حل مشکلات پرستاران برخوردار نیستند می‌خواهم مدیریت را به همکاران صبورتر واگذار کنند.

۴- از همکاران پرستار که سابقه‌ای درخشان در خدمت‌رسانی و رفع آلام و دردهای بیماران دارند؛ شهدای عزیز سلامت که عمدتاً از جامعه پرستاری هستند گویای این حقیقت است؛ توقع نبود علیرغم همه مشکلاتی که دارند و اینجانب نیز بسیاری از آن‌ها را به حق می‌دانم با خروج خود از خدمت در بخش‌های اورژانس و… این سابقه درخشان را خدشه‌دار کنند.

۵- در چند روز گذشته در چندین جلسه با حضور اینجانب و نمایندگانی از جامعه پرستاری و دانشگاه تصمیماتی مفید که در حد اختیارات استان بود اتخاذ و اجرای آن‌ها نیز آغاز شده است.

۶- از همه همکارانی که بخش‌های بیمارستانی را ترک کرده‌اند و می‌دانم که هرگز حاضر به آسیب به بیمارانی که همه را بستگان و فامیل خود تصور می‌کنند؛ نیستند، می‌خواهم با بازگشت سریع‌تر به کار، زمینه را برای پیگیری مواردی که باید در سطح ملی حل شود؛ فراهم کنند. از پرستاران عزیزی که علی‌رغم همه مشکلات و بویژه فشارهایی که این چند روز متحمل شده‌اند و با صبوری در میدان خدمت مانده‌اند، صمیمانه تشکر می‌کنم. ضمناً از همکاران عزیزی که با بازگشت به بیمارستان‌ها به بهبود شرایط کمک کرده‌اند نیز قدردانی می‌کنم.

۷- مقرر شد کمیته‌ای با سرپرستی اینجانب و همکاری نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی و مسئولین دانشگاه و با کمک وزیر محترم بهداشت این‌گونه موارد را با جدیت و فوریت پیگیری نمایند و ان شاءالله این مسیر تا حصول نتیجه ادامه خواهد داشت. دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز موظف شده است به صورت مستمر نسبت به اطلاع‌رسانی اقدامات انجام شده به پرستاران عزیز اقدام کند.

مطالب مرتبط

استاندار فارس گفت: خبرنگاران استان با وظیفه شناسی در ساعات و لحظات حساس انعکاس دهنده رخدادها بودند

دلیل اعتراض پرستاران مراکز درمانی شیراز چیست؟

شرایط « ستاد ثمر » برای انتخاب استاندار جدید فارس اعلام شد

نظرات