مبلغ جایزه ویژه سوت زنی برای افشای فرار مالیاتی پزشکان اعلام شد

مبلغ جایزه ویژه سوت زنی برای افشای فرار مالیاتی پزشکان اعلام شد

رئیس مرکز بازرسی، مبارزه با فرار مالیاتی و پول‌شویی سازمان امور مالیاتی از شناسایی ۳ هزار و ۷۰۰ پزشک متخلف که به جای استفاده از دستگاه کارتخوان به اخذ وجه نقد یا اجبار بیماران به واریز وجه به حساب‌های بانکی آنها اقدام کرده بودند، خبر داد.

به گزارش اول فارس، رئیس مرکز بازرسی، مبارزه با فرار مالیاتی و پول‌شویی سازمان امور مالیاتی گفت: بخشی از مسئله شناسایی نشدن فراریان مالیاتی در کشور مربوط به روزنه‌های تخلفی همچون حساب‌های اجاره‌ای است که یکی از عوامل فرار‌های مالیاتی در کشور محسوب می‌شود.

شاهین مستوفی با بیان اینکه در ۳ سال گذشته ۵.۵ میلیون مورد جدید تخلف مالیاتی شناسایی شده‌اند، افزود: در سال ۱۴۰۰ آمار مودیان شناسایی شده حدود چهار میلیون نفر بود که این میزان در سال ۱۴۰۳ به حدود ۹.۵ میلیون نفر رسیده است.

وی گفت: بر اساس جزء (۲) بند (ط) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۲، همه حرف پزشکی مکلف بودند از دستگاه کارت‌خوان برای دریافت وجوه حاصل از معالجه بیمار خود استفاده کنند و در این زمینه تخلفاتی وجود داشت که ما هم مکلف بودیم گزارش اقدامات خود را به مجلس و هم مرجع صدور مجوز پزشکان ارائه دهیم.

رئیس مرکز بازرسی، مبارزه با فرار مالیاتی و پول‌شویی سازمان امور مالیاتی افزود: امسال نیز افراد مکلف به استفاده از پایانه‌های فروشگاهی، در صورت تخلف، مشمول جرائم ماده (۲۴) قانون پایانه‌های فروشگاهی خواهند بود.
مستوفی همچنین گفت: شهروندان با مراجعه به درگاه ملی مالیات به نشانی https://www.intamedia.ir/tax-frau در قسمت ویژه «سوت زنی» گزارش‌های خود را ارسال کنند و از پاداش ویژه آن که تا یک درصد مبلغ مالیات قطعی وصول شده خواهد بود، بهره‌مند شوند.

مطالب مرتبط

چرا اجرای حدّ بر پزشکان شارب خمر شیراز ضروری است؟

به کسی نمی گویند چرا پزشکان خودشان را می کشند !

کشف فرار مالیاتی یک دلال پتروشیمی در استان فارس

نظرات