والدین ایرانی جمعیت بالای دانش‌آموزان اتباع خارجی در مدارس فارس را گزارش کنند

والدین ایرانی جمعیت بالای دانش‌آموزان اتباع خارجی در مدارس فارس را گزارش کنند

مجوز تاسیس مدرسه ویژه دانش‌آموزان اتباع خارجی و همچنین ثبت‌نام صد در صدی در مدارس استان فارس صادر نشده است.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس تأکید کرد: تاکنون هیچگونه مجوز تاسیس مدرسه ویژه دانش‌آموزان اتباع خارجی و همچنین ثبت‌نام صد در صدی در مدارس استان فارس صادر نشده است.

بهرنگ قربانی امروز، ۲۹ مردادماه در نشست اداره اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس با اشاره به مباحث مطرح شده در خصوص ثبت نام دانش‌آموزان اتباع خارجی در مدارس استان فارس گفت: تاکنون هیچگونه مجوز تاسیس مدرسه ویژه دانش‌آموزان اتباع خارجی و همچنین ثبت‌نام صد در صدی در مدارس استان فارس صادر نشده و تنها مجوز ثبت‌نام در مدارس همان حداکثر ظرفیت ۱۰ درصدی ویژه اتباع خارجی است.

وی تصریح کرد: با توجه به مطالبه مکرر مردمی در خصوص جمعیت بالای دانش‌آموزان اتباع خارجی در مدارس و برخی نگرانی‌های موجود، حداکثر ظرفیت ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع خارجی در مدارس استان فارس ۱۰ درصد در نظر گرفته شد.

قربانی تاکید کرد: ۱۰ درصد ظرفیت حضور فقط مختص کل جمعیت دانش‌آموزان در مدارس نبوده و این درصد در کلاس‌های درس نیز مد نظر بوده و باید رعایت شود.

وی از اولیای دانش‌آموزان خواست با توجه به مصوبه فوق و ابلاغ به مدارس استان نسبت به این مهم مطالبه‌گری کنند و در صورت مشاهده تخلف و عدم رعایت مصوبه فوق به واحد بازرسی اداره‌کل امور اتباع و مهاجرین خارجی واقع در بلوار مدرس نرسیده به خیابان فضل‌آباد مراجعه و گزارش کنند.

مطالب مرتبط

بازداشت یکی از کارکنان استانداری فارس تایید شد

اقامت اتباع افغانستان حتی با مجوز در این استان ممنوع شد

پلمب ۳۷۸ باب مغازه در اختیار اتباع خارجی غیرمجاز در جزیره قشم

نظرات

  • محسن

    تاریخ : ۲۹ - مرداد - ۱۴۰۳

    با سلام مدارس که کلیه اطلاعات و مدارک هویتی رو میگیرن و اینقدر دیگه بی در و پیکر نیست . اگه هم اینطور باشه وقرار بود مشکل حضور اتباع در مدارس حل بشه خیلی راحت مسئولین میتونن یه بازدید از مدارس بازدید و بررسی کنند مردم رو سر کار گذاشتید 🤔