مدیرعامل سابق انجمن احیا :

این گزارش را ببینید | سکوت در مورد بیماری ها جنسی فاجعه آفرین است(+ویدئو)

این گزارش را ببینید | سکوت در مورد بیماری ها جنسی فاجعه آفرین است(+ویدئو)

اگر ادعا می‌کنیم سلامت جنسی‌ و سلامت روانی جوان‌ها مهم است. نمی‌توانیم بحث بیماری‌های مقاربتی نادیده بگیریم.

به گزارش اول فارس ،شرق در گفتگو با الهه شعبانی، مدیرعامل سابق انجمن احیا درباره بحران آموزش در حوزه سلامت جنسی گزارش داد:

بحران آموزش در حوزه سلامت جنسی

ما در کشورمان ادعا می‌کنیم که نهاد خانواده اهمیت دارد. اگر ادعا می‌کنیم سلامت جنسی‌ و سلامت روانی جوان‌ها مهم است. نمی‌توانیم بحث بیماری‌های مقاربتی نادیده بگیریم.

زگیل تناسلی  دارای واکسن است و قابل پیشگیری است. اما برای اینکه بتوان در سطح عمومی و در سطح کشور پیشگیری کرد نیاز به  یک برنامه ریزی کلی  است که نهاد های دولتی باید انجامش دهند. مثلا واکسیناسونی که برای آبله یا فلج اطفال  انجام می شود. برای اینکه بتوان  این بیماری را کنترل کرد باید یک برنامه واکسیناسیون کشوری در مورد آن وجود داشته باشد.”

افزایش سن ازدواج و بی برنامگی در زمینه مباحث جنسی

«سن ازدواج به‌شدت افزایش پیدا کرده است، ازدواج کردن سخت شده است. یعنی اگر یک نفر بخواهد ازدواج کند با مسائل و مشکلات عدیده‌ای روبرو می‌شود و ما در حوزه مسائل جنسی هم هیچ پاسخی نداریم.»

*متأسفانه آمارها در حوزه اچ آی وی و در حوزه‌های دیگه با شک‌وتردید روبرو است. آن هم به‌خاطر این که اعتماد به  سازمانی که آمار را اعلام می کند وجود ندارد.

*ما باید واقعیت‌ها و  تغییرات رو بپذیریم، نمی توان مانند بیست- سی سال پیش با مبحث سلامت جنسی برخورد کرد.

دغدغه معیشیت و نان در مبتلایان به اچ آی وی

«وقتی کسی بیمار می‌شود حداقل از خانواده حمایت روانی می‌گیرد. این افراد در این حوزه هم متأسفانه از آن ها دریغ می‌شود یا مجبور هستند به خانواده‌هایشان نگویند یا اگر هم می‌گویند اغلب از طرف خانواده طرد می‌شوند.»

*وقتی کارفرما متوجه می‌شود که فرد درگیر بیماری اچ آی وی است به دلایلی او را از کار بیکار می‌کند و به‌همین خاطر بسیاری مجبورند، دست‌فروشی کنند.

* انتقال اچ آی وی به این سادگی نیست. ولی خیلی از بیمارستان‌ها کادر پزشکی که دانش کافی را دارند، متأسفانه نگرش لازم را  ندارند. ترس و وحشت وجود دارد و رفتارهای نامناسبی با این افراد می‌شود.

مطالب مرتبط

آیا ناباروری مردان با ابتلا به ویروس پاپیلوم انسانی ارتباط دارد؟

لناکاپاویر داروی جدیدی که ۱۰۰ درصد از انتشار ایدز جلوگیری می‌کند

هشدار | ایدز از طریق جراحی پلاستیک و جوان‌سازی پوست منتقل می‌شود

نظرات