خواص شگفت انگیز خوردن انگور در بارداری برای مادر و جنین

خوردن انگور در دوران بارداری برای مادر و جنین خواص بسیاری دارد.

این فایده به علت این است که انگور حاوی ویتامین هایی است که برای بارداری مفید است. ویتامین ها و سایر مواد معدنی مهم موجود در انگور عبارتند از:

  • ویتامین A ، C و B1
  • بتاکاروتن
  • فسفر
  • کلسیم
  • آهن
  • منیزیم
  • اسید فولیک
  • امگا ۳ و DHA
  • فیبر

با این حال، زنان باردار در صورت مصرف مقدار کافی و توصیه شده از مزایای انگور بهره مند می شوند.

خوردن انگور در دوران بارداری

انگور به طور کلی برای خوردن در دوران بارداری مفید است. آنها منبع خوبی از فیبر و آب هستند و حاوی ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها هستند. متخصصان تغذیه پیشنهاد می‌‌‌کنند: «می‌‌‌توانید با خیال راحت انگور را در رژیم غذایی خود در دوران بارداری با اضافه کردن آن به سالاد، مخلوط کردن آن در ماست یا فرنی و مخلوط کردن آن‌ها در یک اسموتی در رژیم غذایی خود بگنجانید».

فواید انگور برای بارداری

بهبود رشد مغز جنین

اسید فولیک موجود در انگور برای بهبود رشد مغز جنین مفید است. مهمترین عملکرد اسید فولیک توانایی آن در کاهش خطر نقص هنگام تولد است. انگور برای مغز جنین بسیار مهم است زیرا همانطور که در این بخش آورده ایم :

  • در مغز جنین اعصاب را ایجاد می کند.
  • باعث کاهش خطر نقص هنگام تولد می شود.
  • این میوه ساقع مغز جنین را تشکیل می دهد.

تشکیل استخوان ها و دندان ها

اسید فولیک و کلسیم موجود در انگور در شکل گیری استخوان ها و دندان ها مفید هستند و در نهایت برای رشد جنین و تقویت استخوان های زنان باردار نیز مفید می باشند.

انگور، آبرسان است و بدن را هیدراته می‌کند

شما باید مصرف مایعات خود را در دوران بارداری افزایش دهید، تا بتوانید مایع آمنیوتیک کافی برای حمایت از رشد کودک خود تولید کنید. هم چنین برای کمک به هضم غذا و جلوگیری از یبوست، باید هیدراته بمانید. انگور ۸۰ تا ۹۰ درصد آب است، بنابراین خوردن آن قطعاً به شما کمک می‌کند تا آب مورد نیاز خود را دریافت کنید

تشکیل بندهای (مهره های) نخاعی

زنان باردار باید به رشد نخاع جنین خود توجه کنند زیرا از این قسمت از بدن جنین اهمیت بالایی برخوردار است. بدون وجود نخاع خوش فرم، کودک قادر به نشستن یا دراز کشیدن روی تخت نیست. بند نخاع در ستون فقرات ما قرار دارند. اسید فولیک موجود در انگور در تشکیل بندهای نخاعی جنین از اهمیت بسیاری برخوردار است.

انگور دارای مقادیر قابل توجهی آهن است

سازمان بهداشت جهانی (WHO) شیوع جهانی کم خونی را ۳۷ درصد تخمین زده است. زنان مبتلا به کم خونی یا کسانی که در معرض خطر کمبود یا کمبود هستند باید یک رژیم غذایی متعادل حاوی غذاهای غنی از مواد مغذی مانند آهن مصرف کنند.

انگور یک میوه مغذی حاوی آهن است که می‌تواند به نیاز مادر به آهن کمک کند و به حفظ سطح هموگلوبین سالم کمک کند. از این رو، ممکن است برای زنان مبتلا به کم خونی مفید باشند. انگور قرمز بیش از هر گونه انگور دیگری حاوی آهن است.

تشکیل مراکز عصبی

مادر باردار به امگا ۳ و DHA احتیاج دارد زیرا این ترکیبات مراکز عصبی جنین را تشکیل می دهند.

خواص انگور برای خانم های باردار

بهبود دستگاه گوارش

یبوست مشکل گوارشی شایع در دوران بارداری است. انگور برای بارداری مفید است زیرا به دستگاه گوارش کمک می کند تا در دوران بارداری عملکرد خوبی داشته باشد. عملکرد خوب دستگاه گوارش باعث می شود که زنان باردار از یبوست یا مشکل گوارشی دیگری دور شوند.

انگور دارای ویتامین‌ها و مواد مغذی است

انگور حاوی بسیاری از ویتامین‌ها و مواد مغذی است که به بارداری سالم کمک می‌کند. مصرف ویتامین C کافی برای سلامتی خود و حمایت از رشد کودک بسیار مهم است. فقط ۱۰ عدد انگور حدود ۱.۵ میلی گرم ویتامین C.4 دارد.

انگور همچنین حاوی ویتامین A است که یک ماده مغذی حیاتی برای تشکیل بدن و رشد چشم کودک شماست. دریافت نکردن ویتامین A کافی در دوران بارداری با احتمال بالاتر مرگ در دوران کودکی به دلیل عفونت همراه است. کمبود ویتامین A نیز می‌تواند باعث شب کوری در فرد باردار شود. علاوه بر این، انگور قرمز حاوی آهن است که نقش مهمی ‌در رشد مغز جنین دارد. در همین رابطه مقاله «بهترین خوراکی‌ها و غذاها در دروان بارداری برای رشد مغز جنین» را مطالعه بفرمایید.

سم زدایی

فیبر موجود در انگور باعث می شود که بدن زنان باردار عاری از سم باشد. سم اثرات مضر برای مادر و جنین به همراه می آورد. به این ترتیب فیبر انگور سموم بدن را تمیز می کند.

بهبود سیستم ایمنی بدن

زنان باردار مستعد ابتلا به بیماری های مختلف هستند زیرا به دلیل شرایط خود به راحتی احساس خستگی می کنند. بنابراین از آنها خواسته شده است که سلامتی خود را به خوبی حفظ کنند. انگور مخصوصاً انگور سبز که قادر به بهبود سیستم ایمنی بدن است. سیستم ایمنی قوی می تواند با بیماری های متعدد مقابله کند. به خانم های باردار توصیه می شود که آب انگور مصرف کنند زیرا این آب میوه دارای خاصیت قلیایی است. این می تواند سیستم ایمنی بدن را حفظ کرده و عملکرد کلیه را بهبود بخشد. علاوه بر این، آب انگور برای سم زدایی بهترین نوشیدنی است.

از بین بردن چربی بد

زنان باردار ممکن است چاقی را تجربه کنند. تجمع چربی بد زیاد در رگ های خونی باعث می شود آنها از بیماری های جدی مانند عارضه قلبی، فشار خون بالا و رگ های باریک خون رنج ببرند. این مشکلات با مصرف انگور قابل حل است. ویژگی قلیایی موجود در انگور باعث گشاد شدن رگ های خونی می شود به طوری که زنان باردار دیگر آن بیماری های جدی را تجربه نخواهند کرد.

بهبود عملکرد کلیه

به دلیل وضعیت آنها، زنان بارداری وجود دارند که مشکل ادرار دارند. این امر به این دلیل است که کلیه آنها عملکرد خوبی ندارد. بنابراین به آنها پیشنهاد می شود که انگور مصرف کنند. انگور دارای ویژگی قلیایی است که باعث می شود عملکرد کلیه به خوبی انجام شود.

خواص انگور برای خانم های باردار

کاهش تورم

زنان باردار اغلب پاهای متورم را تجربه می کنند. بنابراین، آنها باید حرکات زیادی را انجام دهند، به عنوان مثال، به تمرینات ورزشی بارداری بپیوندند. انگور برای کاهش تورم مفید است زیرا حاوی کلسیم و منیزیم است که برای کاهش تورم در زنان باردار موثر است.

منعطف تر کردن پوست

در دوران بارداری، زنان باردار علائم کشش را در چندین قسمت از بدن خود تجربه می کنند. انگور برای کاهش علائم کشش پوست مفید است. اعتقاد بر این است که انگور باعث می شود پوست کشسانی تر شود به طوری که به راحتی علائم کششی حاصل نمی شود.

درمان کلسترول بالا

کلسترول بالا می تواند برای همه کسانی که عادت غذایی ضعیفی دارند، از جمله خانم های باردار، رخ دهد. کلسترول بالا در زنان باردار به دلیل بالا بودن میزان LDL ایجاد می شود. بنابراین، به آنها پیشنهاد می شود که با کاهش سطح LDL، مقدار کافی انگور را برای عادی کردن فشار خون خود مصرف کنند. آنزیم موجود در آب انگور باعث افزایش عملکرد صفرا می شود که از افزایش حجم چربی خون جلوگیری می کند.

کاهش گرفتگی عضلات

در دوران بارداری، مکمل های منیزیم معمولاً برای تسکین گرفتگی عضلات تجویز می شود زیرا این امر نقش مهمی در انتقال عصبی عضلانی ایفا می کند. انگور حاوی مقادیر خوبی منیزیم است.

محافظت از قلب

در دوران بارداری، مادران ممکن است مشکلات قلبی را تجربه کنند. پلی فنول های موجود در انگور پشتیبانی از سیستم قلب شما را گسترش می دهند.

توقف انعقاد خون

انگورها رقیق کننده خون هستند زیرا تولید ویتامین K را متوقف می کند تا از انعقاد خون یا لخته شدن در هنگام زایمان جلوگیری شود. همچنین، یک لیوان آب انگور هر روز برای خانم باردار مناسب است، زیرا شما را از استرس قبل از زمان زایمان خلاص می کند.

چگونه کودک در رحم شما از انگور بهره می برد؟

  • ویتامین B موجود در انگور به سوخت و ساز بدن کمک می کند. بنابراین، به رشد جنین کمک می کند تا مواد مغذی بیشتری را دریافت کند.
  • مواد معدنی مانند سدیم از توسعه سیستم عصبی کودک پشتیبانی می کنند.
  • ویتامین A و فلاونول باعث بینایی کودک می شوند.
  • فولات احتمال نقص لوله عصبی در کودک را کاهش می دهد.

اما قبل از اینکه روی یک نیمکت با یک فنجان انگور مستقر شوید، به شما توصیه می کنیم که بخشی از مصرف این میوه را محدود کنید. مانند هر خوراکی دیگر، مصرف بیش از حد انگور می تواند مضر باشد.

 

مطالب مرتبط

چند روز از پریود بگذرد احتمال بارداری هست؟ نشانه های حاملگی در روزهای اول

عرضه انگور بیضاء به بازار تا پایان آبان‌ماه/ صادرات کشمش شهرستان ۳ برابر شد

۱۰ رفتار پر خطر در بارداری که به جنین آسیب می زند

نظرات