۴ جمله مودبانه ای که گفتن آنها شما را تخریب می کند

جملات زیادی برای رعایت ادب در گفتگو مودبانه وجود دارد که شما می توانید در گفتگوی روزمره از آنها استفاده کنید و طرف مقابلتان را جذب خود نمایید.

بسیاری از افراد در گفتگوی خود از جملاتی استفاده می کنند که به ظاهر محترمانه هستند اما استفاده و به کارگیری آنها موجب دلخوری می شود. در ادامه این بخش جملات مودبانه ای را ذکر می کنیم که طرف مقابلتان را دلخور می کند.

۱-زنگ نزدم گفتم خسته‌ای

ارتباطات تلفنی هم مانند سایر تعاملات، از قوانین و هنجارهای خاص خود پیروی می‌کنند. اگر کسی با شما تماس می گیرد و همیشه جویای احوالتان است، شما نیز با برقراری ارتباط او را خوشحال کنید اما اگر به هر دلیلی نتوانستید با او ارتباط بگیرید، هرگز از جمله زنگ نزدم گفتم خسته‌ای، استفاده نکنید.

۲-پیام ندادم گفتم سرت شلوغه

گفتار شما از اهمیت زیادی برخوردار است پس باید همیشه پیام خود را واضح بیان کنید تا در جایگاه نامناسب قرار نگیرید. اگر به هر دلیلی به دوست خود پیام نداده اید، در زمان ملاقات حضوری او را مقصر جلوه ندهید و از جمله پیام ندادم گفتم سرت شلوغه، استفاده نکنید.

۳-بهت نگفتم گفتم شاید اذیت بشی

همه ما حق داریم از خبرهای مهم مربوط به زندگی خود آگاهی پیدا کنیم. انسان ها از نظر میزان اطلاعاتی که مایلند دریافت کنند با یکدیگر تفاوت دارند، برخی افراد دوست دارند که از خبرهای بد و خوب زندگیشان باخبر شوند پس اگر شما اطلاعاتی را از فرد مورد نظرتان مخفی کنید تنها به دلیل اذیت نشدن او، در صورتی که او تمایل به دانستن داشته باشد، این کار از مصادیق نادیده گرفتن حقوق اوست.

۴-نیومدم گفتم شاید دوست نداری

احتمالا شما هم این روز ها جمله ی “قضاوت نکنیم” را زیاد شنیدید، ولی واقعیت این است که همه ما به صورت ناخوداگاه در ذهن خود دیگران را قضاوت می کنیم و مسئولیت اون را هم قبول نمی کنیم. اگر شما نیز از این جمله “نیومدم گفتم شاید دوست نداری” استفاده کرده و طرف مقابلتان را قضاوت می کنید، از این کار دست بردارید.

مطالب مرتبط

اینکه می‌گویند آدم‌هایی با شخصیت متضاد جذب یکدیگر می‌شوند درست است؟

عوامل مهمی که شخصیت شما را چندین برابر جذاب می کنند

۷ راز جادویی برای بالا بردن شخصیت خود

نظرات