توقف عملیات خط ۲ مترو شیراز در محدوده حافظیه با افشاگری رسانه های مستقل

عملیات اجرایی خط ۲ متروی شیراز در محدوده حافظیه پس از افشاگری رئیس سابق کمیسیون عمران شورای شهر شیراز و رسانه های مستقل استان فارس با دستور وزیر میراث فرهنگی متوقف شد.

متروشیراز

به گزارش اول فارس ، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس در شیراز گفت: با دستور و تاکید وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مکاتبه با استاندار فارس تصمیم گرفته شد به دلیل احتمال آسیب رساندن به حافظیه، عملیات اجرایی خط دو متروی شیراز فعلا متوقف شود.
خط دو مترو شیراز قرار است از میدان آزادی آغاز شود و با اتصال به کلبه سعدی به فضیلت برسد.
عبور این خط از نزدیکی‌های حافظیه، این روز‌ها سبب نگرانی شهروندان و فرهنگ دوستان در این کلان شهر شده است.
ثابت اقلیدی افزود: مقرر شد فردا شنبه ۲۱ مهر گروهی متخصص از پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور عازم شیراز شوند و به اتفاق گروهی از اداره کل میراث فرهنگی فارس به صورت میدانی از طرح بازدید کنند.
وی ادامه داد: این متخصصان طرح را بررسی می‌کنند و در صورتیکه اجرای آن آسیبی به مجموعه حافظیه و معابری که در محیط اطراف آرامگاه وجود دارد، وارد نکند، روند کار ادامه خواهد یافت.مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس افزود:، اما در صورتیکه کوچکترین تهدیدی متوجه حافظیه و پیرامون این آرامگاه شود قطعا جلوی عملیات گرفته می‌شود و اقدامات قانونی انجام خواهد شد.

بر اساس این گزارش ضرورت توقف و بررسی خط ۲ مترو شیراز در روزهای گذشته  توسط خبرگزاری ایلنا گزارش و در رسانه اول فارس نیز بازنشر شد.

 

مطالب مرتبط

لرزه مترو بر اندام میراث ۱۰۰۰ ساله شیراز در بیخبری آقای میراث‌فرهنگی

بازدید از آرامگاه حافظ در شیراز یک هفته رایگان است

پیشروی مترو تا حافظیه و تخریب آب انبار تاریخی شیراز: انکار ثابت اقلیدی و تایید نواب قائدی !

نظرات