تمیز کردن باربیکیو با ۸ روش کم زحمت و موثر

باربیکیو چربی و آلودگی زیادی به خود جذب می کند، مخصوصاً اینکه در محیط باز قرار گرفته باشد.

برای تمیز کردن آن باید نکات مهم تری را در نظر بگیرید که در این قسمت به شما کمک خواهیم کرد.

تمیز کردن باربیکیو

۱-از پیاز استفاده کنید

هنگامی که مقداری گرما هنوز داخل باربیکیو وجود دارد، می توانید یک پیاز را به چنگال بزنید و آن را در قسمت های مختلف باربیکیو بکشید. آب پیاز به راحتی مواد غذایی را به خودش جذب می کند.

۲-از ماشین ظرفشویی استفاده کنید

شما می توانید قطعات باربیکیو را داخل ماشین ظرفشویی بگذارید و آن را تمیز کنید، مگر این که باربیکیو خیلی بزرگ باشد.

۳-از بخار آب تمیز استفاده کنید

اگر از باربیکیو استفاده کردید، دقت کنید هنگامی که در حال خنک شدن بود، یک روزنامه آغشته شده به آب را بردارید و بعد از خنک شدن روی آن گذاشته و درب آن را ببندید. نیم ساعت آن را در همین حالت نگه دارید تا بخار حاصل از آب روزنامه، باعث تمیز شدن داخل باربیکیو شود.

۴- استفاده از سرکه

مقداری سرکه سفید و آب را به نسبت مساوی مخلوط کنید و داخل یک ظرف اسپری بریزید. سپس محلول را بر روی کباب‌پز اسپری کنید و ۱۰ دقیقه به آن زمان بدهید. پس از گذشت ۱۰ دقیقه یکبار هم سرکه خالی روی دستگاه اسپری کنید و با استفاده از اسکاچ، قسمت‌های مختلف آن را مالش دهید تا تمام سطح گریل تمیز شود. در انتهای کار نیز می‌توانید برای برداشتن چربی‌های اضافه، از یک دستمال نم دار استفاده کنید.

تمیز کردن باربیکیو

۵-از قهوه استفاده کنید

قسمت داخلی باربیکیو یا لوازم باربیکیو را با قهوه پر کنید که یک ماده بسیار عالی برای کنده شدن چسبندگی های حاصل از مواد غذایی است. اسید موجود در قهوه باعث شل شدن آلودگی هایی می شود که به باربیکیو چسبیده اند.

۶-جوش شیرین

جوش شیرین نیز یکی دیگر از مواد طبیعی است که برای تمیز کردن باربیکیو و کباب پز کاربرد دارد. کمی جوش شیرین روی دستگاه بپاشید و با استفاده از اسپری آب، آن را مرطوب کنید تا یک مایع خمیری شکل به دست بیاید. پس از چند دقیقه با استفاده از اسکاج ظرفشویی و کاردک نیز تمامی قسمت‌های دستگاه را تمیز کنید. علاوه بر موردی که در بالا ذکر شد جوش شیرین کاربردهای بسیاری نیز در نظافت خانه دارد.

۷-از آب داغ و فویل استفاده کنید

اگر هنوز هم کثیفی و آلودگی داخل باربیکیو وجود دارد، می توانید آن را با آب داغ و صابون تمیز کنید. اگر براش مخصوص باربیکیو ندارید، از مقداری فویل استفاده کنید و روی قسمت های کثیف بکشید.

۸-محلول مایع ظرفشویی و آب جوش

در صورتی که هنوز هم احساس می‌کنید روی کباب پز شما چربی وجود دارد یک محلول آب جوش و مایع ظرفشویی ایجاد کنید و با استفاده از اسکاج آن را به تمام سطح دستگاه بمالید. می‌توانید از یک فویل آلومینیومی مچاله شده و سیم ظرفشویی هم برای تمیزی هرچه بیشتر کباب‌پز استفاده کنید. در نهایت نیز با یک پارچه مرطوب، بقایای هرگونه چربی را از روی دستگاه پاک کنید.

 

مطالب مرتبط

روش صحیح تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی

بهترین شیوه تمیز کردن بخاری گازی

تمیز کردن شوفاژ خانه با بهترین روش

نظرات