دکتر حسینعلی امیری: استان فارس ظرفیت این حجم از مهاجرین را ندارد

حسینعلی امیری با تاکید بر اینکه فارس ظرفیت این حجم از مهاجرین را ندارد از ضرورت ملاحظه همه جوانب در امر ساماندهی اتباع سخن گفت و خاطرنشان ساخت: همه رفتارها زمانی ارزش دارد که قانونی باشد و قانونگذار نیز همه اصول و مصالح را در قانون دیده است.

دکتر حسینعلی امیری: استان فارس ظرفیت این حجم از مهاجرین را ندارد

به گزارش اول فارس به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس دکتر حسینعلی امیری در ستاد ساماندهی اتباع بیگانه استان فارس که در سالن شهید سلیمانی استانداری برگزار شد بر ضرورت جلوگیری از فضاسازی‌های دشمن تاکید کرد و از آمیختگی حکومت با حکمت سخن گفت و تصریح کرد: حاکمان هیچگاه تحت تاثیر القائات رسانه‌ای و فضاهای مجازی قرار نمی‌گیرند.
استاندار فارس افزود: دیدن واقعیات و قواعد حکمرانی اقتضائات زیادی دارد و در حاکمیت باید چند وجهی و چند بعدی نگاه کرد و تصمیم گرفت چرا که آثار تصمیم و منشا آن نیز مهم و اثرگذار است.
وی با بیان اینکه گروه‌های مختلفی از اتباع بیگانه با مجوز، در کشور حضور دارند، ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) همواره بر عهد حکومت با دیگران قرارداد تاکید داشته‌اند و در آموزه‌های دینی نیز عهد شکنی، قبح داشته و دارد لذا ما به عنوان کارگزاران حکومت باید به تعهدات حاکمیت نسبت به افراد متعهد باشیم و به آن عمل کنیم.
نماینده عالی دولت چهاردهم در فارس تصریح کرد: طبیعتاً افرادی که طرد می‌شوند ابتدا از افراد غیر مجاز هستند و پس از آن به دنبال ساماندهی سایر گروه‌ها خواهیم بود.
وی با تاکید بر اینکه فارس ظرفیت این حجم از مهاجرین را ندارد از ضرورت ملاحظه همه جوانب در امر ساماندهی اتباع سخن گفت و خاطرنشان ساخت: همه رفتارها زمانی ارزش دارد که قانونی باشد و اصل بر آن است که قانونگذار نیز همه اصول و مصالح را در قانون دیده است.
استاندار فارس خواستار بررسی سوابق افراد جمع آوری شده از گروه اتباع شد و در ادامه افزود: وضعیت اردوگاه‌ها و افراد جمع آوری شده‌ اتباع به فراجا و اداره کل اتباع استان گزارش شود.
امیری در بخش دیگر سخنان خود تصریح کرد: سازمان‌های اطلاعاتی باید وظایف ذاتی خود را انجام دهند اما نباید بار مسائل فرهنگی و اجتماعی سایر دستگاه‌ها را به دوش بکشند.
وی طرح کفیل را طرح مناسبی دانست و بر اجرای آن تاکید کرد و در ادامه نظام تعلیم و تربیت را مورد توجه قرار داد و گفت: نظام تعلیم و تربیت مهم و همواره مورد توجه مقام معظم رهبری بوده است و برای آن هیچ قیدی قرار داده نشده پس به هر شکلی باید فرمایشات معظم له در این زمینه اجرا شود؛ آموزش و پرورش استان و اداره کل اتباع شرایط تحصیل دانش آموزان مجاز را فراهم کنند.
استاندار فارس در پایان با بیان اینکه باید در طرد اتباع، با توجه به شرایط اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی اولدیت بندی گردد یا اماکنی که فرصت‌های شغلی استان اشغال شده است در اولویت باشد،افزود:  نتایج جلسات کارشناسی در جلسه ستاد ساماندهی اتباع بیگانه مطرح تا تصمیم های لازم اتخاذ شود.

مطالب مرتبط

هیچ گزارشی از انتقال آب دریا به استان فارس ارائه نداده اند

مدیرکل بیمه سلامت استان فارس منصوب شد

هشدار زرد هواشناسی برای استان فارس: کشاورزان، دامداران و باغداران برای بارش‌ها آماده باشند

نظرات