افزایش انرژی بدن بدون نیاز به قهوه و هر نوع دارویی تنها با چند راهکار ساده

اکثر ما برای افزایش انرژی بدن خود از کافئین و انواع نوشیدنی های انرژی زا استفاده می کنیم که در طولانی مدت می توانند برای سلامتی بسیار مضر باشند.

افزایش انرژی بدون نیاز به قهوه و هر نوع دارویی، می‌تواند به سادگی با تغییرات کوچک در روزمرگی و استفاده از روش های طبیعی  انجام شود. در این مقاله توضیحاتی برای هر یک از راهکارهای افزایش انرژی بدون قهوه آورده شده است.

افزایش انرژی بدن

پوست بدنتون رو برس بکشید

برس‌زدن پوست بدن می‌تواند گردش خون را افزایش داده و انرژی را به بدن تزریق کند. همچنین باعث حالت آرامش و تنش کمتری می‌شود.

آب بیشتری بنوشید

مصرف آب کافی مهمترین عامل برای حفظ انرژی است. کمبود آب باعث احساس خستگی می‌شود پس تا حد امکان، آب بیشتری بنوشید.

دوش آب سرد بگیرید

آب سرد به بدن انرژی می‌دهد و باعث بیداری می‌شود. تلاش کنید صبح‌ها از آب سرد برای شروع روز استفاده کنید.

چند تمرین ورزشی ساده انجام بدید

تمرینات ساده مانند پیاده‌روی کوتاه یا انجام تعداد کمی تمرینات تناسب اندام، انرژی را افزایش می‌دهد.

پیاده‌روی صبح انجام بدید

پیاده‌روی در طبیعت در صبح زود به شما انرژی می‌دهد و حالت روحی خوبی را ایجاد می‌کند.

سبزیجات بیشتری مصرف کنید

سبزیجات حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی مهمی هستند که به افزایش انرژی و تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کنند.

دانه چیا را به برنامه غذایی تون اضافه کنید

دانه چیا حاوی اسیدهای چرب امگا-۳ است که انرژی را افزایش می‌دهد و سطح انرژی پایدار را ایجاد می‌کند.

افزایش انرژی بدن

خوراکی های انرژی زا 

ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌توانند در افزایش انرژی مغز بسیار موثر باشند و کمک کنند بتوانید در طول روز بیشترین بهره‌وری را از قدرت ذهن خود داشته باشید. این مواد خوراکی که در زیر آورده‌ایم نه‌تنها به نشاط فکری شما کمک می‌کنند، بلکه برای تقویت قدرت فکری شما ایده‌آل هستند.

موز و پتاسیم

یکی از مواد معدنی که برای افزایش انرژی مغز شما مفید است، پتاسیم است. همچنین موز به عنوان یک میوه مقوی و دارای پتاسیم، می‌تواند در تامین این ماده و مواد مفید دیگری برای مغز شما، باعث افزایش انرژی و ماندگاری آن در طول روز شود.

مرکبات و ویتامین C

یکی از مهم‌ترین ویتامین‌هایی که برای رفع خستگی مغزی مفید هستند، ویتامین است که بیشتر در مرکباتی همچون پرتقال وجود دارند. البته می‌توان آن‌ها را میوه‌های دیگری همچون توت‌فرنگی، کیوی و… نیز پیدا کرد.

سیب

خوردن یک عدد سیب در روز، به‌خصوص صبح، نه‌تنها در افزایش انرژی بدن نقش دارد، بلکه فیبر و مواد مغذی بسیاری را برای بدن شما تامین می‌کند. خواص سیب به‌قدری زیاد است که در زبان انگلیسی، ضرب‌المثلی درباره آن وجود دارد که می‌گوید با خوردن یک سیب در روز، دکتر را از خود دور نگه دارید!

تخم مرغ و سیب‌زمینی

این دو ماده غذایی نیز نه‌تنها برای ورزشکاران اهمیت دارند، بلکه به افزایش انرژی بدن کمک زیادی می‌کنند. مصرف تخم مرغ، برای کسانی که کلسترول ندارند؛ می‌تواند پروتئین و انواعی از مواد مغذی را برای بدن آن‌ها تامین کند. سیب‌زمینی نیز سرشار از کربوهیدرات و مواد مغذی دیگری است که به افزایش انرژی کمک می‌کنند.

ادویه و غذاهای گرم

منظور از گرم، دمای آن نیست؛ بلکه یکی از راه‌های افزایش انرژی بدن در طب سنتی و به‌خصوص افزایش انرژی مغز، مصرف ادویه‌ها و سایر گرمی‌ها هستند. برای مثال می‌توان به زنجبیل، شکلات تلخ، قهوه و… اشاره کرد.

سایر مواد غذایی که می‌توانند برای افزایش انرژی مغز مفید باشند، شامل موارد زیر هستند:

  • آووکادو
  • ماهی
  • دل و جگر
  • سبزیجات دارای برگ تیره
  • جو دوسر
  • انواع حبوبات و لوبیا
  • چای سبز
  • دانه کینوا و چیا

برای افزایش انرژی بدن چی بخوریم؟

همانطور که گفته شد، ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در مواد غذایی هستند که خاصیت انرژی زایی به آن‌ها می‌دهند. برخی از افراد ممکن است با مشکل عدم جذب برخی از این ویتامین‌ها یا مواد معدنی از غذا روبه‌رو باشند و به همین دلیل باید آن را توسط مکمل‌ها با بدن خود برسانند. در زیر به انواعی از بهترین مکمل برای افزایش انرژی اشاره کرده‌ایم:

  • ویتامین C
  • امگا ۳
  • انواعی از ویتامین B ویا B complex
  • پتاسیم و…

این ویتامین‌ ها و مواد معدنی بهتر است از مواد غذایی و به‌صورت طبیعی جذب شوند. به همین دلیل افرادی که از انواعی از رژیم‌ لاغری استفاده می‌کنند که مواد معدنی و ویتامین های موجود در غذای آن‌ها را محدود می‌کند؛ از رژیم درستی پیروی نمی‌کنند، زیرا ما بیش از لاغری شدن، به سلامتی نیاز داریم.

مطالب مرتبط

کمبود این ۵ ویتامین‌ و مواد معدنی موجب سردرد می‌شود

۷ راهکار طلایی برای داشتن خوابی راحت

۵ وسیله پرکاربرد در آشپزخانه که سلامتی شما را به خطر می اندازند!

نظرات