چاپ کد خبر: 889
21 مهر 1397
بر اساس اطلاع رسانی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران

فرودگاه لارستان در لیست برترین فرودگاه‌های کشور

فرودگاه لارستان در لیست برترین فرودگاه‌های کشوربه گزارش اول فارس به نقل از  خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، بر اساس اطلاع رسانی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در شش ماه نخست امسال، فرودگاه لارستان از لحاظ تعداد پرواز در جایگاه ششم فرودگاه‌های برتر کشور قرار گرفت .
رتبه اول پرواز‌های خارجی در ۶ ماه نخست متعلق به فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) است که ۲۷ هزار و ۱۳۵ پرواز خارجی در آن انجام شده است.
بعد از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)، به ترتیب فرودگاه‌های مشهد و شیراز  در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.
باقی پرواز‌های بین‌المللی در فرودگاه‌های اصفهان، تبریز، لارستان، اهواز، کیش، قشم، ارومیه، بندرعباس، کرمان، آبادان، ساری، یزد، گرگان، همدان، بیرجند، زاهدان، چابهار، رشت، کرمانشاه، زنجان، بوشهر و اردبیل انجام شده‌است .
در شش ماهه نخست امسال، در مجموع ۴۱ هزار و ۳۳ پرواز خارجی در کشور انجام و ۶ میلیون و ۱۶۶ هزار و ۲۷۸ مسافر به وسیله این پرواز‌ها جا به جا شده‌اند.
این آمار نسبت به مدت مشابه پارسال به ترتیب ۱۲ و ۱۱ درصد کاهش داشته است.
فرودگاه بین اللمللی آیت الله آیت الهی لارستان از سال ۱۳۶۰ به مدت ۱۱ سال به عنوان فرودگاه داخلی بود و از سال ۱۳۷۲ بین المللی شد.
در حال حاضر پروازهای مختلفی توسط شرکت‌های ایران ایر، العربیه، فلای دبی به مقصدهای شارجه، دبی، کویت، قطر و تهران از فرودگاه لارستان برقرار است.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار