پل دَک دَکو نفتون مسجد سلیمان ، اولین پل معلق خاورمیانه(+ویدئو)

پل دَک دَکو نفتون مسجد سلیمان ، اولین پل معلق خاورمیانه(+ویدئو)

پل قدیمی (دک دکو) نفتون،پشت برج در مسجدسلیمان جز اولین پل های معلق خاورمیانه است که توسط انگلیسی ها برای عبور عابران پیاده احداث شده است. به گزارش اول فارس، بدنی اصلی دک دکو نفتون پل فلزی است و با رعایت اصول مهندسی و استحکام آن تماما با پیج و مهره و بدون جوشکاری بهم […]

پل قدیمی (دک دکو) نفتون،پشت برج در مسجدسلیمان جز اولین پل های معلق خاورمیانه است که توسط انگلیسی ها برای عبور عابران پیاده احداث شده است.

به گزارش اول فارس، بدنی اصلی دک دکو نفتون پل فلزی است و با رعایت اصول مهندسی و استحکام آن تماما با پیج و مهره و بدون جوشکاری بهم اتصال دارند.
مسجدسلیمان دارای دو پل دک دکو یا معلق است که یکی بین نفتون و پشت برج و دیگری بین چشمه علی و باشگاه مرکزی یا ورودی محله چهاربیشه قرار دارند.

مَسجِدسُلِیمان شهری در استان خوزستان و مرکز شهرستان مسجدسلیمان است. پس از اکتشاف میدان نفتی مسجدسلیمان و آغاز عملیات استخراج نفت که در سال ۱۹۰۸ میلادی با حفر چاه شماره یک انجام شد، این شهر به‌تدریج در اطراف این میدان نفتی شکل گرفت. اغلب مردم این شهر از ایل بختیاری می‌باشند.

از دیدنی‌های این شهر می‌توان به اولین چاه نفتی در خاورمیانه، دامنه کوه آسماری، تفرجگاه تمبی، آتشکده سرمسجد و پرستشگاه برد نشانده که بزرگ‌ترین معبد روباز هخامنشی در ایران و جهان است، اشاره کرد.

عکسی از مسجدسلیمان ( دبستان خسروی در محله ی نمره چهل )

مسجدسلیمان نخستین شهر نفتی ایران است. این شهر تاریخی که در میان کوه‌های زاگرس قرار دارد به شهر اولین‌ها مشهور است زیرا بسیاری از امکانات زندگی شهری مانند استادیوم فوتبال، باشگاه بولینگ، باشگاه گلف، زمین تنیس، سینما و … برای اولین بار در ایران در این شهر ساخته شده است.

شما هم در مورد مسجد سلیمان برای ما بنویسید

کانال اخبار فوری و بدون سانسور ، کانال اخبار فارسی ، خبر فوری خبر حوادث

 کانال تلگرام 

 کانال واتساپ 

 کانال ایتا

کانال سروش 

 کانال روبیکا

کانال بله

مطالب مرتبط

نظرات