چاپ کد خبر: 26761
7 اردیبهشت 1399

آخرین وضعیت مبتلایان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج آخرین آمار مبتلایان کرونایی استان کهگیلویه و بویراحمد را اعلام کرد.

آخرین وضعیت مبتلایان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش اول فارس  ،دکتر«پرویز یزدان‌پناه»  افزود: وضعیت استان همچون گذشته و عادی است اما روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته قبل تعداد موارد در شهرستان‌های کهگیلویه، باشت، گچساران و لنده بالا رفت اما طی سه روز اخیر وضعیت عادی بوده است.

وی اظهارکرد: روز جمعه ۱۹۵ نمونه گرفته شده ۱۱ مورد ثبت بوده، روز شنبه ۱۶۶ نمونه گرفته شد که ۹ مورد مثبت بود و طی امروز یکشنبه از ۹۶ نمونه گرفته شده ۴ مورد قطعی و مثبت کرونایی داشته ایم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه همچنان تعداد فوتی های ناشی از کروناویروس در استان کهگیلویه و بویراحمد ۸ مورد بود، خاطرنشان کرد:تا امروز یکشنبه، هفتم اردیبهشت ماه ۴۶۷ نفر مبتلا به کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده است.

یزدان‌پناه با بیان اینکه دلیل ابتلا بیشتر مبتلایان در استان شرکت در اجتماعات و مراسم عزا و عروسی بوده اند، تصریح کرد: بعنوان مثال در روستای کلایه شهرستان کهگیلویه یک نفر بعلت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و رفت و آمدهای خانوادگی ۲۱ نفر دیگر را مبتلا به کرونا کرد.

وی ادامه داد: دلیل افزایش مبتلایاان به کرونا در استان اینست که بیماریابی خوب است و افراد ناقل را شناسایی می کنیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: همچنین در شهرستان لنده یک نفر مبتلا به کرونا بعلت شرکت در عروسی ۵ نفر دیگر را مبتلا کرده است.

یزدان‌پناه بیان کرد:  به مردم توصیه می شود همچنان از تجمعات پرهیز کنند و فاصله گذاری هوشمند و پروتکلهای بهداشتی را رعایت کنند تا به کرونا مبتلا نشوند.

عضوکانال واتساپ اول فارس شوید%D9%88%D8%A7%D8%AA%D8%B3%D8%A7%D9%BE 1

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار