چاپ کد خبر: 141774
10 اردیبهشت 1403

آزادراه شیراز – اصفهان بزودی به محور تنگ خیاره – لپویی وصل می شود

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی فارس گفت: پروژه اتصال آزادراه شیراز – اصفهان به بزرگراه شیراز – اصفهان (تنگ خیاره – لپویی) با ۹۵درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است و این ارتباط در آینده نزدیک برقرار خواهد شد.

تنگ خیاره لپویی
اول فارس : ناصر رضایی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی فارس دوشنبه در بازدید از روند اجرای این افزود: این پروژه ۲۴ کیلومتری در سه قطعه توسط پیمانکاران در دست اجرا و تکمیل است و هم اینک نیز عملیات روسازی و آسفالت آن انجام می‌شود و قسمت هایی از مسیر نیز آسفالت شده است.

وی ادامه داد: عمده مشکلات این پروژه، تامین منابع مالی آن و پرداخت مطالبات پیمانکاران است که با توجه به پیگیری های انجام شد، از طریق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و سازمان برنامه و بودجه کشور و تسهیلات ماده ۵۶ قانون بودجه کشور با عاملیت بانک‌های ملی و مسکن، بخشی از اعتبار مورد نیاز پروژه تامین و به پیمانکاران طرف قرارداد پرداخت شود.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی فارس اظهار کرد: امیدواریم با تامین اعتبار لازم، به زودی شاهد بهره‌برداری از این پروژه مهم و حیاتی که قسمتی از بار ترافیک آزادراه شیراز – اصفهان به سمت شیراز (دروازه قرآن) هدایت می‌شود باشیم و بار ترافیک ورودی آزادراه شیراز – اصفهان از سمت محور سپیدان (منطقه گویم) نیز کاهش یابد.

پروژه آزادراه شیراز – اصفهان در ۶ قطعه به طول ۲۱۲ کیلومتر در مسیر شاهراه شمال-جنوب، صبح پنجشنبه ۲۰مهرماه ۱۴۰۲ با حضور رییس‌جمهور افتتاح و اعلام شد با بهره برداری از این طرح، علاوه بر مزیت هایی همچون کاهش مصرف سوخت، مسیر شیراز تا استان اصفهان و شهرهای مرکزی و شمال کشور ۱۳۵ کیلومتر کوتاه تر شد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار