چاپ کد خبر: 106965
29 اسفند 1401

پیش بینی آغاز بارش ۲ روزه باران و هشدار کاهش دما در استان فارس

جدیدترین پیش بینی هواشناسی استان فارس منتشر شد.

هواشناسی استان فارس 1 1 1

به گزارش اول فارس ، بر اساس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان فارس ، از روز سه‌شنبه بتدریج شروع بارشها را در مناطق شمالی و غربی استان فارس خواهیم داشت، سپس تا اواسط روز و بعدازظهر به مناطق مرکز و جنوب استان نیز خواهد رسید، روز چهارشنبه بارشها در مناطق شمالی استان می‌باشد.

بر اساس این گزارش ،همراه فعالیت این سامانه بارشی وزش باد شدید نیز در استان بویژه در شمال استان فارس می‌باشد‌.

همچنین بعد از اتمام بارشها کاهش دما وجود دارد، که در مناطق شمالی و برخی از مناطق مرکزی دما زیر صفر خواهد رفت. روزهای پنجشنبه تا شنبه بارندگی در استان نخواهیم داشت.

در پی پیش بینی ورود سامانه بارشی جدید به استان فارس ، اداره کل هواشناسی استان با صدور اطلاعیه هشدار سطح زرد نسبت به فعالت این سامانه بارشی و وکاهش دما در سطح مناطقی از استان هشدار داد.

بر اساس این گزارش این سامانه روز سه شنبه ۱ فروردین ۱۴۰۲ وارد استان شده و تا روز ۲ فروردین سال نو آب وهوای استان را تحت تاثیر قرار خواد داد.

بیشترین فعالیت وبارش پیش بینی شده برای این سامانه در شهرستانهای شمال استان فارس ، سپیدان ، رستم ،نورآباد ممسنی ، کازرون ،کوهچنار، جنوب شرق استان خصوصا داراب و حسن آباد ،نیریز و استهبان میباشد.


هشدار نارنجی هواشناسی برای اول و دوم فروردین

سازمان هواشناسی به سبب ورود دو سامانه جوّی به کشور، برای روز‌های اول و دوم فروردین ۱۴۰۲، هشدار سطح نارنجی صادر کرده است.

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی سازمان هواشناسی، هردو سامانه، روز سه شنبه آغاز خواهند شد و روز چهارشنبه خاتمه خواهند یافت.

سامانه اول که تشدید سامانه بارشی است، در روز سه شنبه استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، تهران، البرز، قزوین، زنجان، همدان، مرکزی، غرب و جنوب اصفهان، لرستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال سمنان، شمال فارس، هرمزگان، گیلان و مازندران را متأثر خواهد کرد.

روز چهارشنبه نیز استان های کردستان، لرستان، مرکزی، همدان، خوزستان، سمنان، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان های شمالی، رضوی و جنوبی، زنجان، قزوین،‌ البرز، قم، تهران، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان تحت تأثیر این سامانه خواهند بود.

لغزندگی جاده ها، کاهش دید، ایجاد اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده ای، ریلی و هوایی، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، طغیان رودخانه ها، در نواحی کوهستانی کولاک برف، رانش زمین و ریزش سنگ و وارد آمدن خسارت به صنعت کشاورزی و تأسیسات صنعتی از مخاطرات احتمالی سامانه یاد شده هستند.

هواشناسی استان فارس 3آمار هواشناسیاستان فارس

اعلام ساعت جدید کار ادارات و سازمان های استان فارس در سال ۱۴۰۲

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار