چاپ کد خبر: 134982
3 اسفند 1402

آغاز تبلیغات ۱۵ هزار نامزد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از امروز

تبلیغات ۱۵ هزار نامزد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت بامداد امروز، پنجشنبه سوم اسفند آغاز شد.

آغاز تبلیغات ۱۵ هزار نامزد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از امروز

به گزارش اول فارس، سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: تبلیغات ۱۵ هزار نامزد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از یک دقیقه بامداد امروز، پنجشنبه سوم اسفند آغاز شده و تا ۸ صبح روز دهم اسفند ادامه خواهد داشت.
محسن اسلامی افزود: کار نظارت بر تبلیغات انتخاباتی از سوی هیات‌های اجرایی، هیات‌های بررسی استانی و پلیس فتا از امروز آغاز می‌شود و گزارش‌ها در نشست‌های هیات‌های اجرایی و نظارت بررسی و رسیدگی خواهد شد.
به گفته سخنگوی ستاد انتخابات کشور، در بررسی تخلفات، ابتدا به نامزد‌ها تذکر داده می‌شود و در صورتی که ابعاد تخلفات شدید باشد، در صورت لزوم به ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی در معاونت اجتماعی قوه قضاییه ارجاع داده می‌شود.
اسلامی با اشاره به اهمیت رصد هزینه‌های مالی رقابت‌های انتخاباتی برای این دوره، از نامزد‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی خواست همه منابع و هزینه‌های انتخاباتی خود را در سامانه مالی انتخابات که از آن رونمایی شده است، ثبت کنند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: برای نخستین بار در تاریخ انتخابات در جمهوری اسلامی ایران و براساس آئین نامه مصوب هیات وزیران، صدا و سیما و شهرداری‌ها باید امکانات خود را در اختیار تبلیغات انتخاباتی نامزد‌ها قرار دهند.

اسلامی ادامه داد:صدا و سیما در همین چارچوب، ۲۰۰ کانال استانی ویژه انتخابات راه اندازی کرده است که هر نامزد ۲۰ دقیقه فرصت و امکان ارائه اهداف و برنامه‌های خود جهت نامزدی را خواهد داشت.
اسلامی، درخصوص آمادگی نهایی برای برگزاری انتخابات در روز جمعه ۱۱ اسفند گفت: ۸۰۰ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی اصلی و ذخیره، برای برگزاری انتخابات آماده هستند و و همه تجهیزات، لوازم و تعرفه‌ها از ۱۵ روز پیش در اختیار ستاد‌های استانی قرار گرفته است.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار