چاپ کد خبر: 4545
25 بهمن 1397
مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت:

آغاز ثبت نام آنلاین سفرهای نوروزی بازنشستگان از هفته آینده

آغاز ثبت نام آنلاین سفرهای نوروزی بازنشستگان از هفته آینده

به گزارش پایگاه خبری اول فارس | avalfars،، جمشید تقی زاده در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته، با بیان اینکه تلاش می کنیم خدمات خوبی در ایام عید نوروز در هتل های تحت پوشش به بازنشستگان عزیز ارائه داده شود، افزود: خدمات داخل هتل ها در بخش غذا با تخفیف ۲۰ درصد و در بخش اقامت نیز با ۵۰ درصد تخفیف برای بازنشستگان و همراه ارائه می شود.

تقی زاده یادآور شد: راه اندازی سامانه تورهای آنلاین سفر برای بازنشستگان به منظور محقق شدن شعار ”در خانه نمانیم” برای بازنشستگان طراحی شده است و امیدواریم بازنشستگان به همراه خانواده های خود از مزایای سفرهای سیاحتی و زیارتی استفاده کنند.

وی ادامه داد: به پیشنهاد وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ۵۰ هزار سهمیه سفر به ۲۰۰ هزار سهمیه سال ۹۷ اضافه شده و هماهنگی های لازم هم صورت گرفته است تا این خدمات از ابتدای اسفندماه در قالب سفرهای نوروزی برای بازنشستگان ارائه شود.

تقی زاده گفت: با توجه به این که خدمات گردشگری ذاتا انسان محور است، تمام تلاش ما حفظ کرامت و منزلت بازنشستگان و موظفین تحت پوشش است و شرکت های تابعه ما نیز در این زمینه باید توجه جدید داشته باشند.

وی افزود: برگزاری تورهای مسافرتی با حمایت و نظارت مستقیم صندوق بازنشستگی کشوری، به شرکت خدمات مسافرت هوایی، جهانگردی و زیارتی پرشین گلف به عنوان مجری واگذار شده است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به آمار پنج ساله اخیر در حوزه فعالیت شرکت پرشین گلف، گفت: با عنایت به آمار و اطلاعات موجود، از سال ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۷ تعداد ۲۹۰ هزار نفر وظیفه بگیر و بازنشسته و همراه توسط شرکت خدمات مسافرت هوایی، جهانگردی و زیارتی پرشین گلف به مسافرت اعزام شده اند. همچنین از مجموع مسافران اعزامی در قالب تورهای مسافرتی شرکت در ۵ سال اخیر ۶۰ درصد به مشهد مقدس، ۵ درصد به عتبات عالیات، ۱۱ درصد به جزیره کیش، ۹ درصد به جزیره قشم، ۵ درصد به شمال کشور، ۶ درصد به استان فارس و ۷ درصد به سایر مقاصد گردشگری کشور اعزام شده اند.

وی اظهار داشت: در حالی که طی ۳ سال یعنی از سال ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۵ تعداد ۱۴۳ هزار و ۲۵۰ نفر از بازنشستگان و موظفین مشترک صندوق بازنشستگی کشوری توسط شرکت پرشین گلف به سفر اعزام شده اند که با برنامه ریزی های صورت گرفته طی ۲ سال یعنی سال های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ با رشد ۲۷ درصدی در مقایسه با ۳ سال قبل از آن، موفق به اعزام تعداد ۱۸۱ هزار نفر در قالب تورهای مسافرتی ویژه بازنشستگان شدیم.

تقی زاده گفت: علاوه بر اجرای سیاست های دولت دوازدهم مبنی برای ایجاد روحیه نشاط و امید درمیان بازنشستگان فرهیخته صندوق بازنشستگی کشوری و در راستای سیاست های کلی سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری مبنی بر توسعه صنعت گردشگری کشور و به منظور آشنایی بازنشستگان با آثار فرهنگی، تاریخی و طبیعی کشور با برنامه ریزی و تلاش های صورت گرفته برای بیش از ۸۵ درصد از مسافرین تورهای مسافرتی برنامه گشت و بازدید از آثار فرهنگی، تاریخی و جاذبه های طبیعی کشور به صورت مستقیم انجام شده است.

وی افزود: همچنین با توجه به اهمیت توزیع عادلانه کمک هزینه های سفر و ضرورت فراهم ساختن شرایط بهره مندی بازنشستگان محترم سراسر کشور از این امتیاز تلاش کرده ایم تا کمک هزینه سفر به نسبت بازنشستگان و موظفین هر استان اختصاص یابد.

تقی‌زاده همچنین با تأکید بر لزوم توزیع عادلانه سفرها گفت: برنامه ریزی لازم برای تعریف تور های جدید به مقصد مناطق محروم ولی برخوردار از جاذبه های تاریخی و گردشگری قابل توجه عملیاتی شده است. لذا در سال جاری برای نخستین بار مسافران به شهرستان های خرم آباد، بروجرد، دورود، ارومیه، بجنورد، قزوین، خوانسار اعزام شده‌اند و اعزام به سایر نقاط محروم کشور در دست اقدام است.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار